Dieselgate pro elektromobily? V Německu jsou pod drobnohledem kvůli jedovatým kovům
Německý Volkswagen je nyní pod drobnohledem Spolkového dopravního úřadu KBA. Automobilka totiž oznámila, že její elektrifikované vozy mají problém s nabíječkami na palubě. Můžou totiž obsahovat prvky jedovatého kovu, konkrétně kadmia. Dodavatel nabíječek ovšem tento fakt nikde neuvádí.
Nebavíme se přitom jen o elektrických modelech VW, ale i plug-in hybridech Porsche či Audi. Volkswagenu nyní hrozí, že bude muset do servisů poslat 124.000 automobilů vyrobených v letech 2013 až 2018. V každé nabíječce prý najdeme 0,008 gramu těžkého kovu.
Majitelé aut z toho však nemusí mít vrásky. Podle automobilky vlastník nepřijde do styku s kadmiem ani v servisu. Nachází se totiž v elektrickém spínači, jenž je chráněn pevným obalem. Teoreticky tak nemá dojít ani k negativnímu vlivu na životní prostředí, avšak auta s takovými nabíječkami nesplňují evropskou legislativu. VW produkci pozastavil a nabíječky nahrazuje zařízeními od jiného dodavatele.
Problém řeší i Deutsche Post
Stejný úřad si posvítil i na společnost Deutsche Post, respektive její elektrické dodávky Streetscooter. Nejprve byl zjištěn vysoký obsah olova v jednom z dílů, o pár dní později se médii začala šířit informace o jedovatém kadmiu v nabíječkách.
KBA už vydalo oficiální stanovisko, ve kterém uvádí, že vysoký obsah těžkých kovů registruje, avšak neuvádí žádné další konkrétní informace. Zatímco Volkswagen začal situaci okamžitě po zjištění pochybení řešit, společnost Deutsche Post obvinění odmítá a říká, že auta jsou tvořena v souladu s aktuálními směrnicemi.
I v případě německé pošty se mohlo stát, že se jedovaté kovy stávají součástí elektromobilů kvůli chybě dodavatele. Společnost slíbila, že v případě potvrzení pochybení okamžitě učiní příslušná opatření.