Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dieselgate pro elektromobily? V Německu jsou pod drobnohledem kvůli jedovatým kovům

Stanislav Kolman
Diskuze (17)
Společnosti VW a Deutsche Post řeší trable s jedovatými těžkými kovy. Volkswagenu kvůli tomu dokonce hrozí svolávačka 124.000 elektrifikovaných automobilů.

Německý Volkswagen je nyní pod drobnohledem Spolkového dopravního úřadu KBA. Automobilka totiž oznámila, že její elektrifikované vozy mají problém s nabíječkami na palubě. Můžou totiž obsahovat prvky jedovatého kovu, konkrétně kadmia. Dodavatel nabíječek ovšem tento fakt nikde neuvádí.

Nebavíme se přitom jen o elektrických modelech VW, ale i plug-in hybridech Porsche či Audi. Volkswagenu nyní hrozí, že bude muset do servisů poslat 124.000 automobilů vyrobených v letech 2013 až 2018. V každé nabíječce prý najdeme 0,008 gramu těžkého kovu.

Majitelé aut z toho však nemusí mít vrásky. Podle automobilky vlastník nepřijde do styku s kadmiem ani v servisu. Nachází se totiž v elektrickém spínači, jenž je chráněn pevným obalem. Teoreticky tak nemá dojít ani k negativnímu vlivu na životní prostředí, avšak auta s takovými nabíječkami nesplňují evropskou legislativu. VW produkci pozastavil a nabíječky nahrazuje zařízeními od jiného dodavatele.

Problém řeší i Deutsche Post

Stejný úřad si posvítil i na společnost Deutsche Post, respektive její elektrické dodávky Streetscooter. Nejprve byl zjištěn vysoký obsah olova v jednom z dílů, o pár dní později se médii začala šířit informace o jedovatém kadmiu v nabíječkách.

KBA už vydalo oficiální stanovisko, ve kterém uvádí, že vysoký obsah těžkých kovů registruje, avšak neuvádí žádné další konkrétní informace. Zatímco Volkswagen začal situaci okamžitě po zjištění pochybení řešit, společnost Deutsche Post obvinění odmítá a říká, že auta jsou tvořena v souladu s aktuálními směrnicemi.

I v případě německé pošty se mohlo stát, že se jedovaté kovy stávají součástí elektromobilů kvůli chybě dodavatele. Společnost slíbila, že v případě potvrzení pochybení okamžitě učiní příslušná opatření.

Stanislav Kolman
Diskuze (17)
Avatar - VlSk
15. 8. 2018 11:16
Drobek Cd je mnohem horší než tuny od ostatnich
Ty lidi fakt už neví jak zlikvidovat elektromobily. Takže kvůli 1 kg Cd v 123000 autech celkem musí automobilka svolat všechny auta na výměnu jedné součástky? Jenom náklady na výměnu budou mít daleko větší znečištění.
To že ostatní firmy vypouští tuny Cd a neřeší se to? Fakt si někdo z vás může myslet ze tyhle zprávy jsou skutečnost?
Me to teda prijde jako nesmysl.
14. 8. 2018 12:32
Re: Takže
i kdyz dyzly folksvaaagnu patri mezi nejcistsi dyzlove motory a vetsina ostatnich vyrobcu je znatelne horsich, a to vcetne japoncu, korejcu, francouzu, italu, svedu, tak na cerny listine je jen VW.
a ted kdyz tlacitka, na jejichz kontaktech je vrstvicka kadmia, pouzivaji bezne vsichni vyrobci elektroniky aniz by o tom treba i vedeli, nejhorsi je opet folksvaagen

ty mas hodne jednoduchy uvazovani, asi jako vetsina naroda, coz je videt pri volbach ...
14. 8. 2018 09:28
Re: Takže
..a D.P..;-)
14. 8. 2018 08:55
Re: Takže
Když si přečteš článek, tak zjistíš, že problém má i Deutsche Post u svých elektromobilů.
Avatar - Blue Sun
14. 8. 2018 08:24
Re: Takže
Chlapče, někdy zkus místo agresivity zapojit i mozek. Prospěje ti to.