DeLorean DMC-12 jako časová schránka
Na první pohled se jednalo jen o DeLorean DMC-12, který nechal někdo zaparkovaný moc dlouho na jednom místě, takže jeho karoserii pokryla tlustá vrstva prachu. Ten druhý pohled, mířící do interiéru odhalil sedadla zabalená v původních ochranných igelitech a před nimi na podlaze původní papírové koberečky. Třetí pohled směřující na přístrojovou desku se bezpochyby zaměří na 309,9 mil (499 km) najetých od roku 1981, kdy tento DeLorean sjel z výrobní linky v irském Dunmurry.
Tato časová schránka v podobě DeLoreanu DMC-12 se objevila nedávno v San Franciscu, když si jeden z klientů společnosti Corvette Mike přišel prohlednout Chevrolet Corvette 427 Coupe z roku 1966 a zeptal se zda by jej bylo možno pořídit výměnou za jiný vůz. Díky kladné odpovědi se zmínil o DeLoreanu, který má najeto jen 309 mil.
Kupé s křídlovými dveřmi následně putovalo do prostor společnosti Corvette Mike, kde byl zdokumentován jeho původní stav. Přes třicet let nepoužívaný DeLorean byl následně vyčištěn a zprovozněn. Vedle výměny provozních kapalin, kontroly zavěšení kol a brzdového systému byly vyměněny i po letech stání nefunkční plynové vzpěry, které pomáhají s otevíráním rozměrných dveří.
Po provedení všech oživovacích procedur, při nichž byl vyměněn jen spotřební materiál, je DeLorean opět ve stavu nového vozu, odpovídajícímu počtu ujetých mil. Když jej uviděl jeho původní majitel, tak se rozhodl, že si ho nechá a platbu za Corvettu z roku 1966 vyřešil jiným způsobem.
DeLorean DMC-12 i dnes nejčastěji poutá pozornost díky své karoserii s ostře řezanými rysy, masivními křídlovými dveřmi a povrchovými panely z nerezové oceli, i když několik vozů (údajně okolo deseti) bylo na přání svých majitelů již v automobilce lakováno v různých barvách. V první polovině devadesátých let se jeden červený DeLorean z New Yorku objevoval nepravidelně i v ulicích Prahy. Navíc existuje i čtveřice zlatých DeLoreanu, které jsou jedinými zástupci plánované stokusové série, za níž stál American Express.
Vedle svého vzhledu a techniky, kombinující povrchové panely z nerezové oceli se skořepinou z vyztužených plastů a páteřovým rámem, v jehož zadním rozvidlení za zadní nápravou je uložen vidlicový šestiválec PRV (Peugeot-Renault-Volvo) o objemu 2,85 l, přitahoval DeLorean pozornost i díky finančními potížím automobilky a zatčení jejího zakladatele za pašování kokainu. Velké popularitě se toto kupé těší i díky filmové trilogii „Back to the Future“, v níž si zahrálo stylový stroj času.