Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotace na elektromobily: Pro rok 2020 méně peněz a přísnější podmínky

David Bureš David Bureš 21. 10. 2019 • 13:21
60
44
Zobrazit náhledy (60)
Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Škoda Citigoe iV Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Kia e-Soul Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq

Také v České republice lze požádat o dotaci na nákup elektromobilu. Podmínky dotací v roce 2020 ale budou nejspíše přísnější než dosud.

Elektromobily v následujících letech čeká nepochybně expanze, kvůli jejich rozšiřující se nabídce, stále však mají jednu zásadní nevýhodu, a tou je vysoká cena. Tu v mnoha státech snižují různé pobídky na nákup elektroaut, přičemž dotace na elektromobily existují také u nás, byť pouze pro firmy. Pro rok 2020 se však očekává zpřísnění podmínek a menší objem peněz na podporu nákupu elektrovozu.

Ministerstvo průmyslu a obchodu aktuálně pracuje už na páté dotační výzvě v rámci programu na podporu elektromobility, která je chystaná pro rok 2020. Zveřejněna má být 2. prosince, už teď však o ní leccos víme.

Klíčovou zprávou je ta, že pro žadatele o dotaci ministerstvo má vyhradit pouze 50 milionů korun. To je čtvrtinová částka proti předchozí, čtvrté výzvě. Žadatelé tak budou muset jednat rychle, už letos totiž vyhrazených 200 milionů bylo brzo vyčerpáno.

Novinkou má být i to, že dotace bude nově vyhrazena pouze na nákup automobilu s elektrickým pohonem. V minulosti totiž dotaci bylo možné použít i na pořízení hybridu. Pořizovaný elektromobil bude muset být nový a nebude na něj možné použít leasing.

Možnost dotace na pořízení nabíjecí stanice však zůstane zachována. Týkat se však bude opět pouze neveřejných nabíječek.

Dotace pak podle interních zpráv bude omezena na elektromobily do pořizovací ceny 1,2 milionu bez DPH, což výrazně omezí možnosti nákupu. Dražší elektrovůz jako Audi E-Tron, Jaguar I-Pace nebo Tesla Model X podle všeho nebude možné vůbec dotovat. Zatím to šlo, jen s tím, že se používal limit uznatelných výdajů ve výši jednoho milionu korun. Naopak Tesla Model 3 by se do této hranice vešla.

O příspěvek budou moci žádat malé, střední a velké podniky, naopak na komerční turistická zařízení jako hotely, volnočasová zařízení, lázně, restaurace nebo na výzkumné a vývojové projekty se tato dotační výzva nevztahuje.

Samotná výše dotací by měla být nadále shodná. Pro velké podniky byla letos nabízena podpora do výše 55 % výdajů, pro střední do výše 65 % a pro malé až do výše 75 % výdajů. Minimální výše dotace činila 50.000 korun, maximální pak 10 milionů korun.

Firmy mohly dotaci využít nejen na nákup elektrického osobního auta, ale také na elektřinou poháněnou čtyřkolku, minibus do 7,5 tuny nebo nákladní vozidlo do 12 tun.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nojo vládne nám Andrej
| 26. 10. 2019
Mě to narozdíl od ekofanatiků myslí dobře :-)
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nojo vládne nám Andrej
| 25. 10. 2019
Bariku tvá ZASLEPENOST = je fascinující

Na to kolik dat faktů dovedeš nasbírat = tak s nima FAKT BLBĚ pracuješ :-)

Jo 50 vědeckejch ústavů a asi 8 tisíc lidí co sdružuje česká Akademie věd = je víc než 500 = anomálií o kterejch mluvíš ty :-!

Navíc o to = VŮBEC NEJDE ;-)

Na to JAK MOC nadáváš na nějakou švédskou puberťačku = zdá se že VŮBEC NEVÍŠ = o čem to je :-)
Avatar - Barrichello
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nojo vládne nám Andrej
| 24. 10. 2019
Jasně, 500 zahraničních vědců předčí naše akademie věd :-) :-)

Jistě že si bolševik, ale zelenej. Je to na úrovni 50. let kdy dělali a podporovali nesmysly a to samé je podpora tzv. obnovitelných zdrojů a ignorace zásadních problémů jako přelidněnost, špatné zemědělství, zadržování vody, vybetonování krajiny, špatné a nesmyslné regulace toků atd

A ingorace faktů, že se opakují cykly kdy je planeta chladnější a kdy teplejší.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nojo vládne nám Andr
| 23. 10. 2019
Aha = tak TAKHLE to hraješ? Nebo si to FAKT NEPAMATUJEŠ? :-!

No celoročky FURT STEJNĚ. A když sme u tý paměti = pamatuješ si ty 2 poDieselgate hoaxy VW? Tak CO = věřil si tehdy, i přes mý vysvětlení že to SOU HOAXY kraviny výmysl oblbující kravina = dál VW nebo mě. JAK to je = už dneska víme. Některý z nás to věděli hned :-)
Hele teď sem si vzpomněl na to LEPŠÍ = jasně ty Micheliny a Goodyeary byly fakt LEPŠÍ než levný plívy = třeba čínský. Jinak lepší NEŽ střídání letní/zimní z vlastní stáje = to samozřejmě ne :)


No a OPĚT si nezvlád to NEJZAJÍMAVĚJŠÍ

2. DŮCHODY ODTRŽENÉ OD REALITY = náš exkomunistickej z principu požadavků který potřebuje neudržitelnej systém, nebo ty dlouhodobě nejlíp hodnocený = kde je REALITA přesně OBRÁCENÁ než komunista a socdemák tvrdil? Teda že my MŮŽEME BEJT v důchodech SVĚTOVOU ANOMÁLIÍ?

1. to je oblíbená odpověď = tisíckrát vysvětlená = že to je víceméně BLBOST = navíc při tvym nájezdu km = ti DALEKO DŘÍV odejdou pneu stářim, než ojetim vzorku. Ale chtěl sem to slyšet ŽE to je TENHLE důvod. No tak po 1001 = to je MYLNÁ představa. Ale teď k těm důchodum TO je OPRAVDU zajímavý = to mě OPRAVDU zajímá. Přiznám že mě docela NEGATIVNĚ překvapil Emel

Jo a ad to Německo = když to chceš brát jako příklad tak když jedeš 230 km/h tak to neni problém ale když se něco děje nebo hustě prší atd. tak prostě zpomalíš, pneu většinou ve vteřině nepřezuješ. Ty si přezouváš sám? https://www.auto.cz/…-zdanlive-131567

https://www.novinky.cz/…ochladi-40300998

Jo a NEZAPOMEŃ na to 2.!!!
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nojo vládne nám Andrej
| 23. 10. 2019
Aha takže už si to změnil. Já netvrdil, že celoročky ne. V určitých podmínkách a určitým způsobu provozu auta jsou 2 sady kol nesmysl. Do hor si celoročky asi nikdo kupovat nebude, protože by se s nima trápil, ale jezdit s nima v polabí nebo na jižni moravě proč ne. Doporučení má svoji logiku, ale jak píšeš je to doporučení tj. záleží na dalších okolnostech jestli se tím budeš nebo nebudeš řídit. Ty to zcela špatně chápeš tak, že kdo se neřídí doporučením dělá to špatně (konkrétně já). Ale tak to samozřejmě není. V Německu je taky doporučená 130 a rozhodně není špatně když tam jedeš 200. S těma zimákama je to úplně stejný. Jsem rád, že jsi to konečně pochopil a přestaneš to furt vytahovat kdykoliv něco napíšu :D A víš proč? protože bych rád, aby až začne skutečně zima měl co nejlepší vzorek a ne že si ho ohobluju na suchým asfaltu a pak ty gumy za 2 roky můžu zahodit. Oni totiž na suchým asfaltu v nadprůměrných teplotách dost rychle mizej.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku