Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Detroit: Mitsubishi Eclipse Concept-E - Dvakrát tak silný

Ladislav Čermák
Diskuze (6)
Japonská automobilka s třemi diamanty v erbu se navzdory nelehké finanční situaci rozhodla okořenit odhalení budoucí podoby kupé Eclipse pořádně vyspělou technikou. (dolpněno o 4 plakáty)

Japonská automobilka s třemi diamanty v erbu se navzdory nelehké finanční situaci rozhodla okořenit odhalení budoucí podoby kupé Eclipse pořádně vyspělou technikou.

Karoserie je elektrizující – designéři se rozhodli na emotivní strunu pořádně brnknout a sestavili 2+2 místné kupé z rafinovaně proměnlivých oblouků a ostrých záhybů, ne nepodobné Audi TT. Fascinující lehkost plyne z velké zasklené plochy – obří skleněná střecha je opticky propojena s předním i zadním sklem – a konkávních panelů bočních dveří. Zadní dveře mají panty na boku, čímž byl ušetřen prostor pro hlavy vzadu sedících pasažérů a návaznost na střechu nic nebarušuje. Série oktanových vjemů je dobarvena temnými dvacetipalcovými koly.

Interiér si vynucuje pozornost ostrými hranami, měkkými oblouky a strukturovanými materiály, hrajícími si se světlem a stínem. Komu by nestačila fascinace tvary, ten se může kochat kvalitním koženým čalouněním s metalizovaným povrchem. O další zábavu se pak postará multidimenzní displej multimediálního centra.

To nejzajímavější se ale skrývá v útrobách - Mitsubishi dovedlo do předsériové podoby hybridní pohon pod komerčním názvem „E-boost“ a jeho zatím nedoceněné schopnosti demonstruje na tomto výtvoru. Fakt, že samosvorný racingový diferenciál na přední nápravě pohání přes robotizovanou šestistupňovou převodovku vidlicový šestiválec 3,8 L s variabilním časováním a zdvihem ventilů o výkonu 200 kW, je totiž jen polovina pravdy. Druhý zdroj síly - elektromotor o ambiciózních 147 kW – se totiž skrývá u zadní nápravy a je schopný eliminovat rázy při řazení, akceleraci změnit v totálně plynulý rozjezd, případně v páteř ohýbající zážitek, když ze sebe oba agregáty při sešlápnutí plynu k podlaze vydají společně všech 350 kW.

Obě nápravy jsou víceprvkové, prostorově minimalizované, přičemž ta zadní spolu s diferenciálem pochází z ostrého speciálu Lancer Evo. Koncepce pohonu ovlivnila i design - v místech, kde mívají auta potrubí a tlumiče pro odvod spalin, se v Conceptu-E skrývají baterie, takže vyústění výfuku se z nouze přestěhovala na boky vozu, kde dělají velmi efektní ctnost.

Spojení maximálního tahu od nuly v podání elektromotoru a strmě rostoucího potenciálu spalovacího motoru, letícího do otáček, bude jistě zapamatováníhodný zážitek, přejeme si, aby ekologicky šetrný hybridní pohon našel cestu do velkosériové výroby co nejdříve.

Ladislav Čermák
Diskuze (6)