Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Challenger SRT Hellcat se v posledním roce vrací s manuální převodovkou!

Ondřej Mára Ondřej Mára 2. 12. 2022 • 03:29
21
4
Zobrazit náhledy (21)
Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody Dodge Challenger SRT Hellcat Widebody

Šestistupňový manuál z nabídky modelu SRT Hellcat zmizel v modelovém roce 2021, pro modelový rok 2023 je však zpátky.

Jak všichni dobře víme, automobilka Dodge se pomalu loučí s modelem Challenger osazeným spalovacími motory. Hlavní rozlučkou bylo představení několika speciálních „Last Call“ edicí modelu, na své si však přijdou i zájemci o klasický Challenger SRT Hellcat, jak ukazuje tabulka s nabídkou pro následující rok.

Jak upozornili kolegové z Carscoops, Dodge Challenger pro modelový rok 2023 bude dostupný s celkem osmi stupni výbav, pěti motorizacemi a šesti typy převodovek. V nabídce se přitom objevuje i nový šestistupňový manuál, který by se měl stát dokonce základem nabídky pro model SRT Hellcat.

Video se připravuje ...

Jak je z tabulky patrné, dříve byla šestistupňová manuální převodovka vyhrazena pouze pro modely R/T a R/T Scat Pack, osazené atmosférickými motory V8 Hemi. Model SRT Hellcat je však osazen 6,2litrovým kompresorem přeplňovaným motorem V8 Hemi o výkonu 527 kW.

Není tedy divu, že pro kompresorem přeplňovaný motor v modelu SRT Hellcat automobilka použila manuální převodovku se spojkou o průměru 258 mm, zatímco méně výkonné modely s atmosférickými motory používají totožný manuál se spojkou o průměru 240 mm.

Návrat manuální převodovky do druhé nejvyšší motorizace je tak příjemným překvapením, se kterým příliš nepočítali ani zámořští kolegové. Dodejme však, že vrcholný model SRT Hellcat Redeye je stále kombinován pouze s osmistupňovým automatem, který na kola posílá standardně 594 kW, respektive 601 kW v kombinaci s paketem Jailbreak.

Do modelů Charger nebo Durango, rovněž osazených motory Hellcat, se nicméně manuální převodovka podle dostupných informací nevrátí.

Doporučujeme

Témata
Avatar - Barrichello
5. 12. 2022 11:05
Re: Hezké rozloučení se starým světem....
U Hellcatu musíš mít spešl penumatiky když chceš opravdu přenést výkon na vozovku.

Jinak samozřejmě Challenger není jen Hellcat, pro normální ježdění nebo i jako víkendovka stačí bohatě 5,7 resp. 6,4 V8
2. 12. 2022 17:48
Re: Hezké rozloučení se starým světem....
tak za prvé, kdekoliv s čímkoliv ten Hellcat v přímce prohrává /a že jsou to auta o klidně 200 kobyl slabší/, takže to jsou takový koně spíš oslíci... a za druhé, ta vysoká úzká pérdel to auto neuvěřitelně hyzdí, ze tří stran je perfektní, ale ten zadek...
Avatar - Barrichello
2. 12. 2022 13:53
Re: Hezké rozloučení se starým světem....
tak tak, Dodge bude mít žně, tyhle série se budou skupovat ve velkém :yes: :yes:

Kdo to nestihne, tak už jen ojetiny :-(
2. 12. 2022 09:18
Hezké rozloučení se starým světem....
.... tohle bude sběratelská záležitost.... fandové mají o čem přemýšlet.... :yes: :yes: