Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Charger GT AWD spojuje svalnatý vzhled s pohonem všech kol

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 15. 12. 2019 • 23:37
9
80
Zobrazit náhledy (9)
Dodge Charger GT AWD Dodge Charger GT AWD Dodge Charger GT AWD Dodge Charger GT AWD

Dodge si pro modelový rok 2020 připravil rozšíření nabídky verzí sedanu Charger o provedení, které spojuje vzhled a výbavu verze GT s pohonem všech kol.

Dodge oživil jméno Charger, které proslavila dvoudveřová kupé koncem šedesátých let, v modelovém roce 2006 čtyřdveřovým sedanem. Zpočátku byl Charger pro 21. století fanoušky značky vnímán poněkud rozpačitě díky počtu dveří. Ten neodpovídal předkům z let 1966 až 1978 a ani stejnojmennému třídveřovému hatchbacku s čtyřválcovými motory a pohonem předních kol z let 1983 až 1987.

Během čtyř let na trhu si ovšem novodobý Dodge Charger našel svou klientelu a tak si zasloužil i pozornost ze strany automobilky. Ta pro modelový rok 2011 připravila novou karoserii a v současnosti jsou modelové roky 2006 až 2010 uváděny jako období první generace moderního sedanu Charger a od modelového roku 2011 do současnosti, včetně poměrně radikální modernizace pro modelový rok 2015 jako druhá generace.

Dodge Charger i přes svůj stále přitahuje pozornost a to nejen díky svým extrémně výkonným verzím. V roce 2019 tento model i přes svůj věk dosáhl svého nejlepšího prodejního výsledku za více než deset let. I díky tomu pokračuje tento sedan do modelového roku 2020 bez výraznějších změn ve vzhledu i technice.

Mezi nejzásadnější novinky pro modelový rok 2020 díky tomu patří Dodge Charger GT AWD. Ten již svým označením dává jasně najevo, že spojuje provedení GT, stojící v hierarchii modelů pod verzemi SRT Hellcat Widebody, Scat Pack a R/T, s pohonem všech kol dostupným v modelovém roce 2019 pouze ve spojení se základní verzí SXT.

Dodge Charger GT AWD tedy pro modelový rok 2020 doplní verzi GT s pohonem zadních kol a nabídne díky řešení svých předních partií, kapoty motoru, blatníků a dalších prvků exteriéru vzhled ve stylu svalnatějších osmiválcových verzí R/T a Scat Pack.  

Pod kapotou má přitom vidlicový šestiválec Pentastar o objemu 3,6 l s nejvyšším výkonem 221 kW (300 k) při 6350 otáčkách za minutu a točivým momentem 358 N.m při 4800 otáčkách za minutu. Tyto hodnoty míří za běžných podmínek prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky k zadním kolům a v případě potřeby se automaticky připojí i pohon předních kol.

Zdroj: FCA US LLC.

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
18. 12. 2019 12:35
Re: versus škůdka
Je lecainý, má V6 místo R4 (V6 je vždycky lepší), má klasickou HDM převodvku ZF, má velmi slušnou výbavu, je prostornější a neokoukaný.
18. 12. 2019 08:20
Re: versus škůdka
Nakoniec sme sa dopracovali k tomu, že Dodge v V6 je dobrý lebo je lacný :D :D :D . Len tak ďalej
18. 12. 2019 08:10
Re: versus škůdka
Klasika, nesklamal(a) si. Doteraz sme zrovnávali dynamiku a zrazu už sme pri cene a ešte si musel vytiahnuť menší motor :-[] . Podaj si s Barikom laby, vytiahnuť V6 na 1,5 tsi si dokázal len ty. Bravooo
Avatar - Hammunasakra
17. 12. 2019 12:02
Re: versus škůdka
No vrcholný verze 2litrů typu MB45AMG až tak zdechlý nejsou = ale cena tohohle auta daleko spíš odpovídá tomu za co je aktuálně nejlevnější Okta = takže 2.0TDI 85kW a 1.5TSI = takže proti V6 3,6 = fakt ZDECHLINY :D
Avatar - Barrichello
17. 12. 2019 11:57
Re: versus škůdka
Každý 4 válec, který k tomu, aby se z něj vyždímal výkon za pomocí turba(více turb) je zdechlý.
A dát turbo na motor umí i cvičená vopice z cirkusu Berousek :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku