Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Challenger SRT8 392 2012: Ve jménu lepšího podvozku

David Bureš
Diskuze (2)
Hlavní novinkou modernizovaného Challengeru SRT8 392 jsou standardně dodávané adaptivní tlumiče.

Dodge Challenger SRT8 392 loni obdržel větší agregát 6,4 V8 Hemi, novinkou pro modelový rok 2012 jsou standardně dodávané adaptivní tlumiče. Motor tentokrát zůstal beze změn.

Nastavení adaptivních tlumičů bude možné zvolit ze dvou režimů. V módu Auto jsou tlumiče automaticky nastaveny v závislosti na rychlosti vozu, úhlu natočení volantu, rychlosti zatáčení a míry sešlápnutí plynu. Mód Sport nabídne tvrdší nastavení podvozku pro rychlejší jízdu. Hydraulický posilovač řízení má zajistit lepší odezvu.

Standardně je vůz dodáván s pětipaprskovými 20palcovými koly z kovaného hliníku, k dispozici jsou však i stejně velká, avšak lehčí kola, tentokrát sedmipaprsková. Kola jsou v základu obuta do celoročních pneumatik Goodyear RSA, zákazníci si však mohou pořídit také Goodyear F1 Supercar, díky kterým se zlepší ovladatelnost auta.

Zlepšeno bylo chlazení brzd, díky čemuž má Challenger SRT8 392 z rychlosti 96 km/h zabrzdit na 35,6 metrech. Přední kotouče mají průměr 361 mm, ty zadní pak 351 mm. Čtyřpístkové třmeny Brembo jsou lakovány červenou barvou.

Pod kapotou zůstává vidlicový osmiválec HEMI o objemu 6.424 cm3, jeho výkon je 351 kW v 6000 min-1, točivý moment vrcholí hodnotou 637 Nm při 4200 min-1. Číslovka 392 v názvu auta odkazuje na objem motoru v kubických palcích. Stejný agregát používá také letos představený muscle-sedan Dodge Charger SRT8.

Standardně je tento muscle car vybaven šestistupňovou manuální převodovkou Tremec TR-6060, známou například z Dodge Viper SRT10. Na přání dodávaný pětistupňový automat nabízí manuální řazení pomocí nových páček pod volantem.

Challenger SRT8 392 zrychlí z 0-96 km/h okolo 4,0 s a čtvrt míli pokoří za 12 s. Maximální rychlost je 293 km/h v kombinaci s manuálem a 282 km/h s automatem. Spotřebu paliva snižuje systém vypínání až čtyř válců.

Karoserii vozu bude možné lakovat jasnou stříbrnou, bílou, oranžovou Header, černou Pitch, červenou Redline a wolframově šedou metalízou. Rychlé pruhy přes celou karoserii mohou být z šedé metalízy, stříbrné metalízy, červené nebo černé.

Uvnitř se nachází nově tvarovaný kožený a vyhřívaný volant s chromovanými prvky a zploštělou spodní částí s logem SRT. Novinkou je i na přání dodávaný, 900wattový hudební systém Harman Kardon s 18 reproduktory.

Challenger SRT8 392 bude vyráběn v kanadské továrně Brampton Assembly v Ontariu. Každý zákazník k automobilu dostane poukázku na jednodenní kurz řízení, během které si pod dohledem instruktorů z Richard Petty Driving Experience zlepší své řidičské schopnosti při jízdě na běžné silnici i na okruhu.

David Bureš
Diskuze (2)
12. 10. 2011 17:00
Koupě
Proč takovýhle stroje neprodávaj u nás?
Avatar - Barrichello
5. 9. 2011 09:27
Kupé jak má být
Chally je legenda a adaptivní tlumiče sou rozhodně přínos, stejně jako přepracované brzdy.

Parametry zrychlení a maximálky jsou vzhledem k ceně famozní a je to perfektní kupé na delší cestování - rychlé, pohodlné, se slušnou spotřebou, výbavou a za velmi slušnou cenu.

Navíc se s tím dá i skvěle vyblbnout.
Prostě praveý americký muscle car tak jak má být.