Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Designér Ferrari Enzo málem skončil v base poté, co s jedním překročil rychlost v Japonsku

Lukáš Volšický
Diskuze (3)

Japonský automobilový designér Ken Okuyama se odvážil rychleji projet na horské okresce, ale bohužel byl chycen při činu. Za volantem Ferrari Enzo mu bylo naměřeno 128 km/h v místech, kde měl jet výrazně pomaleji, a nakonec skončil u soudu.

Už na začátku nového milénia to bylo ohromující superauto a dodnes si zachovává kultovní status. Ferrari Enzo vzdalo hold zakladateli nejslavnější italské automobilky a v loňském roce oslavilo jubilejní 20. výročí. Jen pravověrní nadšenci však vědí, že tuhle italskou krásku ve skutečnosti navrhl japonský designér, pracující pro Pininfarinu, který kvůli jednomu ze svých nejosobitějších děl málem skončil v base.

Kiyoyuki „Ken“ Okuyama čelil čtyřměsíčnímu trestu ve vězení v Japonsku poté, co s exkluzivním Ferrari Enzo překročil rychlost o 88 km/h. Bylo tomu v úseku s maximální povolenou rychlostí 40 km/h, takže ve výsledku touto zónou jel aktuální rychlostí 128 km/h. Japonská média uvádějí, že incident se stal 1. října 2022 na horské silnici v prefektuře Yamagata.

Na začátku letošního soudního procesu se Okuyamův právník pokusil argumentovat tvrzením, že jeho klient musel překročit rychlost, aby pomohl k lepšímu chlazení atmosférického šestilitrového dvanáctiválce o 485 kW (660 koních). Navzdory tomu, že hlavní designér italského supersportu velmi dobře znal chladicí systém Ferrari, se to bohužel neukázalo jako přesvědčivá obhajoba.

Soudce Osamu Imai k tomu pouze dodal, že překročení rychlosti bylo výrazné a extrémně nebezpečné. Nakonec Okuyamu odsoudil k požadovaným čtyřem měsícům ve vězení, jak požadovali žalobci, ale dodal, že trest je pozastaven, protože se Okuyama ke svému provinění přiznal. Designér se současně omluvil japonské veřejnosti a slíbil, že už nikdy nebude na silnicích tak agresivní.

Video se připravuje ...

Ken Okuyama pracoval na vývoji Ferrari Enzo na přelomu tisíciletí, když se automobilka inspirovala tehdejšími monoposty Formule 1 a rozhodla se vyvinout jejich silniční alternativu. Už tehdy se o Enzu mluvilo jako o jednom z nejlepších silničních supersportů všech dob, ale také jako o jednom z nejošklivějších produkčních aut za posledních padesát let.

Lukáš Volšický
Diskuze (3)

Doporučujeme

12. 8. 2023 16:50
Re: Nestačilo mu dát pokutu?
To vypada zajimave. Diky :yes:
11. 8. 2023 12:34
Re: Nestačilo mu dát pokutu?
Až budeš mít chvilku, tak se koukni na japonský anime seriál Initial D. Dokonce je k němu i česká webovka - http://initiald.cz/
11. 8. 2023 10:58
Nestačilo mu dát pokutu?
Ještě že ho novodobá inkvizice už nemůže ukřižovat. Věřím tomu, že tupani by neváhali k tak exemplárnímu trestu přistoupit. Zajímalo by mě jak vypadal ten úsek kde se takhle rozvášnil. Mohlo se jednat o přehledný úsek kde nebylo žádný riziko jet takhle rychle a jen z toho dělají vědu. Jet chvilkově 130 na okresce v takovém autě mezi zatáčkama není žádný problém a navíc to není při dostatečné ohleduplnosti a s ohledem na aktuální provoz ani nebezpečné.