Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Challenger R/T Classic: Nostalgický svalovec

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Automobilka Dodge patřící pod křídla koncernu Chrysler LLC se na autosalonu v Detroitu pochlubila vedle konceptu elektromobilu i novou verzí Challengeru, která je vzpomínkou na přelom šedesátých a sedmdesátých let.

Dodge vypustil model Challenger na trh v loňském roce v zaváděcí omezené sérii a od letošního roku se chystá naplno využívat potenciál této připomínky dob neomezených emisemi a nedostatkem paliva. V letošním roce bude dvoudveřové kupé nabízeno se třemi motory a několika stupni výbavy.

Podle nabízeného výkonu je uprostřed palety motorů verze R/T, pod jejíž kapotou pracuje osmiválec HEMI o objemu 5,7 litru. Toto provedení s označením Classic asi nejlépe zabrnká na ty správné strunky milovníku klasických muscle cars.

Dodge Challenger R/T Classic má být standardně dodáván s šestistupňovou manuální převodovkou, s níž jeho osmiválec nabídne výkon 280 kW (376 k) a točivý moment 556 Nm. S takto výkonným motorem zvládne Dodge akceleraci z 0 na 96 km/h pod 6,0 s. Na přání bude dodávána i pětistupňová manuální převodovka a v takovém případě bude motor disponovat výkonem 277 kW (372 k) a točivým momentem 544 Nm.

Od ostatních verzí Challengeru se provedení R/T Classic bude lišit díky designu dvacetipalcových litých kol, znaku Challenger na předních blatnících a pruhům na bocích, jejichž provedení odpovídá modelům R/T z první poloviny sedmdesátých let. Zájemci o Dodge Challenger R/T Classic budou moci volit jeden ze šesti laků karoserie, z nichž jsou tři stejné jako u původního modelu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Avatar - Ham.
20. 1. 2009 13:20
Re: Koncert
No psát o tom, že tyto kousky jsou neekologické je zbytečné protože to se ví dost všeobecně. Že už ale i amíci začínají nad těmito kreaturami patřícími do muzea pochybovat svědčí výzkum který probíhal u návštěvníků autosalonu v Detroitu. Tamější spotřebitelská organizace Consumer Reports při té příležitosti zveřejnila výsledky výzkumu, který se zaměřil na oblíbenost automobilových značek. Že us káry vypadly v kategoriích jako bezpečnost, pokrokovost, spolehlivost nebo inovativnost to asi nepřekvapilo nikoho a každý to ví i bez agentury ale že i cituji "největší potěšení z jízdy dodávají Porsche a BMW" tak to je asi ta nejpřesnější odpověď na Váš bezmezný obdiv k těmto nemotorům.
20. 1. 2009 01:46
Koncert
To je super auto, jen víc a houšť. Chválím přispívatele, že ani jeden nepíše o ekologii, spotřebě atd. Asi bych volil R/T není tak rozšířené jako Mustang.
Avatar - da_b0mb
19. 1. 2009 19:48
Re: vs. Mustang..
:yes: ale vahal bych jeste nad Camarem ;-)
19. 1. 2009 19:22
Re: vs. Mustang..
Tak to já chlapci souhlasit nemůžu. Mustang postrádá tu syrovost Chalangeru.
Avatar - Barrichello
19. 1. 2009 15:45
Re: Nádherá
:yes: :yes: tak tak