Dodge Challenger a Charger Go Mango: Další barevný návrat do minulosti
Nedávno se prodávaly jak kupé Challenger, tak i oblý sedan Charger ve výrazně fialové Plum Crazy. Udržely se kvůli vysoké poptávce v nabídce ještě do začátku letošního roku, ale bláznivé švestky momentálně střídá sytá červenooranžová Go Mango. Měla premiéru o uplynulém víkendu na 11. ročníku jarního festivalu „moparistů“ v kalifornském Irvine.
I tenhle odstín je pochopitelně historický, poprvé se dal koupit u Challengeru modelu 1970. Před dekádou jej vzkřísila limitovaná edice Charger R/T Daytona a naposledy nový Dart. Odstín Go Mango je k mání hlavně v šílených specifikacích SRT Hellcat s kompresorovým osmiválcem 6,2 l, který dává 527 kW (716 koní) a 881 N.m. Krotší provedení SRT 392 pohání taktéž V8, ale atmosférická. Disponuje sice větším objemem 6,4 l, ale kvůli absenci dopingu má „jen“ 362 kW (492 koní). SRT uvádí výkony pochopitelně podle SAE, v USA je to však běžná praxe a vypadají na papíře lépe. Že by autům chyběla síla, se však netřeba obávat...
Nostalgie je u Dodge, respektive právě sportovní divize, hodně důležitá a penízky se do kasičky koncernu FCA jen hrnou. V portfoliu rovněž zůstávají další laky karoserie: výrazná modrá B5 a zelená Sublime, v nedávné době byla oživena i žlutá Top Banana. Podle severoamerického šéfa Tima Kuniskise si je prostě muscle cary zaslouží a mají dlouhou, byť mnohokrát přerušenou historii. Včetně oněch jmen. Nesmíme zapomínat na nutnou dvojici černých pruhů táhnoucích se od předního nárazníku přes kapotu a střechu až dozadu. Tradice je třeba ctít!
Jen škoda, že po koupi Fiatem se Chrysler včetně Dodge z Evropy stáhl. Americké oře lze dovézt na starý kontinent pouze individuálně, nebo se obrátit na některého importéra se zkušenostmi a praxí. Ten zařídí i příslušnou homologaci a schválení do provozu. Kuniskis prozradil, že barevné edice výkonných dodge s logy SRT se budou vracet i nadále... Když jste opravdu skalní příznivec aut s díly od firemního ladiče Moparu, není prostě co řešit.