Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Detroit: Mitsubishi Eclipse Concept-E - Dvakrát tak silný

Ladislav Čermák Ladislav Čermák 6. 1. 2004 • 23:35
12
6
Zobrazit náhledy (12)
Mitsubishi Eclipse Mitsubishi Eclipse Mitsubishi Eclipse Mitsubishi Eclipse Mitsubishi Eclipse Mitsubishi Eclipse Mitsubishi Eclipse
Japonská automobilka s třemi diamanty v erbu se navzdory nelehké finanční situaci rozhodla okořenit odhalení budoucí podoby kupé Eclipse pořádně vyspělou technikou. (dolpněno o 4 plakáty)

Japonská automobilka s třemi diamanty v erbu se navzdory nelehké finanční situaci rozhodla okořenit odhalení budoucí podoby kupé Eclipse pořádně vyspělou technikou.

Karoserie je elektrizující – designéři se rozhodli na emotivní strunu pořádně brnknout a sestavili 2+2 místné kupé z rafinovaně proměnlivých oblouků a ostrých záhybů, ne nepodobné Audi TT. Fascinující lehkost plyne z velké zasklené plochy – obří skleněná střecha je opticky propojena s předním i zadním sklem – a konkávních panelů bočních dveří. Zadní dveře mají panty na boku, čímž byl ušetřen prostor pro hlavy vzadu sedících pasažérů a návaznost na střechu nic nebarušuje. Série oktanových vjemů je dobarvena temnými dvacetipalcovými koly.

Interiér si vynucuje pozornost ostrými hranami, měkkými oblouky a strukturovanými materiály, hrajícími si se světlem a stínem. Komu by nestačila fascinace tvary, ten se může kochat kvalitním koženým čalouněním s metalizovaným povrchem. O další zábavu se pak postará multidimenzní displej multimediálního centra.

To nejzajímavější se ale skrývá v útrobách - Mitsubishi dovedlo do předsériové podoby hybridní pohon pod komerčním názvem „E-boost“ a jeho zatím nedoceněné schopnosti demonstruje na tomto výtvoru. Fakt, že samosvorný racingový diferenciál na přední nápravě pohání přes robotizovanou šestistupňovou převodovku vidlicový šestiválec 3,8 L s variabilním časováním a zdvihem ventilů o výkonu 200 kW, je totiž jen polovina pravdy. Druhý zdroj síly - elektromotor o ambiciózních 147 kW – se totiž skrývá u zadní nápravy a je schopný eliminovat rázy při řazení, akceleraci změnit v totálně plynulý rozjezd, případně v páteř ohýbající zážitek, když ze sebe oba agregáty při sešlápnutí plynu k podlaze vydají společně všech 350 kW.

Obě nápravy jsou víceprvkové, prostorově minimalizované, přičemž ta zadní spolu s diferenciálem pochází z ostrého speciálu Lancer Evo. Koncepce pohonu ovlivnila i design - v místech, kde mívají auta potrubí a tlumiče pro odvod spalin, se v Conceptu-E skrývají baterie, takže vyústění výfuku se z nouze přestěhovala na boky vozu, kde dělají velmi efektní ctnost.

Spojení maximálního tahu od nuly v podání elektromotoru a strmě rostoucího potenciálu spalovacího motoru, letícího do otáček, bude jistě zapamatováníhodný zážitek, přejeme si, aby ekologicky šetrný hybridní pohon našel cestu do velkosériové výroby co nejdříve.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku