Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dlouhodobý test Auto.cz: Peugeot 3008 2,0 HDI (110 kW)

Ondřej Šuch
Diskuze (0)
Stále nám přicházejí vaše náměty na dlouhodobé testy a u toho stávajícího i na jeho podrobnější zaměření. Plníme tedy přání a dnes se u redakčního Peugeotu 3008 zaměříme na váš nejčastější dotaz - na spotřebu paliva.

Na testovacím Peugeotu utěšeně přibývají další kilometry a příležitost k trochu podrobnějšímu prozkoumání spotřeby paliva je tak ideální. Ostatně, vyplývá to i z názorů vás, čtenářů Auto.CZ, kteří jste jav diskusi pod články, tak individuálními ohlasy do mailové schránky poptávali prozkoumání spotřeby jako jedno z nejčastějších přání.

Začneme optimisticky: Výrobce udává hodnoty spotřeby v klasické trojkombinaci

město 7.2 l/100 km

mimo město 4.8 l/100 km

kombinace 5.7 l/100 km

O tom, že údaje výrobců jsou referenční základnou, která nemá s realitou mnoho společného, jistě všichni vědí z vlastní praktické zklušenosti. V podstatě to ani jinak nejde - norma na měření spotřeby definuje zátěžové cykly poměrně měkce, a dosahované hodnoty jsou tedy logicky bližší jízdě typu ekorally než reálnému provozu. Pro zájemce o podrobnosti doporučujeme specializované články, např o rozdílu mezi tzv. starou a novou normou měření spotřeby.

Ale zpět k Peugeotu.

První tisícovku kilometrů jsme v zimním provozu absolvovali téměř výhradně v městském provozu. Spotřeba se z úvodního hrozivých hodnot okolo 9,7 l/100 km rychle stáhla o litr a půl níže a od hranice tisíce ujetých kilometrů jsme už nikdy nepřesáhli osmiapůllitrovou hranici.

Díky dlouhodobému testu si můžeme dovolit luxus simulace jednotlivých režimů ve větších celcích. V praxi to znamená, že jsme například dva týdny nevytáhli paty z města a sledovali spogřebu pouze v tomto režimu. Jistě, výhradně městské využití vozu není optimální ani pro charakteristiku motoru 2.0 HDi, natož pro filtr pevných částic, věříme ale, že takto neideálně se chová běžný spotřebitel.

Hodnoty spotřeby ve městě kolísaly mezi 6.5-8.5 l/100 km. Spodní hodnota byla výsledkem víkendového provozu téměř bez kolon, s polovičním zatížením a s relativně lehkou nohou, nejvyšší spotřebu jsme pak zaznamenali v extrémním případě nutného rychlého přesunu skrz město v čase totálního dopravního kolapsu. Průměr 7,8l/100 km v městském provozu je sice hodnota relativně vysoká, lze ji ale snižovat rozumnými rozjezdy z křižovatek a vynecháním zbytečné akcelerace mezi semafory.

Při jízdě výhradně mimo město jsme dosáhli dlouhodobého průměru 6.3 l/100 km. Při ustálené rychlosti 100 km/h spotřebuje auto 5.2 l/100 km, při dálničních 130 km/h pak 6.2 l/100 km. Hodnoty se blíží spíše výrobcem udávané průměrné spotřebě, s ohledem na výše zmíněnou logickou nereálnost továrních hodnot ale dosažené výsledky považujeme za poměrně příznivé.

Pro lepší představu:

Praha-Brno-Praha (EXIT 2 až EXIT 196 a zpět) - 6.9 l/100 km, průměrná rychlost 112 km/h

Praha-Špindlerův mlýn a zpět (Muzeum-parkoviště Hromovka a zpět) 6,2 l/100 km, prům. rychlost 65 km/h

Praha-Norinberk (Bucharova až EXIT 60 a zpět) - 7,1 l/100 km, průměrná rychlost 128 km/h

Ondřej Šuch
Diskuze (0)