Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DS X E-Tense: Netradiční elektrický sportovec z roku 2035 s výkonem 1000 kW

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 27. 4. 2018
11
Zobrazit náhledy (11)
DS X E-Tense DS X E-Tense DS X E-Tense DS X E-Tense DS X E-Tense DS X E-Tense
Francouzská značka DS nabízí prostřednictvím konceptu X E-Tense svou představu o možné osobních automobilů v roce 2035. Můžeme se těšit na chameleona, který nabídne zábavu za volantem i autonomní systém řízení.

Značka DS se od mateřské automobilky Citroën oddělila v roce 2014 a plánuje poměrně rozsáhlou expanzi svých modelů, jimiž chce konkurovat především vozům německých prémiových značek.

Luxusní divize Skupiny PSA v současnosti pracuje na zásadním omlazení a rozšíření své nabídky, přičemž vsadit chce na dnes populární crossovery a SUV, ale zároveň hledí i do nepříliš vzdálené budoucnosti, kterou odhaluje prostřednictvím konceptu netradičně pojatého elektromobilu.

DS X E-Tense představuje spojení dvou téměř neslučitelných světů. V jednom voze je totiž komfortní interiér s autonomním systémem řízení a zároveň i ve stylu závodních monopostů otevřený kokpit s klasickými ovládacími prvky, který má uspokojit touhu po řízení výkonného sportovního vozu.

Koncept právě díky svému netradičnímu pojetí může jednomístným strojem, s nímž si lze užívat na závodních okruzích nebo naopak až třímístným automobilem, v němž se lze pohodlně přepravovat z bodu A do bodu B bez jediného zásahu do řízení.

Avantgardní návrh počítá s využitím skleněné podlahy s možností nastavení její průhlednosti v prostoru řidiče, aby bylo dosaženo co nejintenzivnějšího požitku z jízdy a řízení. Naopak uzavřený prostor pro cestující má působit maximálně luxusním dojmem, k čemuž mu vedle nejmodernějších multimediálních systémů, pomohou i vybrané materiály v čele s kvalitní kůží, skutečným dřevem a leštěným kovem.

Futuristické linie vozu s asymetrickým uspořádáním sedadel ukrývají čistě elektrický pohonný systém, který využívá dvojice elektromotorů u předních kol. Ty pro jízdu v běžném provozu disponují více než dostatečným výkonem 400 kW (540 k) a v okruhovém režimu pak mohou nabízet až 1000 kW (1360 k).

Konstrukce šasi z uhlíkových vláken vychází ze zkušeností získaných v šampionátu Formule E, pro nějž má francouzská značka připraven svůj monopost DS E-Tense FE 19.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku