Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Defender dostane menšího bráchu. Má to být terénní elektromobil

Marek Bednář
Diskuze (0)

Defender se jako čtvrtá značka automobilky Jaguar Land Rover rozroste o kompaktní vůz, který bude jezdit výhradně na elektřinu. Má se však držet ethosu modelu Defender, tedy že zvládne dojet úplně kamkoliv. Na trhu ho můžeme očekávat během čtyř let.

Legendární defender je i v třídveřové variantě poměrně velké auto, takže zájemci o kompaktní terénní vůz musí hledat v jiných modelových řadách značky Land Rover. To se však má změnit, a to pravděpodobně od roku 2027.

Britský magazín Autocar informuje, že automobilka konečně potvrdila čtvrtou modelovou řadu, o které se dlouho spekulovalo. Má to být právě menší verze offroadu Defender a má být sourozencem příštích generací modelů Evoque, Velar a Discovery Sport. To znamená, že s nimi bude sdílet čistě elektrickou platformu EMA.

Potvrdil to Adrian Mardell, generální ředitel automobilky Jaguar Land Rover, při investorské konferenci. „Značky Range Rover, Defender a Discovery budou vycházet z této platformy,“ řekl.

Více detailů o novém voze neprozradil, ale už potvrzení platformy říká docela dost. Samozřejmě to je odhad velikosti; ve srovnání s „plnotučným“ defenderem bude novinka podstatně menší. Můžeme tedy očekávat označení Defender Sport, které by využilo zvučného jména a ladilo se zvyky značky pojmenovat menší verzi nějakého vozu přídomkem Sport. Je to však zatím pouze spekulace.

Nový model je součástí reorganizace produktů Jaguaru Land Roveru do čtyř značek – Jaguar, Range Rover, Discovery a Defender. Každá cílí na trochu jiné zákazníky a se jménem Defender se pojí zejména špičkové offroadové schopnosti, takže se dá očekávat, že s technikou a elektronikou pro jízdu mimo asfalt nebudou Britové šetřit.

Video se připravuje ...

„Je to průzkumnické vozidlo, vždy posouvalo hranice, vždy vám dovolovalo dělat věci, které by s jiným vozem nešly. Je to o tomto duchu vítat nemožné a je tomu tak už 75 let,“ komentoval model Defender Anthony Bradbury, marketingový ředitel Jaguaru Land Roveru. Auta s logem Defender podle něj musí vyzařovat „ten dojem aktivity, dojem dělání“, takže i nejmenší model bude mít ethos schopnosti jet kamkoliv, kterým je defender proslulý. Samozřejmě se to odrazí i v designu.

Co víme o platformě EMA? Je to „skateboardový“ technický základ pro elektrická auta s baterií v podlaze mezi nápravami a s elektromotory součástí náprav. Bude mít 800V architekturu a bude umožňovat nabíjení výkonem až 350 kW. Baterie má být poměrně tenká, což bude ku prospěchu jak prostornosti kabiny, tak i světlé výšce, která je u offroadu klíčová.

Marek Bednář
Diskuze (0)

Doporučujeme