Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Drsné mini VW cross up! míří do série

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 10. 2. 2013 • 14:08
20
183
Zobrazit náhledy (20)
Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up!
Prototyp cross up! představil Volkswagen již ve Frankfurtu 2011. Po skoro roce a půl se konečně dočkáme sériové výroby.

Firemní snímky produkční verze nám VW navíc ukázal už před rokem, ale koupit ji dosud nešlo. Nyní se vše změní. Cross up! má chlapácký terénní vzhled, tedy černé oplastování prahů, blatníků a úzkou lištu na dveřích ve stejném odstínu. Doplňují je stříbrné velkoplošné nárazníky, ten přední navíc se standardními mlhovkami. Stejnou barvou jsou lakovány i kryty podvozku a střešní nosiče. Zpětná zrcátka pak vyznávají kombinaci obou odstínů.

K pohonu slouží výhradně benzinový tříválec 1,0 MPI s výkonem 55 kW (75 k). Pětistupňová přímo řazená převodovka přenáší točivý moment pouze dopředu. Čtyřkolka se logicky nekoná, elektronické vychytávky typu XDS nejspíš také ne, ale v tomto ohledu VW mlčí. Tady jde hlavně o vzhled, takže na přímého konkurenta Pandám 4x4, nebo alespoň Trekking zapomeňme. Cross up! disponuje dle automobilky zvýšenou světlostí, konkrétní čísla si Volkswagen také zatím nechal pro sebe. Jezdí na šestnáctipalcových litých kolech s deseti dvojitými paprsky. Ta jsou obuta do pneumatik rozměru 185/50.

Autíčko bude k mání pouze s pěti dveřmi. Pro karoserii je k dispozici pětice laků, rámy oken a sloupky jsou vždy kontrastně černé. I interiér se od běžných prcků vyráběných v Bratislavě liší a rovněž hraje všemožnými barvami. Zčásti je lakována přístrojová deska, může být vyvedena buď v červené, černé nebo tmavě stříbrné. Čalounění sedadel pak vyznává kombinaci vínové a šedé, existuje však i v celošedém provedení. V základu najdeme také kožený paket, tedy volant, řadicí páku a rukojeť parkovací brzdy. Přístroje a větrací otvory mají chromované obroučky, září i lišty na prazích dveří s nezbytným logem.

Základní výbava je slušná. Kromě dnes povinného ESC zahrnuje například dálkové centrální zamykání, přední elektrická okna, také zrcátka nastavují elektromotorky a umí je i vyhřát.

Otáčkoměr dnešní miniauta většinou nabízí až ve vyšších stupních, oplastovanému maličkému volkswagenu nechybí. Nejmenší model značky s přídomkem Cross disponuje i multifunkčním displejem. Zadní lavice je pochopitelně dělená a sklopná.

Sériový VW cross up! se objeví poprvé ve světlech reflektorů na 83. ročníku autosalonu v Ženevě. Koupit si jej budeme moci až letos v létě, německou základní cenu ale už známe. Naši západní sousedé za trochu více stylu v malém balení zaplatí 13.925 eur (přes 351.400 Kč).

Související články

Témata
13. 2. 2013 09:32
Re: Nová lakovna v Rumunsku
Dacia je DAS AUTO :yes:
Avatar - KubikCv
12. 2. 2013 12:28
Re: skoda ze vw nezverejnil udaj o svetlej vyske
auta levnější než moje mobilní telefony nebo horský kolo... >:D
DDR auta jsou moje srdcovky...
Avatar - white label
12. 2. 2013 12:15
Re: skoda ze vw nezverejnil udaj o svetlej vyske
Spíš výkvět, čímž zrovna nenarážím na případnou korozi... :-)
Avatar - KubikCv
12. 2. 2013 12:14
Re: Nová lakovna v Rumunsku
ty by měli na jeden nádech celej blatník >:D
Avatar - white label
12. 2. 2013 12:05
Re: Nová lakovna v Rumunsku
Jj, není nad poctivou "hand made"!
Naši tradiční skláři by se také mohli podobně rekvalifikovat...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud