Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Challenger SRT8: jako první nastupuje nejvýkonnější provedení (100 fotografií)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (66)
Na Auto Show v Chicagu se dnes představuje sériové provedení reinkarnace klasického muscle caru sedmdesátých let – Dodge Challenger SRT8. Novinka se téměř neliší od konceptu, který se poprvé objevil na veřejnosti v roce 2006.

Nový Dodge Challenger SRT8 přichází pro letošní rok pouze ve své nejsilnější verzi, která bude nabízena v limitované edici. První zákazníci tedy nemají příliš na výběr a mohou se například rozhodovat pouze mezi třemi laky karoserie, ale to fanouškům tohoto kupé určitě vadit nebude.

Karoserie vozu má celkovou délku 5023 mm, šířku 1923 mm a výšku 1448 mm. Rozvor náprav 2946 mm je shodný s konceptem z roku 2006 a rozhod kol má Challenger vpředu 1603 mm a vzadu 1604 mm. Pohotovostní hmotnost dvoudveřového automobilu je 1878 kg.

Pod kapotou je samozřejmě, jak se na verzi s označením SRT8 sluší, osmiválce HEMI o objemu 6,1 litru, poskytující výkon 312 kW (425 k) při 6200 ot./min. a točivý moment 570 Nm při 4800 ot./min. Síla motoru je přenášena na kola zadní nápravy prostřednictvím pětistupňové automatické převodovky.

Dodge prozatím neuvádí na jaké číslici se umí zastavit ručička rychloměru, když bude majitel skutečně pospíchat, ale zveřejnil vyčerpávající informace o zrychlení Challengeru. Kupé umí akcelerovat z 0 na 96 km/h za méně než 5 s, oblíbenou disciplínu zrychlení z 0 na 160 km/h a okamžité zbrzdění do zastavení zvládne za méně než 17 s a čtvrt míle (400 m) s pevným startem ujede pod 14 s. Výrobce uvádí i spotřebu, která je podle normy EPA ve městě 18 litrů benzinu na 100 km a na dálnici 13 litrů na 100 km.

Challenger se sice umí rychle rozjet, ale občas je potřeba i rychle zastavit a o tento proces se musí postarat kotoučové brzdy, které jsou ukryty za dvacetipalcovými koly. Kotouče brzd mají průměr vpředu 360 mm a vzadu 350 mm. Do všech čtyř brzdových kotoučů se zakusují čtyřpístkové brzdiče značky Brembo a téměř dvoutunové kupé umí z rychlosti 96 km/h zastavit na 34 metrech. O kontakt s asfaltem se starají pneumatiky Goodyear F1 Supercar, které mají rozměry vpředu 245/45 R20 a vzadu 255/45 R20.

Provedení SRT8 je prozatím pouze jediným zástupcem modelové řady Challenger, ale až se nabídka rozroste zůstane na jejím vrcholu, což znamená, že kromě nadprůměrných jízdních výkonu nabízí i bohatou výbavu. První majitelé se mohou těšit na automatickou klimatizaci, kvalitní audio systém s CD přehrávačem nebo rozhraní bluetooth. Bohatá je i bezpečnostní výbava, obsahující standardně ABS, ESP, čelní, boční i hlavové airbagy.

Dodge Challenger SRT8 je vyráběn v závodě společnosti Chrysler v Kanadě a jeho základní cena je stanovena na 37.995 amerických dolarů (zhruba 675.000,- Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (66)
7. 2. 2008 17:45
Re: Presne....POZOR,POZOR
ale no tak...amerika je docecla velka zeme, a ma spoustu ruznych cest .. nekde mas dlouhe dalnice, a jinde krasne serpentiny...az budes mit moznost, jdi se kouknout do Mass. nebo NY...pujc si auto...a hodne rychle zapomenes ze nejsi nekde na okrsce v ceskych nebo slovenskych horach...pro kazdy typ cecsty v evrope najdes tisice jim podobnych v usa. A kvalita cest...tam je to o tom samem...jsou mista kde by nase ceske cesty povazovali za luxus nejvetsiho kalibru. No a k tem krasne spracovanym budikum ktere te nabadaji se neustale koukat...tak ja na ty svoje, kdyz jezdim, cumim docela casto...Tady jde o to, ze nekomu skutecne vyhovuje auto ktere nesedi na ceste jak porsche. Nebo o to, ze ne kazdy chce auto ktere ti da nejvetsi vykon nekde u osmi tisicove hranice otacek... A takovi lidi jsou i v Evrope. A neni jich malo... A to plati i naopak...popisujes to jakoby se vsichni ti majitele porsche a lamb a ferrari museli v americe unudit k smrti a pritom je to nejvetsi odbytiste tehle aut...
7. 2. 2008 16:27
Presne....POZOR,POZOR
...vsechno je na nem delany na to,na cem se auto na fotkach pohybuje.Sup s nim na plac,kde je hodne videt a kde je hodne,,cumilu",nebo na plynouci se krajinou americke silnice ktere s temi nasimi nemaji nic spolecneho(vcetne barvy pruhu a kvality asfaltu).....A jako utvrzeni v toto,jsou pro me krasne zpracovane budiky nabadajici ridice k neustalemu koukani se,jak to de nahoru(zakonite-zadne zatacky,ale rovina).Potom ty skoro dve tuny.......
Auto je to mozna pekny,ale jinak..........(nic proti tem,kterym se to libi)
Avatar - www.skodaoctavia.cz
7. 2. 2008 14:49
paráda
Tak to je maso auto
Avatar - matheus
7. 2. 2008 11:30
Re: wau
LOL
Ferrari tuctovka vedle Mustangu >:D
Avatar - matheus
6. 2. 2008 22:20
Re: muscle sucks
Ameriky jsou jako Harley-Davidson, já raději volím Ducati.
To je o tom co člověk od auta chce a vím že to co chci, mi nenabídne amerika, ale třeba Lotus jo. Raději budu řezat zatáčky s malinkým wanklem 1,4L v Mazdě RX-7 než trhat asfalt s 6L V8 v Chargeru.
Muscles mi nemaj co nabídnout, proto je nemám rád.