Eagle Spyder GT je nádherný Jaguar E-Type za více než 22 milionů Kč

 

Britský Eagle je specialistou na renovace a výrobu replik kupé i roadsterů Jaguar E-Type. K jeho nejnovějším dílům vycházejícím ze slavného modelu patří model Spyder GT, který měl premiéru v loňském roce a letos zamíří k prvním zákazníkům.

Eagle Spyder GT se veřejnosti poprvé představil ve druhé polovině loňského února během London Classic Car Show a první zájemci měli mít možnost si jej zaparkovat do svých garáží již během letních měsíců. Dokončení vývoje se bohužel nakonec poněkud protáhlo a finální provedení, které míří na trh, se včetně svých technických specifikací představuje až nyní.

Eagle tímto provedením navazuje na dvojici svých starších evolucí slavné modelu E-Type a novinka s označením Spyder GT může být vnímána jako komfortnější a praktičtější verzí typu Speedster.

Ten je totiž skutečně spartánským strojem, který kromě nízkého čelního skla nenabízí své posádce žádnou jinou ochranu před nepřízní počasí. Model Spyder GT na rozdíl od něj disponuje vyšším čelním sklem a to včetně ostřikovačů i stěračů, bočními okny i manuálně ovládanou plátěnou střechou. Podobně jako on ovšem na rozdíl od původního sériového modelu E-Type postrádá nárazníky a pod kapotou ukrývá výkonnější motor.

Eagle Spyder GT navazuje na E-Type Speedster a Low Drag GT

Eagle Spyder GT má stejně jako starší modely ručně vyrobenou samonosnou hliníkovou karoserii s výrazně širšími blatníky, v nichž se ukrývají větší kola než u původního E-Type. Roadster s celkovou délkou 4260 mm, šířkou 1740 mm a výškou 1105 mm má hmotnost 1029 kg.

Pod dlouhou kapotou se ukrývá atmosférický řadový šestiválec XK o objemu 4,7 litru s hliníkovým blokem, hořčíkovými komponenty a trojicí dvojitých karburátorů SU, který je naladěn na výkon 246 kW (334 k) při 4800 min-1 a točivý moment 460 N.m při 3600 min-1. Tyto hodnoty míří prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky s hliníkovou skříní a diferenciálu s omezenou svorností na kola zadní nápravy.

Vpředu i vzadu je stejně jako u originálního modelu E-Type nezávislé zavěšení kol. Zcela současným prvkem jsou stavitelné tlumiče Öhlins a brzdový systém AP Racing s kotouči s vnitřním chlazením o průměru 315 mm vpředu a 280 mm vzadu. Hliníkové brzdové třmeny jsou čtyřpístkové. Kontakt s asfaltem zajišťují 16palcová kola obutá do pneumatik o rozměrech 225/55 R16 vpředu a 235/60 R16 vzadu.

Eagle uvádí, že Spyder GT zvládne akceleraci z 0 na 96,5 s za méně než 5,0 s a jeho maximální rychlost je vyšší než 273 km/h. Vedle technických údajů malosériový britský výrobce uvádí i cenu své novinky. Ta je stanovena na 695.000 britských liber bez daně (zhruba 22.170.000 Kč) a podle materiálů svého výrobce je díky ní roadster jedním z nejexkluzivnějších ručně vyráběných vozů.

Eagle Low Drag GT je více než jen replika závodního Jaguaru E-Type

Historie společnosti Eagle se začala psát v roce 1982, když se tato firma zaměřila na opravy a renovace Jaguarů E-Type z let 1961 až 1974. Na přelomu dvacátého a jednadvacátého století se začal rodit plán na výrobu replik klasických šestiválcových verzí E-Typu z šedesátých let s lehce modernizovanou technikou.

Vedle na první pohled přesných kopií sériových roadsterů a kupé se v roce 2009 v nabídce objevil E-Type Speedster, který díky sníženému čelnímu sklu, absenci chromovaných nárazníků a vybouleným nárazníkům připomíná závodní D-Type a prototyp E2A. V roce 2011 se představil E-Type Speedster Lightweight, který se od svého staršího sourozence liší pohotovostní hmotností sníženou o 90 kg na 1008 kg.

Na podzim roku 2013 zařadil Eagle do své nabídky model Low Drag GT, inspirovaný závodními Jaguary E-Type Low Drag označovanými někdy také jako Lightweight Coupé. Na první pohled působí toto kupé jako jejich věrná kopie, ale ve skutečnosti je delší a vyšší, protože není nekompromisním závodním strojem, ale relativně kultivovaným dvoumístným GT.

Eagle Jaguar E-Type Speedster Lightweight: Pocta legendě

V podobném směru jako modely Speedster a Low Drag GT se tedy nyní vydává i nejnovější Eagle Spyder GT, který tuto dvojici doplňuje jako relativně komfortní roadster, s nímž lze díky jeho plátěné střeše vyrazit na silnice, i když nebude příliš hezky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější

Podle Hospodářské komory ČR chybí tuzemským firmám zhruba…

Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 





 
Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Včera

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O zábavu bude postaráno, testujeme Maserati Ghibli S Q4!




Blesk.cz

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5 miliard dolarů v akciích

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5…

Z dopolední šuškandy se stala realita. Microsoft opravdu koupil GitHub, za který zaplatil pohádkových 7,5…

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se otřásá koalice kvůli migrantům

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se…

V Německu se dál vyostřuje spor o vracení běženců z hranic. Ministr vnitra Horst Seehofer podle listu Welt am…

 

iSport.cz

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že i nesobecky pracuje

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že…

Sám v tom má jasno. „Když se mě někdo zeptá, tak říkám, že Ronaldo je víc než Messi," říká kanonýr Jan Koller.…

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl střelec Lozano

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl…

Fotbalisté Německa zahájili obhajobu titulu mistrů světa překvapivou porážkou 0:1 s Mexikem. Ve svém úvodním…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…