Malý hatchback německé automobilky se před časem představil jen jako elektromobil. Nyní Opel prozrazuje podrobnější informace také o spalovacích motorech.
swišť dal na extrémne ľahké auto základ 1,2 atmo 66 kW a aj tým si ma získal. Corsa bude asi o niečo ťažšia, motor o niečo slabší a už je to na hranici použiteľnosti mimo mesta.
Mňa by tiež zaujímalo, prečo má motor 55kw, keď pred rokmi mal 60kw. Použiteľné mimo mesta to bude v pohode, až na dážď. Swiftu píšu akceleráciu z 0 na 100 za 12,3 s a starému Peugeot 208 12,2 s. Tam musí byť fakt výrazný rozdiel, že motorom si Vás jedno auto získa a druhé nie :-)
Ešte rozdiel je, že Swift ma najvyšší krútiaci moment v 4400 otáčkach a Peugeot má rovnaký v 2750 myslím, čiže s tým vie jazdiť aj žena.
Pokud si někdo dělá obrázek jen na základě papírových údajů, tak pochopitelně žádné rozdíly nepozná. Kromě toho, že dynamika auta není dána jen zrychlením 0-100, pak ještě přichází na řadu reálné měření. A ano, je tam fakt výrazný rozdíl, resp. pro P208 je to hotové waterloo. ;-) http://www.zeperfs.com/…uel6752-4342.htm
Áno, suzuki akceleruje za 10,5 a výrobca sa naschvál nepochvali a Peugeot nedosiahne tých 12,5 a naschvál udáva menej a vôbec mu nevadí, že mu to ľudia budú reklamovať.
Takže je to zfalšovaný japonskou lobby, že jo. :D
Zákazníci budou reklamovat nevymahatelnej parametr, kterej je závislej na všech možnejch podmínkách, výbavě atp. Co třeba rozdíl deklarované a skutečné hmotnosti auta ? Nic ? A hele víš co, klidně si dej přes oči šátek, ucpi si uši a realitu neber v potaz. Jenom se pak nediv, když někdo jinej pozná rozdíl mezi dvěma auty, kde jedno zrychluje na 100 o tři vteřiny dříve. To prostě normální člověk pozná.
Nemluvil bych o hranici použitelnosti, v podobně těžkém autě jsem jezdil s 44 kW i po dálnici a ve čtyřech lidech. Krouťáku to mělo dost. Záleží na zpřevodování, apod. Swišť má asi top základní motorizaci ve třídě.
HMMM...stará Corsa měla atmosferu 1.2 16v 59 kw.. to je sešup dolů :no:
Asi Pažouti lépe motory neumí..
Opel má smůlu na nové majitele.. ale asi to nějakým dámám bude i fuk , a nějaké prodeje budou..jen Corsa alias 208 už nikdy nebude auto roku , jako dřív. :-(
na hranici použiteľnosti som myslel, že ak to má niekto ako jediné auto alebo často jazdí aj mimo mesta, tak už to nie je žiadna sláva. Samozrejme jazdiť sa s tým dá aj po diaľnici.
Kto má na silnejší benzín, má aj na automat a väčšinou to kupuje s automatom. Pretekárov, ktorí auto berú na okruh je veľmi málo. A aj tam im lepší čas spraví automat. Keby tomu bolo ináč, ponúkali by to. Ostatní kupujú polo.
To zase nevím proč. Neberu ti to, ale z podstaty používání malých aut coby doplňkových, do města a pro kratší jízdy, mi automat připadá jako lepší volba. Samozřejmě záleží i na tom, aby ten automat uspokojivě fungoval a nebyl jen k vzteku. Šest a půl roku nám třeba sloužil předchozí Swift s automatem a neměl jsem k pohonu žádné výhrady.
Mluvím za sebe, na malém autě oceňuji jeho mrštnost a automat mě nebaví. Možná by solidní dvojspojka poupravila můj názor, zatím ale nemám důvod nechtít manuál.
a navyse vazi viac ako o dve triedy vacsia mazda 6 ... pritom sportove auto ma byt hlavne o nizkej hmotnosti ale tak vw ma asi nejaky vlastny recept .... aneb taktika a la premotorovane monstrum