Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Corsa prozrazuje informace o konvenčních motorech. Dostane atmosféru i turbodiesel

Stanislav Kolman
Diskuze (35)

Malý hatchback německé automobilky se před časem představil jen jako elektromobil. Nyní Opel prozrazuje podrobnější informace také o spalovacích motorech.

Opel pojal představení šesté generace modelu Corsa netradičně. Nejprve totiž světu představil elektrickou verzi, až posléze tu se spalovacími motory. Vlastně se není co divit. Zaprvé nám německá značka jasně naznačuje, že také ona se v brzké budoucnosti chystá vrhnout do elektrifikace. A zadruhé se elektromobil ve srovnání s konvenční verzí vzhledově příliš neliší.

Zatímco podrobnosti o elektromobilu už známe, na spalovací motory jsme si museli počkat. Opel nám je prozradil až teď. Vstupním motorem nové Corsy bude atmosférická dvanáctistovka o výkonu 55 kW, tedy ideální volba hlavně pro krátké městské popojíždění. Kdo by ale přeci jen potřeboval silnější benzinový motor, může sáhnout rovněž po dvanáctistovce, avšak přeplňované a ve dvou výkonnostních verzích. Slabší má 74 kW a 205 newtonmetrů točivého momentu, ta silnější se chlubí 96 kW a 230 N.m. Jde o tříválec z kuchyně PSA, jenž v posledních letech pravidelně slavil úspěchy v anketě Motor roku v kategorii od 1,0 do 1,4 litru.

Atmosféra se pojí výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou, slabší přeplňovaný tříválec se nabízí se šestikvaltem, případně samočinnou převodovkou s osmi stupni. Výkonnější verze se pojí výhradně s automatem a na stovce je za 8,7 sekundy, přičemž může pokračovat na maximálku 208 km/h.

Kromě benzinu a elektřiny ale Opel v malém autě nezanevřel ani na naftu. Svůj nejnovější produkt bude nabízet také s turbodieselem o objemu 1,5 litru, jenž disponuje výkonem 75 kW a točivým momentem 250 newtonmetrů. Pohonné jednotce pochopitelně nechybí filtr pevných částic či vstřikování AdBlue.

Stejně jako Corsa-e bude i konvenční varianta vybavena LED Matrix světlomety, adaptivním tempomatem, parkovacím asistentem či hlídáním mrtvého úhlu. Corsa navíc prošla dietou a váží pouhých 980 kilogramů. Zatímco délka 4,06 metru je téměř shodná s předchůdcem, linie střechy je o 48 milimetrů níže. Cestující vpředu teď sedí o 28 mm blíže zemi.

Opel připravuje novinku ve výbavách Edition, Elegance a GS Line. V dalších fázích životního cyklu ale můžeme vyhlížet i ostřejší verze GSi a OPC, které si budou brousit zuby na Ford Fiesta ST či Volkswagen Polo GTI. Těšíme se!

Stanislav Kolman
Diskuze (35)

Doporučujeme

Avatar - woody-alien
28. 6. 2019 10:16
Re: trochu slabý základ
;-) Máš pravdu.
Avatar - woody-alien
28. 6. 2019 10:15
Re: trochu slabý základ
Možná v tvém případě bude lepší zůstat u isofixů a nevrtat se v něčem, čemu nerozumíš.
Avatar - xxc
27. 6. 2019 19:26
Re: trochu slabý základ
Ľudia reklamujú kde čo, keby nevedel Peugeot dosiahnuť čas akcelerácie, tak by sa pár ľudí našlo, čo by to reklamovali a to asi nikto nechce.
27. 6. 2019 19:17
Re: trochu slabý základ
Sympatická, ale s najväčšou pravdepodobnosťou aj márna snaha.
Avatar - woody-alien
27. 6. 2019 13:39
Re: trochu slabý základ
Takže je to zfalšovaný japonskou lobby, že jo. :D
Zákazníci budou reklamovat nevymahatelnej parametr, kterej je závislej na všech možnejch podmínkách, výbavě atp. Co třeba rozdíl deklarované a skutečné hmotnosti auta ? Nic ? A hele víš co, klidně si dej přes oči šátek, ucpi si uši a realitu neber v potaz. Jenom se pak nediv, když někdo jinej pozná rozdíl mezi dvěma auty, kde jedno zrychluje na 100 o tři vteřiny dříve. To prostě normální člověk pozná.