Dodge představuje Charger SRT Widebody, nejrychlejší masově vyráběný sedan světa
Automobilka Dodge si pohrála se stárnoucím sedanem Charger a nadělila mu velice zajímavou modernizaci v podobě úpravy Widebody, díky které se s motorem Hellcat stává údajně nejrychlejším masově vyráběným sedanem světa. Dostupný však bude i s motorizací Scat Pack.
Kategorie výkonných sedanů se sice v posledních letech povážlivě tenčí, Dodge však nenechává svůj Charger padnout a namísto toho mu nadělil modernizaci v podobě Widebody. Už tak dost agresivně vypadající sedan tak povyrostl o 3,5 palce (89 mm) do šířky, což automobilce dovolilo obout na jeho 20-palcová kola pořádně široké pneumatiky s rozměry 305/35ZR20.
Designové změny jsou však patrné i na přední masce, v jejíž mřížce chladiče se objevil menší lakovaný rámeček. Ten by měl přitom podle Dodge sloužit k optimálnímu nasměrování chladného vzduchu přímo na chladič. Při pohledu z profilu nelze přehlédnout výraznější prahy, které navazují na vytažené blatníky, a na kufru se objevilo nově tvarované decentní křídlo.
Jízdní vlastnosti však neovlivňují jen širší pneumatiky, ale také vylepšený podvozek. Hellcat Widebody dostal tužší pružiny tlumičů, zesílené stabilizátory a adaptivní tlumiče Bilstein se třemi jízdními režimy. Zážitek z jízdy umocní i elektronický posilovač řízení, který řidičům nabízí možnost zvolit si „úroveň“ jeho asistence. S přesným brzděním pak pomohou brzdy Brembo s předními kotouči o průměru 391,2 mm.
Dodge ale myslel i na bohatou paletu modernách elektronických systémů. Například funkce Line lock zablokuje přední brzdy, což řidiči umožní snadno protáčet a zahřívat zadní pneumatiky. Režim Launch kontrol se spouští pomocí jednoduchého tlačítka na palubní desce a funkce Launch asist kontroluje rychlost otáčení kol, díky čemuž může při startu zabránit zbytečnému protáčení. Po dynamické jízdě pak řidiči ocení funkci Race Cooldown, která udržuje v chodu vodní pumpu i ventilátory a pomáhá tak dochladit motor i kompresor.
Opomenout však nesmíme ani motory, zejména pak v případě Chargeru Hellcat Widebody. Pod jeho kapotou se ukrývá dobře známý 6.2 litrový motor V8 přeplňovaný kompresorem, tradičně spojený s osmistupňovým automatem, který nabídne 527 kW (717 k) a točivý moment 881 Nm. Akceleraci z 0 na 96 km/h tak zvládne za 3,6 sekundy, sprint na ¼ míle pokoří za 10,96 sekundy a titul nejrychlejšího masově vyráběného sedanu by mu měla zajistit maximální rychlost 315 km/h. Slovní spojení „masově vyráběného,“ je přitom poměrně důležité. Například nový Bentley Flying Spur je totiž schopen dosáhnout rychlosti až 333 km/h, rozhodně se však nejedná o masově vyráběný vůz.
Charter Widebody, včetně veškerých technických a elektronických modifikací, je však možné mít i s motorizací označovanou jako Scat Pack. Pod kapotu pak najdeme 6.4 litrový motor V8 o výkonu 362 kW (492 k) s točivým momentem 644 Nm, opět spojený s osmistupňovým automatem, který akceleruje z 0 na 96 km/h za 4,3 sekundy a sprint na ¼ míle zvládá za 12,4 sekundy.