Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Eagle Spyder GT je nádherný Jaguar E-Type za více než 22 milionů Kč

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Britský Eagle je specialistou na renovace a výrobu replik kupé i roadsterů Jaguar E-Type. K jeho nejnovějším dílům vycházejícím ze slavného modelu patří model Spyder GT, který měl premiéru v loňském roce a letos zamíří k prvním zákazníkům.

Eagle Spyder GT se veřejnosti poprvé představil ve druhé polovině loňského února během London Classic Car Show a první zájemci měli mít možnost si jej zaparkovat do svých garáží již během letních měsíců. Dokončení vývoje se bohužel nakonec poněkud protáhlo a finální provedení, které míří na trh, se včetně svých technických specifikací představuje až nyní.

Eagle tímto provedením navazuje na dvojici svých starších evolucí slavné modelu E-Type a novinka s označením Spyder GT může být vnímána jako komfortnější a praktičtější verzí typu Speedster.

Ten je totiž skutečně spartánským strojem, který kromě nízkého čelního skla nenabízí své posádce žádnou jinou ochranu před nepřízní počasí. Model Spyder GT na rozdíl od něj disponuje vyšším čelním sklem a to včetně ostřikovačů i stěračů, bočními okny i manuálně ovládanou plátěnou střechou. Podobně jako on ovšem na rozdíl od původního sériového modelu E-Type postrádá nárazníky a pod kapotou ukrývá výkonnější motor.

Eagle Spyder GT má stejně jako starší modely ručně vyrobenou samonosnou hliníkovou karoserii s výrazně širšími blatníky, v nichž se ukrývají větší kola než u původního E-Type. Roadster s celkovou délkou 4260 mm, šířkou 1740 mm a výškou 1105 mm má hmotnost 1029 kg.

Pod dlouhou kapotou se ukrývá atmosférický řadový šestiválec XK o objemu 4,7 litru s hliníkovým blokem, hořčíkovými komponenty a trojicí dvojitých karburátorů SU, který je naladěn na výkon 246 kW (334 k) při 4800 min-1 a točivý moment 460 N.m při 3600 min-1. Tyto hodnoty míří prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky s hliníkovou skříní a diferenciálu s omezenou svorností na kola zadní nápravy.

Vpředu i vzadu je stejně jako u originálního modelu E-Type nezávislé zavěšení kol. Zcela současným prvkem jsou stavitelné tlumiče Öhlins a brzdový systém AP Racing s kotouči s vnitřním chlazením o průměru 315 mm vpředu a 280 mm vzadu. Hliníkové brzdové třmeny jsou čtyřpístkové. Kontakt s asfaltem zajišťují 16palcová kola obutá do pneumatik o rozměrech 225/55 R16 vpředu a 235/60 R16 vzadu.

Eagle uvádí, že Spyder GT zvládne akceleraci z 0 na 96,5 s za méně než 5,0 s a jeho maximální rychlost je vyšší než 273 km/h. Vedle technických údajů malosériový britský výrobce uvádí i cenu své novinky. Ta je stanovena na 695.000 britských liber bez daně (zhruba 22.170.000 Kč) a podle materiálů svého výrobce je díky ní roadster jedním z nejexkluzivnějších ručně vyráběných vozů.

Historie společnosti Eagle se začala psát v roce 1982, když se tato firma zaměřila na opravy a renovace Jaguarů E-Type z let 1961 až 1974. Na přelomu dvacátého a jednadvacátého století se začal rodit plán na výrobu replik klasických šestiválcových verzí E-Typu z šedesátých let s lehce modernizovanou technikou.

Vedle na první pohled přesných kopií sériových roadsterů a kupé se v roce 2009 v nabídce objevil E-Type Speedster, který díky sníženému čelnímu sklu, absenci chromovaných nárazníků a vybouleným nárazníkům připomíná závodní D-Type a prototyp E2A. V roce 2011 se představil E-Type Speedster Lightweight, který se od svého staršího sourozence liší pohotovostní hmotností sníženou o 90 kg na 1008 kg.

Na podzim roku 2013 zařadil Eagle do své nabídky model Low Drag GT, inspirovaný závodními Jaguary E-Type Low Drag označovanými někdy také jako Lightweight Coupé. Na první pohled působí toto kupé jako jejich věrná kopie, ale ve skutečnosti je delší a vyšší, protože není nekompromisním závodním strojem, ale relativně kultivovaným dvoumístným GT.

V podobném směru jako modely Speedster a Low Drag GT se tedy nyní vydává i nejnovější Eagle Spyder GT, který tuto dvojici doplňuje jako relativně komfortní roadster, s nímž lze díky jeho plátěné střeše vyrazit na silnice, i když nebude příliš hezky.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)