Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dongfeng vstupuje na český trh. Jaký dojem dělají čínské novinky?

David Bureš
Diskuze (26)

Firma Bidli Auto na český trh uvádí trojici modelů čínské značky Dongfeng. V centrále firmy ve Vestci u Prahy jsme si je v krátkosti prohlédli. Zaujaly nás prostorností, méně už zpracováním.

Čínský automobilový průmysl udělal v posledních letech velký skok kupředu, většina automobilů značek z nejlidnatější země světa tak už není prachsprostou kopií zavedených výrobců. Navíc díky rychlému pokroku čínské značky sázejí na nejmodernější techniku, a to hlavně v oblasti dnes nastupující elektromobility. I proto to dnes Číňané stále častěji zkouší i na evropských trzích, kde se snaží prorazit.

Dnes už to platí také pro český trh, kam nedávno oficiálně vstoupila značka Dongfeng, prostřednictvím oficiálního distributora, firmy Bidli Auto. Druhá největší čínská automobilka, která loni prodala na 3,5 milionu automobilů, se na českém trhu bude zatím prezentovat trojicí modelů.

Sází přitom na jistotu, všechny tři novinky vstupují do dnes stále populárnějšího segmentu SUV. Glory 580 je rodinným modelem až pro sedm, zatímco Fengon 5 stylovka, jde o dnes stále módnější SUV-kupé. Seres 3 je pak kompaktním SUV s elektrickým pohonem. Podle dovozce chtějí přitom lákat na moderní design, zajímavý poměr kvality a ceny nebo dlouhou záruku. Ta je až sedmiletá pro modely s konvenčním pohonem, respektive čtyřleté pro elektrický Seres 3.

Čínské automobily jsou však českou klientelu velkou neznámou, a tak Dongfeng bude nepochybně bojovat s předsudky. Na druhou stranu kdysi vysmívané čínské mobily dnes trhu se smartphony vládnou, a tak se obecně mluví o tom, že silnou pozici Číňané časem mohou získat i na poli automobilů. Dongfeng v tomto směru dokazuje, jak je rozvoj čínských automobilek rychlý.

Video se připravuje ...

Starší základ

Glory 580 totiž při osobní prohlídce prokazuje, že je z trojice novinek technicky nejstarší, jeho historie na čínském trhu se datuje už do roku 2016. Znát je to přitom jak zvenku, tak uvnitř. Vnější design vlastně není ničím zajímavý, dává najevo svůj asijský původ a je ve výsledku zaměnitelný.

Podobně interiér je na dnešní dobu zastaralý, hlavně z hlediska použitých materiálů a jejich zpracování. Čekejte tu tvrdé plasty a průměrnou úroveň zpracování. Pokud bych měl k něčemu ztvárnění kabiny přirovnat, byly by to třeba vozy Mitsubishi.

Nechybí pak sice rozměrný displej infotainmentu s úhlopříčkou 10 palců, zato však klimatizace je jen manuálně nastavitelná, což je v dané velikostní kategorii dnes už méně častý prvek. Na druhou stranu velkým plusem je bohatý vnitřní prostor a také vlastně rozumná cena, činící 599.900 korun za benzinovou patnáctistovku se 107 kW kombinovanou s převodovkou CVT a pohonem přední nápravy. Dongfeng se možná cenou vyloženě nepodbízí, na druhou stranu tu už v základu mimo zmíněných prvků jsou elektricky ovládaná okna, vyhřívaná zrcátka, mlhovky, parkovací kamera nebo tempomat. A tak cenovka vzhledem k velikosti 4.680 mm dlouhého SUV pro sedm není špatná.

Stylovka zaujme

To Fengon 5 je o dva roky mladším automobilem, v Číně se začal prodávat v roce 2018 a dojem je rázem lepší. Design už se neváhám nazvat originálním a vlastně vcelku pohledným, také ztvárnění kabiny je na mnohem vyšší úrovni, stejně jako výbava. Obrazovku infotainmentu s 10,25" tu doplňuje dotykové ovládání klimatizace.

Velkým překvapením pak pro mě byl vnitřní prostor. I na zadních sedadlech je habaděj místa, a to i nad hlavou, kdy Fengon 5 dává zapomenout, že jde vlastně o stylovku. Navíc přístup dozadu usnadňují rozměrné dveře.

Úroveň použitých materiálů ale na Evropany pořád ztrácí, byť proti Glory 580 působí kabina hodnotněji a moderněji. Výbava pak za cenu 699.900 korun zahrnuje elektricky nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, 18" litá kola, LED světlomety, panoramatické střešní okno, elektricky ovládané víko zavazadelníku, parkovací čidla nebo automatickou klimatizaci.

O pohon se stará patnáctistovka se 101 kW opět kombinovaná s převodovkou CVT. K dispozici je ale též o 40.000 korun dostupnější verze, jíž chybí vyhřívání předních sedadel, zatmavená boční okna nebo elektrické ovládání sedadla spolujezdce. Výhodou Fengonu 5 pak může být fakt, že moc jiných SUV kupé za takovou cenu na trhu není. Jedině Renault Arkana.

A co elektromobil?

Seres 3 je pak nejnovějším zástupcem palety dostupné na českém trhu, v Číně se začal vyrábět v roce 2019. Také v tomto případě je oblý design originální, byť opět vůz přiznává asijský původ. Zboku zaujme vlnovka zakončující boční prosklení. Vpředu pak nečekaně chybějí LED světlomety, Dongfeng místo úspornějšího řešení vsadil na klasické paraboly.

Vnitřek je řešen podle současné módy, s volně stojící obrazovkou multimediálního systému. Jinak jednoduchou palubní desku oživují kulaté výdechy ventilace. Zpracování opět na evropské konkurenty v některých detailech ztrácí, celkově však neurazí. Překvapen jsem však byl zápachem plastů, který od modelů zavedených značek už dávno neznáme. Ve zbývajících prohlížených modelech Dongfengu jsem přitom nic takového nezaznamenal...

Cena opět nijak podbízivá není, částka 919.990 korun za verzi L4 zhruba odpovídá konkurenci na trhu. To na novou značku bez vybudované image a zázemí je vcelku sebevědomé. Dongfeng nicméně opět avizuje bohatou výbavu, čítající u verze L4 parkovací čidla, zadní parkovací kameru, jednozónovou automatickou klimatizaci, tempomat nebo 10,25" infotainment.

O pohon 4.385 mm dlouhého SUV se pak stará elektromotor o výkonu 120 kW a točivém momentu, který čerpá energii z baterie o kapacitě 53,6 kWh, která slibuje dojezd až 301 kilometrů podle metodiky WLTP. Jde přitom lithium-železo-fosfátový akumulátor, o němž Dongfeng tvrdí, že je nehořlavý.

Velice se tak těšíme na avizované další vozy, které by úroveň mohly posunout ještě dále. V listopadu by měla být homologace dalšího elektromobilu, modelu Seres SF5, jehož vývoj probíhal i v Sillicon Valley. V létě příštího roku by potom mohlo dorazit luxusní SUV Voyah i-Free, které firma prezentuje jako alternativu k Lexusu, Infiniti či Acuře, tedy prémiovým značkám japonských automobilek.

Netradiční prodej

Dongfeng se přitom na českém trhu hodlá prezentovat netradičním způsobem. Ve Vestci u prahy sice vznikl tradiční automobilový showroom, jinak se ale vozy čínské značky budou prodávat prostřednictvím poboček skupiny Bidli, která se dosud primárně zabývala realitními nebo finančními službami. Své zkušenosti přitom bude chtít využít právě i při prodeji automobilů, třeba u elektromobilů bude rovnou nabízena i možnost vybudování nabíjecí stanice s fotovoltaickými články. Koupě vozu však bude moci proběhnout také online. Prostřednictvím formuláře na webových stránkách vyplníte objednávku a pak už jen zaplatíte zálohou fakturu ve výši 15.000 korun.

Budování servisní sítě pak usnadní fakt, že se Dongfeng spolehne na autorizované partnery než vlastní značkové servisy. Centrální sklad pak má znamenat, že náhradní díly budou u takového partnera do 24 hodin.

David Bureš
Diskuze (26)

Doporučujeme

26. 9. 2021 23:25
Evropan, který si něco takového koupí,...
...je nejen pitomec, ale taky prachsprostý zrádce! :-O :-( :no: :no: :no:
26. 9. 2021 23:24
Re: Drzim palce
To už ti fakt hráblo?!! To, co tady tímto předvádíš, je prostě odporná zrada Evropy a podpora hnusné komunistické totality!
Avatar - Barrichello
26. 9. 2021 11:47
Re: Drzim palce
https://ibb.co/j33WBWS

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
26. 9. 2021 11:22
Re: Drzim palce
Nějak ti v tom výčtu chybí američtí výzkumníci :D
Avatar - Barrichello
26. 9. 2021 11:15
Re: Drzim palce
Protože si Vás tady čínská komunistická strna všechny koupí, až SEZBR zkrachuje a to bude docela brzy

https://zpravy.magazinplus.cz/…el-neskonci.html