Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Do Tesly Cybertruck si můžete koupit další baterii. Je ale drahá a dost těžká

Ondřej Šámal
Diskuze (31)

Cybertruck od Tesly je jedno z nejdiskutovanějších aut tohoto roku. Podivně tvarovaný elektrický pick-up s dynamikou supersportu sliboval mimo jiné dojezd přes 800 kilometrů. Tomu se ovšem nakonec přiblížíte až díky přídavnému akumulátoru v přepočtu za 360 tisíc korun.

Tesly Cybetruck aktuálně proudí k prvním zákazníkům, byť v omezeném množství. Velmi extravagantní pick-up, který se kvůli svému nevšednímu hranatému vzhledu a vysoké hmotnosti v Evropě asi nikdy nedočká homologace, se sice ve špičkovém provedení může pochlubit dynamikou na úrovni třikrát lehčích supersportů, v některých ohledech ovšem očekávání úplně nenaplňuje.

Jestliže Tesla zpočátku slibovala dojezd přes 800 kilometrů a cenu vrcholného modelu 69.900 dolarů (asi 1,58 milionu korun), realita je taková, že špičková verze cybetrucku ve skutečnosti začíná na 99.990 dolarech (zhruba 2.260.000 Kč) a na jedno nabití zvládne 515 kilometrů. Nedostatečný akční rádius však zájemci mohou vyřešit koupí přídavného akumulátoru, který Tesla označuje jako Range Extender.

S ním už americký pick-up na jeden zátah zvládne až 756 kilometrů (pořád méně než slibovaných 800 km), má to ale samozřejmě hned několik „ale“. Tím prvním je cena. Ve Spojených státech totiž dodatečná baterie stojí 16 tisíc dolarů, tedy okolo 362.000 Kč. Kvůli tomu cena nejnovější tesly vzroste na více než 2,6 milionu, což je o milion víc než v případě základní ceny odhadované v roce 2019.

Ačkoliv technické detaily externí baterie zatím neznáme, podle odhadů by měla mít 47 kWh. Skládat by se tudíž měla z 575 článků Tesla 4680, které samy o sobě váží 204 kilogramů. S příslušenstvím (obal, konektor apod.) by se hmotnost mohla vyšplhat na 250 až 270 kilogramů, což znamená, že range extender nebude příliš jednoduché nainstalovat ani odebrat. Bez návštěvy servisu se zájemci tudíž zřejmě neobejdou.

Video se připravuje ...

Další problém představují rozměry. Přídavný akumulátor se totiž instaluje na korbu, z jejíž kapacity ukousnu asi třetinu. Pokud tedy budete chtít vyrazit někam do divočiny, budete muset skousnout menší přepravní schopnosti nepřehlédnutelného elektromobilu.

Ondřej Šámal
Diskuze (31)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
9. 12. 2023 17:06
Re: Homologace EU
3 tunový auta bez 150 asistentů krásně zatáčej, a ještě idálně co nejvíc vysoké.

Jak že to říkal Colin Chapman? Že nejlíp projíždí zatáčky auto co má 1,75 metru výšky a váží 4 tuny?
:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Vyndej si z Tesly X všechny reálátka od ABS, ESP atd a tpak to vezmi 90kou zatáčkou.

Pak nám přijd povědět, jak funguje Tesla v poli, jestli tam překonává Johna Deera :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
9. 12. 2023 17:02
Re: Homologace EU
Hlavně chci vidět, jak ten Cybertruck drandí na ty původní baterky v roce 2070.

Protože 50 let starý spalováky tu dodnes jezdí s půovdními motory :-)
9. 12. 2023 07:28
Re: Neprofesionalita
Není to nepřesnost, ale chyba.
Když už reagujete mám i jiný dotaz. Proč auto.cz nemá za poslední 3 roky žádný test vozů Tesla? Tesla Y se pravděpodobně stane nejprodávanějším autem tohoto roku.
8. 12. 2023 19:16
Re: Homologace EU
o kolik mene váží stejna spalovaci auta?
Baterky jsou plne recyklovatelne.
Avatar - 3_diamanty
8. 12. 2023 18:42
Re: Homologace EU
Ekologicke premiestnovadlo jak bejk... kam sa na tu chcipajucu superekologicku baterku ekologiou hrabe nejaky nesmrtelny V8... ak toto ma byt cesta k prezitiu aut tak davam tymto autam tak este 30 rokov a nastane fakt pruser...