Autosalon Frankfurt 2019
Letošní ročník IAA se koná mezi 12. a 22. zářím 2019, na 10. a 11. září jsou naplánovány novinářské dny. Hostí jej jako tradičně frankfurtské výstaviště. Mottem ročníku je "Driving tomorrow," tedy řízení zítřka.
Hlavními hvězdami výstavy jsou Land Rover Defender, Porsche Taycan nebo Volkswagen ID.3. Škoda na IAA 2019 představuje hlavně nové deriváty svých modelů, např. elektrické Citigo.
Vstupné
Vstupenky na IAA 2019 je možné zakoupit online nebo až na místě. Nákup přes internet je však cenově výhodnější, vstupné během pracovního týdne v takovém případě vyjde na 13 eur. Výstaviště je otevřeno každý den od 9:00 do 19:00.
Kdy: 12. – 22. 9. 2019
Kde: Ludwig-Erhard-Anlage 1, D-60327 Frankfurt/Main, z Prahy 510 km
Historie
Autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem se koná od roku 1987 a pořádá se jednou za dva roky. Zaměřuje se na osobní automobily a ob rok se střídá s výstavou nákladních automobilů v Hannoveru.
Původně byly tyto výstavy společné, když se ale staly kapacitně nezvladatelné, rozdělily se podle zacílení. Společná minulost se ostatně odráží i ve společném názvu obou výstav. V domovském Německu jsou nazývány stejně, IAA (Internationale Automobil-Ausstellung), neboli mezinárodní automobilová výstava.
I přes pokles zájmu vystavovatelů i návštěvníků patří autosalon ve Frankfurtu mezi největší automobilové výstavy na světě. Poslední ročník, konaný v roce 2017 navštívilo přes 810.000 osob.
Trojici benzínových motorů však doplní i 1,5litrový tříválcový diesel, který nabídne výkon 75 kW (102 k) a točivý moment dosahující 250 Nm.
je to opravdu něco nového. Pokud je to 1,5, může to být odvozeno od původního 2,0 CDTI useknutím 1 válce
Tady by redakce mohla trochu zapátrat a pozeptat se, toto je opravdu "zagadka". Chtělo by to víc technických informací, jaké a od koho je v tom vstřikování, maximální vstřikovací tlak, komprese atd.
Ale máš zcela pravdu, do některých modelů by se 3-válec mohl hodit i Peugeotům a Citroënům ! A ve větších modelech by asi byl lepší 4-válec?
Na jednu stranu tady máme 4-válec, na druhou stranu nyní 3-válec s ideální objeme na 1 válec - 0,5 ltr.
Babo raď.
Pokud je tento motor výtvorem Opelu už pod PSA, musí o něm PSA vědět a museli to schválit. A musí to být i naplánováno k výměně v rámci koncernu.
Faktem je že 2,0 litry HDI jsou v Opelech již od PSA používány. A tak se možná domluvili že menší kousek 3-válec 1,5 dostane za úkol vyvinout a vyrábět Opel.
Přechody na komplet shodnou techniku = sou dlouhodobější
Škoda měla 1,2 TDI a1,4 TDI 3-válce v commonrailu a možná litují toho že je přestali vyrábět, možná zase začnou.
Ale ani u benzínu tam nevidím CVT jako jedinou volbu, četli jsme každý jiný článek?