Eagle Spyder GT je nádherný Jaguar E-Type za více než 22 milionů Kč

 

Britský Eagle je specialistou na renovace a výrobu replik kupé i roadsterů Jaguar E-Type. K jeho nejnovějším dílům vycházejícím ze slavného modelu patří model Spyder GT, který měl premiéru v loňském roce a letos zamíří k prvním zákazníkům.

Eagle Spyder GT se veřejnosti poprvé představil ve druhé polovině loňského února během London Classic Car Show a první zájemci měli mít možnost si jej zaparkovat do svých garáží již během letních měsíců. Dokončení vývoje se bohužel nakonec poněkud protáhlo a finální provedení, které míří na trh, se včetně svých technických specifikací představuje až nyní.

Eagle tímto provedením navazuje na dvojici svých starších evolucí slavné modelu E-Type a novinka s označením Spyder GT může být vnímána jako komfortnější a praktičtější verzí typu Speedster.

Ten je totiž skutečně spartánským strojem, který kromě nízkého čelního skla nenabízí své posádce žádnou jinou ochranu před nepřízní počasí. Model Spyder GT na rozdíl od něj disponuje vyšším čelním sklem a to včetně ostřikovačů i stěračů, bočními okny i manuálně ovládanou plátěnou střechou. Podobně jako on ovšem na rozdíl od původního sériového modelu E-Type postrádá nárazníky a pod kapotou ukrývá výkonnější motor.

Eagle Spyder GT navazuje na E-Type Speedster a Low Drag GT

Eagle Spyder GT má stejně jako starší modely ručně vyrobenou samonosnou hliníkovou karoserii s výrazně širšími blatníky, v nichž se ukrývají větší kola než u původního E-Type. Roadster s celkovou délkou 4260 mm, šířkou 1740 mm a výškou 1105 mm má hmotnost 1029 kg.

Pod dlouhou kapotou se ukrývá atmosférický řadový šestiválec XK o objemu 4,7 litru s hliníkovým blokem, hořčíkovými komponenty a trojicí dvojitých karburátorů SU, který je naladěn na výkon 246 kW (334 k) při 4800 min-1 a točivý moment 460 N.m při 3600 min-1. Tyto hodnoty míří prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky s hliníkovou skříní a diferenciálu s omezenou svorností na kola zadní nápravy.

Vpředu i vzadu je stejně jako u originálního modelu E-Type nezávislé zavěšení kol. Zcela současným prvkem jsou stavitelné tlumiče Öhlins a brzdový systém AP Racing s kotouči s vnitřním chlazením o průměru 315 mm vpředu a 280 mm vzadu. Hliníkové brzdové třmeny jsou čtyřpístkové. Kontakt s asfaltem zajišťují 16palcová kola obutá do pneumatik o rozměrech 225/55 R16 vpředu a 235/60 R16 vzadu.

Eagle uvádí, že Spyder GT zvládne akceleraci z 0 na 96,5 s za méně než 5,0 s a jeho maximální rychlost je vyšší než 273 km/h. Vedle technických údajů malosériový britský výrobce uvádí i cenu své novinky. Ta je stanovena na 695.000 britských liber bez daně (zhruba 22.170.000 Kč) a podle materiálů svého výrobce je díky ní roadster jedním z nejexkluzivnějších ručně vyráběných vozů.

Eagle Low Drag GT je více než jen replika závodního Jaguaru E-Type

Historie společnosti Eagle se začala psát v roce 1982, když se tato firma zaměřila na opravy a renovace Jaguarů E-Type z let 1961 až 1974. Na přelomu dvacátého a jednadvacátého století se začal rodit plán na výrobu replik klasických šestiválcových verzí E-Typu z šedesátých let s lehce modernizovanou technikou.

Vedle na první pohled přesných kopií sériových roadsterů a kupé se v roce 2009 v nabídce objevil E-Type Speedster, který díky sníženému čelnímu sklu, absenci chromovaných nárazníků a vybouleným nárazníkům připomíná závodní D-Type a prototyp E2A. V roce 2011 se představil E-Type Speedster Lightweight, který se od svého staršího sourozence liší pohotovostní hmotností sníženou o 90 kg na 1008 kg.

Na podzim roku 2013 zařadil Eagle do své nabídky model Low Drag GT, inspirovaný závodními Jaguary E-Type Low Drag označovanými někdy také jako Lightweight Coupé. Na první pohled působí toto kupé jako jejich věrná kopie, ale ve skutečnosti je delší a vyšší, protože není nekompromisním závodním strojem, ale relativně kultivovaným dvoumístným GT.

Eagle Jaguar E-Type Speedster Lightweight: Pocta legendě

V podobném směru jako modely Speedster a Low Drag GT se tedy nyní vydává i nejnovější Eagle Spyder GT, který tuto dvojici doplňuje jako relativně komfortní roadster, s nímž lze díky jeho plátěné střeše vyrazit na silnice, i když nebude příliš hezky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Spojené státy schválily miliardový obchod, Polsku mohou prodat raketové systémy Patriot Spojené státy schválily miliardový obchod, Polsku mohou prodat raketové systémy Patriot

Americké ministerstvo zahraničí schválilo možný prodej…

Komentář Heleny Horské: Přežijeme náraz do stromu života? Komentář Heleny Horské: Přežijeme náraz do stromu života?

Osobní automobily české výroby mají ve světě pověst…

Německu hrozí předčasné volby, rozpory při vyjednávání vlády přetrvávají Německu hrozí předčasné volby, rozpory při vyjednávání vlády přetrvávají

Dalším mnohahodinovým jednáním v Berlíně pokračují…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 





 
Povinná výbava automobilů: Má dnes vůbec smysl? A jak to funguje v zahraničí?

Povinná výbava automobilů: Má dnes vůbec smysl? A jak to funguje v zahraničí?

Dnes 08:00

Povinná výbava většinou ve voze překáží, a často v případě problémů stejně nepomůže. Má ještě v dnešní době smysl? Zeptali jsme se odborníků.




Blesk.cz

Vágner požádal svou přítelkyni o ruku! Svatba bude v Řecku

Vágner požádal svou přítelkyni o ruku! Svatba bude v Řecku

Další z klanu Vágnerů se žene do chomoutu! Syn Karla Vágnera (75) Josef (27) požádal svou německou přítelkyni…

Tragédie na panství Rothschildů: Při srážce letadla s vrtulníkem zemřeli čtyři lidé

Tragédie na panství Rothschildů: Při srážce letadla…

Zbyly jen trosky! Po srážce malého letadla s vrtulníkem v britském hrabství Buckinghamshire nedaleko obřího…

 

iSport.cz

Podruhé konec. Murray se dohodl na ukončení spolupráce s Lendlem

Podruhé konec. Murray se dohodl na ukončení…

Britský tenista Andy Murray se dohodl na ukončení spolupráce s trenérem Ivanem Lendlem. Murray o tom informoval…

Stramaccioni o využití Lafaty: Může vypomoci, ale tvoříme novou Spartu

Stramaccioni o využití Lafaty: Může vypomoci, ale…

Zvítězili, ale nadšení rozhodně nepanovalo. Po páteční výhře Sparty ve 14. kole HET ligy nad Jihlavou (1:0) se…

 

Reflex.cz

Street food v Berlíně není jen kebab. Aneb Berlín a jeho gastrozajímavosti

Street food v Berlíně není jen kebab. Aneb Berlín a…

Berlínský street food už dávno není jen turecký kebab, i když u něj to začínalo. Z mnoha silných imigračních vln…

Historik Blažek: Babiš s STB spolupracoval, je to historický fakt, měl kontrolní roli

Historik Blažek: Babiš s STB spolupracoval, je to…

Historik Petr Blažek odmítá spekulace o tom, jestli Andrej Babiš spolupracoval se Státní bezpečností. Záznamy…