Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Italské mýtné brány nemusí akceptovat všechny typy platebních karet. Je proto dobré mít vždy k dispozici dostatek hotovosti. Souprava s větším počtem náprav (pět náprav) se tarifi kovala v nejvyšší možné sazbě, srovnatelné s kamionem! • Zdroj: Ladislav Semián
Dovoz auta z Itálie a ze zámoří: Veterán z Jihu a přepych z USA
Nejčastějším zahraničním cílem tuzemských výprav pro auta je Německo, kde ale platí pravidlo dávat si pozor na turecké překupníky a vybírat drahá auta z leasingů. Naopak v Itálii můžete nákupem ojetiny ušetřit. Zátiší obchodu však bývá divočejší.
O Itálii se hovoří jako o ráji veteránů, kde si cestovatel na venkově připadá jako v raných osmdesátkách. Po zdejších silnicích se běžně prohánějí staré pětistovky a pandy, ale i historická BMW a mercedesy. Sotva se před deseti lety objevily v tisku odstrašující zprávy o tom, že stát začne přestárlá auta nemilosrdně kosit, zahraniční sběratelé vzali Itálii útokem. „Hezká auta skoupili Němci, už není co vyvážet. Navíc je to složité přivézt i přihlásit,“ rozpovídal se pro nás nedávno jeden ze sběratelů. Jenže atraktivních aut je v tamní inzerci stále ještě spousta. Proto když se nám před koncem roku příznivec klasických mercedesů Ladislav Semián svěřil s objevem padesátiletého luxusního sedanu, celou jeho vzdálenostně i legislativně náročnou výpravu jsme podrobně zmapovali.
Chceme tak i úplnému laikovi detailně přiblížit, co vše obnáší proces individuálního dovozu auta z evropského státu. Třiapadesátiletý mercedes z Itálie navíc demonstruje legislativně nejnáročnější import. Historický sedan totiž neplní žádnou současnou ani nedávnou emisní normu, a nadto má Itálie třeba proti Německu svéráznější provozní hodiny na úřadech. Téměř nikdy se tak nestane, aby se celá akce obešla bez přenocování na místě.
Auto jako investice
„O tomhle voze jsem se koncem loňského léta dozvěděl od známého, který pracuje u italského notáře. Občas se dozví o vozech, které ani do inzerce nejdou. Jednoho dne mi poslal zprávu – vím o krásném autě pro tebe: Mercedesu W 116. Neodolal jsem. Představa ikony sedmdesátých let mi nedala spát, navíc byla v málo vídaném červeném pastelovém laku,“ začíná vyprávět.