Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dny tradičních Hellcatů jsou sečteny, přiznává Dodge. Čeká je elektrifikace

Ondřej Mára
Diskuze (15)

Nadupané modely Dodge s 6,2litrovým kompresorem přeplňovaným vidlicovým osmiválcem a označením Hellcat jdou na dračku, jenže jejich dny už jsou v podstatě sečteny.

Amerika v současnosti zažívá něco jako „druhé zlaté období muscle cars“, což je zásluha především automobilky Dodge. Málokterý americký výrobce totiž posílá na trh tolik vozů, pod jejichž kapotou je ukryt poctivý kompresorem přeplňovaný motor V8 o výkonu přes 700 koní. Jenže tahle druhá zlatá éra má bohužel také svůj vymezený čas.

Jak uvedl Tim Kuniskis, CEO automobilky Dodge, v rozhovoru pro CNBC: „Dny 6,2litrové kompresorem přeplňované V8 s železným blokem jsou sečteny.“ Důvodem je přitom bohužel růst cen, který se váže ke spotřebě, emisím a dalším „nezřízenostem“ extrémních modelů. O zákazníky však Dodge nouzi nemá.

Video se připravuje ...

Kuniskis v rozhovoru prozradil, že se za posledních pět let prodalo přes 50.000 modelů Hellcat, což bylo hodně nad původní očekávání. Ceny za minimálně 700 koní v ostře řezaném balení sice nebyly zas tak extrémní, přesto nešlo o levnou srandu. I tak se ale automobilce podařilo vcelku rychle vyprodat i extrémní SUV Durango SRT Hellcat, jehož cena startovala na částce 1,7 milionu korun.

A co vlastně čeká extrémní modely s označením Hellcat v budoucnosti? Nemusíme se bát, že by z trhu zcela zmizely. Bohužel se jim však nevyhne moderní trend elektrifikace, který by však měl podle Kuniskise zachránit současný „zlatý věk muscle cars“.

Kuniskis proto označuje elektrifikaci termínem „Performance 2.0“ a předpokládá, že k elektrifikaci Hellcatů dojde v momentě, kdy ceny technologií elektrifikace spadnou a stanou se více maninstreamovou záležitostí.

Svět se chystá přejít na elektrifikaci, že? Víme, že se to stane. Svět směřuje tím směrem a až se to stane, ceny těchto technologií začnou klesat… a pak skupina bláznivých lidí vezme technologii elektrifikace, která se stala dostupnou, a na jejím základu vyvinou auto zaměřené na výkon namísto ekonomičnosti provozu,“ naznačil Kuniskis budoucnost v rozhovoru pro CNBC.

Elektrifikace přitom může být jedinou možností, jak zabránit smutnému scénáři první zlaté éry elektromobilů, která trvala v rozmezí šedesátých a sedmdesátých let. „Rok 1972 byl začátkem konce zlatého věku muscle cars,“ připomíná Kuniskis. „Skončily kvůli ropné krizi a vysoké spotřebě. Skončily kvůli bezpečnosti. Skončily kvůli vysokým cenám pojištění a emisním standardům. Je docela šílené, když si uvědomíte, že se nyní dostáváme k dost podobnému scénáři,“ dodal Kuniskis.

Ondřej Mára
Diskuze (15)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
2. 2. 2021 17:53
Re: OMG!!!
Asi víš co ti na to řeknu. At si o nechaj, lidi budou udržovat staré káry co to půjde a až jim to zakáže, bude asi hodnně ohnostrojů. Soudruzi tomu říkávali diverznní akce, myslm, že se na milionny diverních akcí, zaměřených na EV mohou jen a jen těžit. A ty baterky krásnně hoří, takže ohnostrojů bude opravdu hodně a bude velmi vesele.

Možná dojde i na mnnou zminované kandelábry + masové emigrace tam, kde tyhle nesmysly zavádět nebudou
Avatar - Barrichello
2. 2. 2021 17:50
Re: Co je tohle za blbost
Přesně tak, elektrický muscle car je tak pro srandu, to si pravý petrolhead nikdy nekoupí. Místo kompresorem dopované véosmičky budeš mít zvuk z repráku a bzučivku, co když na ní šlápneš, tak ujedeš 150 km a dojde štáva nebo se přehřejou baterky a hodí tě to do nouzáku a KONEECC.
Avatar - Jerry.Gunman
2. 2. 2021 11:55
Re: Co je tohle za blbost
obávám se, že nejen Amerika :(
2. 2. 2021 00:38
🙁🙁🙁
Alektrické auta si strčte do ***e u Amerických vozů jde především o poctivé osmi válce a luxusní zvuk.Elektrickou Ameriku bych si nikdy nekoupil,je obrovská škoda,že svět řídí takové hovada které zničí všechno dobré a špatné nařídí,tak jako ta zasraná EU
Avatar - SKAY
1. 2. 2021 19:45
Re: Co je to za blud
bohužel o tom nerozhodují zákazníci ani lidi ,nýbrž velvyslanci růžového světa... Jsem zvjedavý na prodeje E mustangu...