Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Charger a Challenger dostanou platformu Maserati Ghibli

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 20. 9. 2017
46
13
Zobrazit náhledy (46)
Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger Dodge Challenger
Koncern Fiat Chrysler Automobiles se připravuje na důkladnou modernizaci modelů značky Dodge v čele s jejími nejatraktivnějšími zástupci. V plánu je ještě masivnější sdílení techniky s evropskými značkami Maserati a Alfa Romeo.

Dodge má být i nadále značkou, jejíž modely jsou sportovní nebo mají minimálně lehce sportovní nádech. Hlavními hvězdami této značky pak mají být i nadále sedany Charger a kupé Challenger, jímž má nejen sportovní esprit, ale i vlastnosti dodat technika původem od italské značky Maserati.

Podle informací, které zveřejnil Automotive News se má Dodge Charger v roce 2019 dočkat ještě jedné důkladné modernizace a teprve v roce 2021 zcela nové generace. Ta má stát na platformě, kterou využívá aktuální Maserati Ghibli. Ve srovnání s dnešním provedením modelu Charger má nová generace vynikat především nižší hmotností, agilnějšími jízdními vlastnostmi a rovněž nižší spotřebou paliva.

Dodge oživil jméno Charger, které proslavila dvoudveřová kupé koncem šedesátých let, v modelovém roce 2006 čtyřdveřovým sedanem. Zpočátku byl Charger pro 21. století fanoušky značky přijat poněkud rozpačitě díky počtu dveří. Ten neodpovídal předkům z let 1966 až 1978 a ani stejnojmennému třídveřovému hatchbacku s čtyřválcovými motory a pohonem předních kol z let 1983 až 1987.

Během čtyř let na trhu si ovšem novodobý Dodge Charger našel svou klientelu a tak si zasloužil i pozornost ze strany automobilky. Ta pro modelový rok 2011 připravila novou karoserii a v současnosti jsou modelové roky 2006 až 2010 uváděny jako období první generace moderního Chargeru a od modelového roku 2011 do současnosti, včetně poměrně radikální modernizace pro modelový rok 2015 jako druhá generace.

Dodge Challenger, který si oproti svým největším konkurentům v podobě Fordu Mustang a Chevroletu Camaro dával se vstupem na trh na čas ve své první generaci z přelomu šedesátých a sedmdesátých let i aktuální třetí generaci, jejíž výroba se rozběhla v roce 2008, zůstane věrný své tradici.

Dvoudveřové kupé přitom půjde ve stopách sesterského sedanu Charger a má se v roce 2019 rovněž dočkat modernizace, zatímco zcela nová generace dorazí až v roce 2021. I v jejím případě má být využita platforma Maserati Ghibli. Automobilka Dodge pak hodlá současnou generaci modelu Challenger do té doby udržovat pro zákazníky atraktivními speciálním edicemi a verzemi ve stylu SRT Hellcat a SRT Demon.

Techniku původem z Itálie má vedle sedanu Charger a kupé Challenger využívat i nová generace crossoveru Dodge Journey, nabízeného na evropském trhu v letech 2011 až 2016 jako Fiat Freemont.

Tento model má ve své nové generaci, jejíž uvedení je plánováno na rok 2019, zůstat i nadále crossoverem, ale namísto tří řad sedadel nabídne jen dvě a má mít sportovnější styl. Základem nové podoby tohoto modelu bude platforma Giorgio, o níž se s ním podělí Alfa Romeo Stelvio. I díky tomu se má výroba Dodge Journey přesunout z Mexika do Itálie.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Dodge
kyklop
| 21. 9. 2017
To vieš, hybrid sa mu hnusí, trojvalcová fiesta až nevadila >:D >:D
Dodge
SamanAR
| 21. 9. 2017
v cem je hybrid nepohodlnej a slabej? nejaky cas jsem jezdil s RX450h a to auto bylo silne, extra pohodlne, a s klasickym atmosferickym benzinovym 6 valcem ktery je dlouhodobe overenej

je videt ze ty hybrid a elektrinu odmitas jiz jen kvuli nejakemu svemu vnitrnimu postoji, a jsi totalne slepej k necemu treba i lepsimu ;-) jeste stesti ze lidi jako ty neurcuji budoucnost ale spise jen zapomenutou minulost, s takovima jako ty dnes nejezdime ani autama, ale mozna ani nemame neco jako ohen protoze lidi jako ty by se toho ohne lekli, utekli a dal ho ani nezkoumali jestli nejde jejak vyuzit :-! se divim ze vubec pouzivas internet a pises do diskuzi, neni lepsi ty tve narzory spis posilat postovnim holubem, nebo mozna v lepsim pripade napsane v dopise na papire a beznou postou?
Avatar - Barrichello
Dodge
Barrichello
| 21. 9. 2017
vývoj potřebuje aby splnil nové emisní normy a neměl taky 20 let stejnej výkon :-)

A na to se obávám FCA nemá děngy....
Avatar - speedfred
Dodge
speedfred
| 21. 9. 2017
silu a pohodlie hybrid splňuje,nie?
Avatar - CHerokee
Dodge
CHerokee
| 20. 9. 2017
A proč by Challenger nebo Charger měl být hybrid? Hybridy jsou pro hybridy. Tohle jsou auta pro lidi, které mají rádi poctivou klasiku, sílu a pohodlí. Věřím, že to tak zůstane.