Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Detroit 2007: Audi Q7 V12 TDI – objem ničím nenahradíš

Michal Fokt
Diskuze (174)
Audi v Detroitu představilo studii mastodonta Q7 vybavenou dvanáctiválcovým dieselem.

Objem ničím nenahradíš, říkalo se kdysi a platí to i dnes, přestože celá řada výrobců ukázala, že si lze pomoci i přeplňováním, případně vysokými otáčkami. Nicméně u nejnovějších turbodieselů platilo, že pro příjemné svezení stačil malý objem. Ale Audi se rozhodlo aplikovat starou poučku i na motory spalující naftu a do Detroitu přivezlo studii Q7 V12 TDI, která však díky použití stávající techniky vlastně ani studií být nemusí.

Co vám máme povídat, všechno se u tohoto konceptu točí kolem pohonné jednotky. Tou je vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,0 l, který se pyšní výkonem 368 kW (500 koní) a za vše hovořícím točivým momentem 1000 Nm, který je k dispozici v rozmezí 1750-3000 otáček. To z obřího SUV dělá vůz s parametry supersportu. Stovku zvládne Q7 za 5,5 s a maximum je elektronicky omezeno na 250 km/h.

Kombinovaná spotřeba paliva by přitom měla činit pouze 11,9 l na 100 km. Vskutku působivé završení 36letého vývoje přeplňovaných vznětových motorů u značky se čtyřmi kruhy ve znaku.

Motor vybavený dvěma mezichladiči bude vyráběn v maďarském Györu a má stejné vrtání a zdvih, jako jednotka 3.0 TDI, kompresní poměr činí 16,0:1. Piezoelektrické vstřikování zajišťuje pochopitelně již systém common rail pracující s tlakem 2000 barů. Již nyní splňuje emisní normu Euro 5, která vejde v platnost v polovině roku 2010.

Motor se bude dodávat výhradně se šestistupňovým tiptronicem, točivý moment bude rozdělen za běžných podmínek mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60.

Michal Fokt
Diskuze (174)
12. 1. 2007 12:07
Re: Je to snad hybrid, ktery byl predstaven jeste pred samot
O tom jestli automobilka patří do prémiového segmentu, nerozhoduje počet kusů. Ale kvalita, technologie, design, image a cena. A s tím Lexusem to zase nepřeháněj. Je to odnož Toyoty, která se snaží nacpat, mezi německé prémiové trio. K Porsche má asi tak blízko jako ta Škodovka. Tím, že má GS450h menší kufr, jsem chtěl poukázat, že hybridní technologie je sice nová, ale k dokonalosti má ještě daleko.
Avatar - Dinar
11. 1. 2007 20:20
Re: BRRRR
Tak jen pozor milý rockere, abys tím nepodporoval "nebezpečný a ponižující nacionalismus", mohl bys tak popřít svou "svébytnost" bijce za pravdu a lásku. :-!
11. 1. 2007 17:14
Re: Je to snad hybrid, ktery byl predstaven jeste pred samot
A proto má GS450h menší kufr >:-[] . Neznamená, že když Toyota produkuje hybridy, musí je vyrábět ostatní. Jedná se jen o další alternativu, jak dosáhnout nižší spotřeby. Pokud budu situaci posuzovat jako ty, můžu říct "A kolik prodá Lexus ročně naftových motorů". Oproti Audi to je pár kusů ročně.
Avatar - Pekelná Micinka
11. 1. 2007 15:00
Re: Tankodroid
Větrník.. No babičce chutná, já mám radši jiný dorty. >:D >:D
Avatar - Pekelná Micinka
11. 1. 2007 12:28
Re: Tankodroid
:-) :yes: ;-)