Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DTM: Mattias Ekström oznámil konec! Přednost má rallyekros

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 29. 1. 2018
59
2
Zobrazit náhledy (59)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Dvojnásobný vítěz seriálu cestovních vozů DTM Mattias Ekström ze Švédska se rozhodl ukončit své angažmá v tomto šampionátu. Soustředí se výhradně na mistrovství světa v rallyekrosu, ve kterém sám závodí a nasazuje vozy Audi S1 v týmu EKS.

Devětatřicetiletý Švéd startoval v DTM od roku 2001 výhradně vždy s vozy Audi. Pro značku se čtyřmi kruhy ve znaku tento seriál také v letech 2004 a 2007 vyhrál. V roce 2016 přidal titul mistra světa v rallyekrosu. Tehdy vynechal závěrečný závod DTM na německém Hockenheimu, kde ho nahradil švédský závodník René Rast.

Loni musel dát Ekström přednost DTM a při termínové kolizi obou seriálů vynechat rallyekrosový závod v rodném Švédsku. Před závěrečným podnikem DTM vedl, ale nakonec přišel o pouhé tři body o třetí titul, který získal právě René Rast.

V zimě řešil svou budoucnost, prodal své závodní vozy, rozešel se s týmovými kolegy Finem Toomasem Heikkinenem a Lotyšem Reinisem Nitissem. Po pěti letech kdy kombinoval oba šampionáty, dospěl ke konečnému verdiktu.

Své plány oznámil Ekström v pondělí na tiskové konferenci v rakouském Salcburku. „Jedná se o jedno z nejtěžších rozhodnutí, které jsem musel v životě udělat. DTM byl můj život hodně dlouhou dobu. V posledních letech jsem se ovšem hodně věnoval fungování svého rallyekrosového týmu EKS. V zimě jsem byl hodně nejistý, pokud jde o moji budoucnost. Teď už vím, že se hodlám v nadcházející sezoně plně se koncentrovat na rallyekros. Také se budu moci více věnovat rodině a dětem,“ prohlásil dnes na tiskovce.

Ekstrom očekává, že závodní oddělení Audi Motorsport zvýší svou podporu svého rallyekrosového úsilí. Dále řekl, že tým připravuje nové vozy pro rok 2018. Jediným autem, které to může být, je nová verze modelu S1.

Ekströma v týmu Audi Sport Team Abt Sportsline v seriálu DTM nahradí Robin Frijns. Šestadvacetiletý Nizozemec už má na svém kontě řadu špičkových vítězství - formule BMW (2010), Eurocup Formula Renault 2.0 (2011), Formula Renault 3.5 Series (2012), Blancpain GT Series (2015) a Blancpain GT Series Sprint Cup (2016) a loni skončil druhý ve FIA GT World Cup. V závodech GT startoval s vozem Audi R8.

Mattias Ekström
Narozen 14. 7. 1978
Stav svobodný, přítelkyně Heidi, syn Mats (6 roků), dcera Hanna (4)
Bydliště Elman (Rakousko)
Výška/váha 183 cm/79 kg
Povolání automobilový jezdec
Hobby tenis, cyklistika, lyžování
Osobní vůz Audi Q7
Úspěchy mistr světa v rallyekrosu (2016),
 1. v DTM (2004 a 2007)
 1. v Race od Champions 2005 (Pohár národů), 2006 (ve finále rychlejší než Loeb), 2007 a 2009 (ve finále porazil vždy Michaela Schumachera)
 1. v 24 hodinách Spa (2011)
 mistr Švédska cestovních vozů (1999)
 2. v DTM (2005, 2011, 2014, 2017)
 3. v DTM (2002, 2008, 2015)

Související články

Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Pekelná Micinka
Tento člověk se narodil s volantem v ruce
Pekelná Micinka
| 30. 1. 2018
Rallykros je větší pr.el.
Avatar - KANKUNEN
Tento člověk se narodil s volantem v ruce
KANKUNEN
| 29. 1. 2018
Umí na okruhu i na rally.