Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Donkervoort D8 GTO: Nová generace oficiálně

Aleš Jungmann
Diskuze (0)
Vývoj nové generace zabral dva a půl roku, výsledek však podle inženýrů z Lelystadu stojí zato.

Nový dvoumístný model je o 35 centimetrů delší a o 15 centimetrů širší než jeho předchůdci, otevřený D8 270RS i uzavřené GT. S nimi však, přes jistou podobnost, sdílí pouze 5 resp. 30 % dílů. Pohonnou jednotku tvoří podélně uložený přeplňovaný pětiválec 2,5 TFSI o výkonu 250 až 294 kW (přepínání pomocí tlačítka na palubní desce), točivý moment 450 Nm je přítomen už od zhruba 1.600 otáček.

Na implementaci a naladění pohonné jednotky spolupracovali lidé od Donkervoortu s inženýry Audi, pohonná jednotka je tak o 30 kilogramů lehčí než ve vozech Audi. Automobilka zmiňuje například upravené sání. Vůbec poprvé také Donkervoort vybavuje svůj model systémem jízdní stability.

Trubkový rám je doplněn karbonovými panely, které jsou do něj vlepeny. Za zmínku stojí například boční dveře, které samy váží pouze 980 gramů, dokáží však prý dobře odolávat bočním nárazům a chránit tak posádku. Hmotnost vozu je pouhých 700 kilogramů.

V první fázi má být vyrobena série 25ti vozů, podle automobilky je již dobrá polovina z nich zamluvena. Cena bez daně se prý bude pohybovat v rozmezí 100 až 150 tisíc EUR, první exempláře by zákazníkům měly být dodány v létě 2012.

Aleš Jungmann
Diskuze (0)