Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Delage D12
Delage D12
Delage D12
Delage D12
33 Fotogalerie

Delage se připomíná se silniční formulí D12, konečně má funkční prototyp

Francouzskou automobilku Delage oživil Laurent Tapie a v roce 2020 ukázal model D12. Od té doby o značce nebylo příliš slyšet, ale nyní se připomíná s funkčním prototypem svého prvního novodobého modelu.

Laurent Tapie je francouzský podnikatel a automobilový nadšenec. Když v roce 1996 ve svých 21 letech vyhrál soutěž amatérských řidičů pořádanou Porsche klubem, dostal příležitost řídit monopost formule 1. Tento zážitek v něm pochopitelně zanechal svou stopu. Přestože v mezidobí vlastnil a řídil celou řadu supersportů věhlasných značek, podobný pocit jako za volantem formule 1 už nezažil. Rozhodl se proto oživit značku Delage a postavit vůz, který by mu zprostředkoval podobný zážitek.

Snahy Laurenta Tapie vyústily v představení modelu D12 v roce 2020. Od té doby bylo relativní ticho, ale nyní se automobilka pochlubila, že má hotový funkční prototyp vozu, který začne předvádět potenciálním zákazníkům. V mezidobí probíhalo testování auta na francouzském okruhu Magny-Cours a zároveň se podařilo podepsat první prodejní a servisní smlouvy s budoucími obchodními zastoupeními.

Video placeholder
Delage D12 • Delage Automobiles

Připomeňme, že Delage D12 je v podstatě uzavřenou silniční formulí s tandemovým uspořádáním sedaček. Srdcem vozu je atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu 7,6 litru se suchou klikovou skříní. Maximální výkon jednotky má být 738 kW (1.004 koní) při 8.200 min-1 a točivý moment 832 Nm při 6.200 min-1. Asistovat bude elektromotor o výkonu 82 kW (112 koní), takže celkový výkon soustavy má dosahovat 820 kW (1.115 koní) a točivého momentu 1.077 Nm. Poháněna budou výhradně zadní kola.

Delage D12 bude mít osmistupňovou automatickou převodovku, přičemž o funkci zpátečky se postará elektromotor. Suchá hmotnost vozu má být 1.390 kilogramů, což bude v kombinaci s pohonným ústrojím znamenat maximální rychlost 360 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,6 sekundy. Zrychlení z klidu na 300 km/h se odehraje za 14,1 sekund a v disciplíně 0-300-0 km/h Delage slibuje čas 20,2 sekund.

Výše hovoříme o vlastnostech verze GT, ale dostupné bude také provedení Club. Dostane menší elektromotor, díky čemuž hmotnost vozu klesne o 90 kilogramů. Celkový výkon pohonné soustavy pak bude 753 kW (1.024 koní) a točivý moment 884 Nm. Maximální rychlost v tomto případě zůstane stejná, ale zrychlení na 100 km/h bude o 0,3 sekundy pomalejší (2,9 s), respektive o 0,8 s při sprintu na 300 km/h (14,9 s). Naopak v disciplíně 0-300-0 km/h si auto polepší o 0,4 sekundy (19,8 s). Ve srovnání s verzí GT má být Club rychlejší především na okruhu.

V obou verzích bude mít Delage D12 aktivní aerodynamiku a karbon-keramické brzdy s odvětrávanými kotouči. Rozměry vozu jsou také stejné, konkrétně bude model D12 měřit 4.645 mm na délku, 2.063 mm na šířku a rozvor bude 2.800 mm. Výška auta ovlivní zvolený jízdní mód – v režimu City půjde o 1.140 mm, v Road o 1.115 mm a v Track o pouhých 1.090 mm. K dispozici bude také mód My Mix, který řidiči umožní přizpůsobit si vlastnosti vozu vlastním potřebám. Podle Delage existuje až 432 různých kombinací nastavení.

Automobilka si ale za takové vlastnosti nechá řádně zaplatit. Ceny se mají v přepočtu pohybovat kolem 50 milionů korun. Vznikne pouhých 30 exemplářů, přičemž několik z nich je již zamluvených. Dodávky zákazníkům by měly začít brzy, například ti američtí se mají dočkat již v druhé polovině roku 2023.