Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Der Spiegel: VW je nespokojen s tím, že mu konkuruje Škoda

redakce AUTO.CZ
Diskuze (398)
Ve vedení německé automobilky Volkswagen roste nespokojenost s mladoboleslavskou Škodou Auto. Píše to německý magazín Der Spiegel, podle něhož dceřiná česká automobilka Volkswagenu konkuruje svými modely a zároveň mu už nepřináší dřívější zisk.

Německý koncern koupil v roce 1991 Škodu Auto s cílem, že bude pro skupinu VW vyrábět cenově dostupná auta nižší třídy. Místo toho nyní podle Spiegelu svým luxusním modelem Superb vážně konkuruje ve střední třídě Passatu.

Šéfa skupiny VW Martina Winterkorna podle magazínu rozlítil srovnávací test časopisu AutoBild, který mezi Superbem a Passatem nenašel žádný kvalitativní rozdíl. Cenově přitom "škodovka" vyjde v Německu o několik tisíc eur levněji. "Za tuto cenu toho jednoduše nabízí víc - mnohem víc vybavení a víc prostoru," zhodnotil AutoBild model Škoda Superb Combi.

Škoda Auto navíc už nemá takové zisky, které by podle Spiegelu mohly kompenzovat ztráty Volkswagenu. Promítá se do toho podle časopisu také sílící koruna vůči euru a rostoucí platy zaměstnanců v Mladé Boleslavi, které výrobu v Česku prodražují.

V interním srovnání závodů koncernu VW tak podle Spiegelu už Škoda dlouhou dobu nepatří na špičku. Kvalita práce je prý sice dobrá, náklady ale výrazně stouply. I proto se automobilka z Wolfsburgu nechystá vyrábět své nové malé rodinné vozy v Česku, ale na Slovensku, píše Der Spiegel.

Časopis dává do souvislosti s odklonem od původně zamýšlené výrobní strategie Škody Auto i avizovaný odchod jejího současného šéfa Reinharda Junga, kterého má od podzimu nahradil dosavadní vedoucí čínské odbočky VW Winfried Vahland. Pod jeho vedením by podle Spiegelu měly ceny vozů Škoda jít dolů a modely mladoboleslavské automobilky více zapadat do koncepce celého koncernu. Nástupce Superbu tak bude asi menší a v interiéru bude méně kůže, odhaduje Der Spiegel.

Tiskový mluvčí Škody Auto Jaroslav Černý k článku Spiegelu, o němž dnes informovaly některé české listy, ČTK sdělil, že značka Škoda má v rámci koncernu VW jasný profil. "Se sloganem 'Simply Clever' se vozy značky Škoda mimořádně úspěšně vyprofilovaly. Tím i Škoda potvrzuje úspěch víceznačkové strategie koncernu VW. V této koncepci bude značka Škoda důsledně pokračovat," uvedl Černý.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (398)
17. 3. 2010 19:42
Re: JEDNA OTÁZKA PRE Marka
Istym sposobom ano.

Mozno si len zratal, ze Scirocco bude dobry biznis. ;-) S malymi nakladmi na vyvoj a vyrobu zvysi zisky.

Urcite nie je fanatik do aut. Ako vacsinu chlapov ho auta urcite tahaju. Ale nie je ten, kto by sa snazil realizovat nejake velke projekty.

17. 3. 2010 19:33
Re: JEDNA OTÁZKA PRE Marka
Chrysler je pribeh o zlej modelovej strategii. Neskor kombinovanej s krizou. Aku ulohu v tom mal WB neviem.
Mozno na to nemal vplyv a zle auta proste generovali male predaje, ergo male zisky.
Mozno to bol on, kto tlacil na "financnu pilu" tak silno, ze tym zdevastoval vyvoj aut Chrysleru.
Neviem.

Kazdopadne je ceneny ako clovek, ktory vie robit usporne opatrenia. Ak ale robis usporne opatrenia, vacsinou to nutne znamene smrt krasnych aut.
17. 3. 2010 19:20
Re: JEDNA OTÁZKA PRE Marka
Ano. Aj ked myslim, ze jeho vtedy nikto nevyhnal. To ze ako "porazeny" odide bola jeho volba. Cize primarne sa vracia on.

To, ze niekto posobi cely zivot v jednom odvetvi je pomerne bezna vec. Ma v tej oblasti skusenosti a zas nema specificke znalosti o inom odvetvi. Prestupy inam sa realizuje, ale obvykle to nemava velky uspech. Aspon teda ak pochadza niekto z uplne ineho sveta a ma prist do sveta aut. (S vynimkou toho, ak nejde vyslovene o zachranu automobilky - vtedy je fajn akykolvek schopny manazer. Jej dalsi rozvoj je uz ale aj pre tento typ ludi problemom).

Ano. WB je jednym z favoritov na nastupcu Zetcheho.

17. 3. 2010 19:05
Re: Pravda niekde uprostred
ano
17. 3. 2010 19:05
Re: JEDNA OTÁZKA PRE Marka
W.B. je doma u Mercedesu, nie inde. Jeho kariera sa skomplikovala, ked ho svojho casu nezvolili na miesto sefa koncernu DaimlerChrysler. Vtedy odisiel od Mercedesu uplne. To ze sa teraz vracia, moze znamenat, ze v Mercedese silnie skupina jeho zastancov. Comu by nasvedcovalo aj to, ze oziva silna opozicia proti ucasti znacky mercedes v F1. Bernhard je totiz dobrym "cifrspionom", ktory skrta vselico "nepotrebne". Nie je nadsencom do aut, ale je technokratickym ekonomom.