Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dieselgate číslo 2? Američané objevili u Audi další podvodný software

Aleš Dragoun
Diskuze (104)
Koncern Volkswagen se stahuje z nejvyšších pater motoristického sportu. A zdá se, že jedna z jeho značek má další problém. Pochopitelně na něj opět přišli v USA.

Aféra s podvodným softwarem na měření emisí u turbodieselů, pravda, odbyt Volkswagen Group dlouhodobě nijak výrazně neovlivnila. Z hluboké krize se poměrně rychle koncern otřepal. Stála „pouze“ několik hlav včetně nejvyššího šéfa a pro normálního smrtelníka obrovské sumy na pokutách. Pochopitelně došlo ke ztrátě image, jenže v Evropě i Číně mají Němci své místo víceméně jisté a v USA přece jen hrají poněkud druhořadou roli. VW si aktuálně rozmyslel svou účast v nejvyšší kategorii automobilových soutěžích a Audi stáhl z vytrvalostního MS, ano, s hybridy TDI. Jenže obzvláště rallye by jeho odchod mohl prospět.

Dieselgate zahrnovala 11 milionů vozů koncernových značek s motory TDI, které se prodaly po celém světě. Audi samo připustilo, že i jeho naftový třílitrový V6 byl vybaven softwarem řídícím emise, tedy deaktivujícím kontrolu znečištění. Přitom samo generuje Volkswagenu velmi slušné zisky... Problém je ten, že se začíná rýsovat další průšvih a znovu za mořem.

Vypukne v pořadí druhá Dieselgate? Možná spíše „Emissiongate“. A o co vlastně jde? O geniálně jednoduchý trik, navíc se týká pouze emisí CO2. Jenže ty jsou stále ostře sledovány. V laboratorních podmínkách při testech na škodlivé látky používalo Audi speciální „cheat“, díky kterému produkovaly nejen vznětové, ale i zážehové motory méně oxidu uhličitého, než při jízdě na běžných silnicích. Při testech pracovaly v nízkých, ale regulemi povolených otáčkách, při nichž se měnily rychlostní stupně. Celý vtip spočíval v tom, že jakmile se volant vychýlil vpravo nebo vlevo o více než 15 stupňů, program se automaticky deaktivoval. Jak je vidět, v Ingolstadtu pracují věru chytré hlavičky a o stejný princip jako u skandálu s TDI se nejedná.

Trable se týkají pouze starších vozů se samočinnými osmistupňovými převodovkami interního označení AL 551 od ZF. To znamená, že jde hlavně o řady A8, Q5 a Q7 s pohonem všech kol. Počet „napadených“ aut je i tak v tuto chvíli odhadován na stovky tisíc.

Čtyři kruhy už ale zmíněný software nepoužívají od května 2016, takže nová nejsou ohrožena. California Air Resources Board (CARB), regulátor, který v tomto americkém státě přísně dohlíží na emise, na podvůdek přišel hned vzápětí, letos v létě, právě u jednoho staršího modelu. Proč se zpráva objevuje až nyní (přinesl ji mimochodem německý bulvár Bild am Sonntag a bez uvedení zdrojů), toť otázka, noviny ale uvádějí, že se dotkne i starého kontinentu. Mluvčí Audi se k problému zatím nevyjádřil, oficiální stanovisko nezveřejnil ani CARB.

Aleš Dragoun
Diskuze (104)
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2016 22:21
Re: jde o CO2, tedy o spotrebu
Tak to je fakt šílená spotřeba
No sem zvědavej co z tohohle vyleze = že se pohnutim volantu výrazně změněj hodnoty CO2 je zřejmě fakt. I když je to lepší než úchylka s NOx za kterou bych je fakt mlátil baseballkou tak nic moc :no: :-|
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2016 22:20
Re: jde o CO2, tedy o spotrebu
Tak to je fakt šílená spotřeba
No sem zvědavej co z tohohle vyleze = že se pohnutim volantu výrazně změněj hodnoty CO2 je zřejmě fakt. I když je to lepší než úchylka s NOx za kterou bych je fakt mlátil baseballkou tak nic moc :no: :-|
11. 11. 2016 16:05
Re: jde o CO2, tedy o spotrebu
83 kW.
Avatar - Hammunasakra
11. 11. 2016 12:59
Re: jde o CO2, tedy o spotrebu
13 litrů? Jakej výkon motoru?
Nicméně i bez závad sou v tom co leze z výfuku rozdíly = jak v oxidech dusíku tak oxidu uhličitym
10. 11. 2016 14:49
Re: jde o CO2, tedy o spotrebu
Svýho času mě trápila vysoká spotřeba (tudíž emise CO2) na benzínový Laguně co jsem vlastnil. Taky byla někde chyba a auto jezdilo za 13 litrů místo 8. A bylo závadou ne vlastnost auta. Stejně jako v tom tvým odkazu.