Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Důležité novinky Toyoty v Česku: Čím má zabodovat nový Hilux a Highlander?

Ondřej Mára Ondřej Mára 19. 11. 2020 • 21:07
125
21
Zobrazit náhledy (125)
Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Highlander Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux

Toyota v nedávné době přivezla do Česka hned dvě důležité novinky: faceliftovaný pick-up Hilux a zcela nové SUV Highlander. Čím chtějí zaujmout nové zákazníky?

Odpověď na tuto otázku bychom normálně zjišťovali na vlastní kůži, pravděpodobně během speciální prezentace automobilky. V současné době je však něco takového nemožné a tak musíme vzít za vděk alespoň speciálními materiály, které pro nás české zastoupení pořídilo. A nutno podotknout, že je opravdu na co se dívat.

Modernizovaný drsňák

Začněme od známé klasiky, kterou je užitkový pick-up Toyota Hilux. Jeho modernizace byla ohlášena již začátkem léta, zatímco koncem srpna jsme se dozvěděli i jeho oficiální české ceny. Nyní však vůz konečně dorazil i fyzicky do Česka a tak si pojďme připomenout jeho přednosti. A začít můžeme tradičně u designu.

Automobilka kompletně přepracovala přední masku, která by měla nově působit robustněji. Upravila také zadní svítilny, které dostaly nový design a LED technologie, přidala nový design kol a modernější vzhled přístrojové desky. Kdo chce ale ještě něco výraznější, ten může sáhnout po novém výbavovém stupni Invincible, který nabízí ještě výraznější příď a mohutné oplastování boků.

V interiéru se nově objevuje 8“ dotykový displej infotainmentu MM19 (od výbavy Active), který konečně podporuje funkce Android Auto a Apple Car Play. Ve vyšších výbavách se pak můžeme setkat s navigačním systémem, předními i zadními parkovacími senzory nebo novým audio-systémem JBL s 8 reproduktory a 800 w zesilovačem.

video

Zajímavou novinkou nejvyššího výbavového stupně Invincible Sport je elektricky ovládaný hliníkový kryt korby, který by měl být v tomto segmentu unikátní. Jeho zámky jsou přitom napojeny na centrální zamykání a na korbě nalezneme kromě světla i 12 zásuvku. Estetickým doplňkem je pak černý sport-bar za kabinou.

Nejvýznamnější novinkou v oblasti techniky je rozšíření nabídky motorizací o nový 2,8 litrový čtyřválcový diesel, který nabízí nejvyšší výkon 150 kW (204 k) a točivý moment 420 N.m v kombinaci s manuální převodovkou, respektive 500 N.m v kombinaci s automatem. Výkonnější motor znamená lepší dynamiku, konkrétně zrychlení na 100 km/h zvládá modernizovaný Hilux za 10,1 sekundy s manuálem a 10,7 sekundy s automatem.

Vylepšení se ale dočkal i podvozek a systém pohonu všech kol, který je nově vybaven funkcí Auto LSD pro zlepšení trakce při pohonu pouze zadní nápravy. Díky úpravě nastavení tlumičů, uložení listových per a uložení odpružení by pak zadní náprav neměla tolik odskakovat při nízkém zatížení na méně kvalitních silnicích.

Navzdory modernizaci a zcivilnění však Hilux zůstává poctivým dělníkem. To ostatně potvrzuje i jeho nosnost až jedné tuny na korbě a schopnost utáhnout brzděný přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny. V terénu pak pomáhá snížení volnoběžných otáček a upravení mapování plynového pedálu. Hilux by se tak měl snáz rozjíždět a lépe by měl reagovat na pohyby plynového pedálu.

Největší Toyota v Česku

Úplnou novinkou v nabídce českého zastoupení Toyota je SUV Highlander, které hned na první pohled zaujme svými rozměry. Na délku totiž měří 4950 mm, na výšku má 1730 mm a na šířku byste Highlanderu naměřili 1930 mm. Rozvor má pak působivou hodnotu 2850 mm.

Pod kapotou se ukrývá hybridní pohonná jednotka 4. generace, která vychází z modelu RAV4 – ovšem pro potřeby většího a těžšího Highlanderu byl zvýšen její výkon. Základem je 2,5 litrový benzínový čtyřválec, pracující v Atkinsonově cyklu, o výkonu 118 kW, který spolupracuje se zadním elektromotorem o výkon 40 kW.

Výsledkem je kombinovaný výkon 246 koní, což stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy. Vůz je také standardně vybaven inteligentním pohonem všech kol AWD-i, zlepšujícím schopnosti vozu mimo silnice, zatímco na silnicích nabídne díky bateriím v podlaze nízké těžiště a s tím související snadnou ovladatelnost a mrštnost. Průměrná spotřeba by se přitom měla pohybovat na úrovni pouze cca 5,6 l/100 km.

Největší předností Highlanderu však bude vnitřní prostor, který pojme až sedm cestujících ve třech řadách sedadel. Sedadla v druhé řadě sedadel se přitom dají posouvat v rozsahu až 180 milimetrů. V sedmimístné konfiguraci mohou cestující odložit svá zavazadla do kufru s objemem 241 litrů, po sklopení třetí řady sedadel se však zavazadelník zvětší na 658 litrů. A pokud by to bylo stále málo, lze po sklopení druhé řady sedadel vytvořit prostor o objemu až 1909 litrů.

video

Z vnitřní výbavy můžeme jmenovat infotainmnt s 12,3“ obrazovkou, který podporuje konektivitu Android Auto/Apple Car Play a funkci Split Screen. Nechybí vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla s možností elektrického nastavení a pamětí ve vyšších výbavách. Součástí základní výbavy je mimo jiné i 3zónová chytrá klimatizace, která pozná počet cestujících a podle toho upraví výdechy ventilace.

Mezi zajímavé prvky výbavy dále paří elektronické vnitřní zpětné zrcátko, které umí kromě klasického odrazu nabídnout i pohled dozadu prostřednictvím kamery. V nabídce je také prémiový audio-systém JBL s 11 reproduktory a dostatek světla v interiéru zajistí otvíratelná panoramatická střecha Skyview. S parkováním pomůže kamerový systém, přístrojový štít dostal rozměrnou obrazovku a nechybí ani možnost bezdrátového nabíjení telefonu.

U velkého rodinného SUV bude zásadní roli hrát vysoká bezpečnost, ke které kromě výkonných Bi-Led světlometů přispívá i pohon všech kol, průhledový head-up displej promítající informace na čelní sklo a bohatá technologická výbava. Ta zahrnuje nejnovější bezpečnostní systém Toyota Safety Sense 2.5 s inteligentním tempomatem, detekcí vozidel, atd.

Ceny a dostupnost

Modernizovaný Hilux s dvoudveřovou kabinou Single Cab, ve verzi Live Chassis (připravené na nástavbu) a se starším motorem 2,4 D-4D začíná na částce 865.150 Kč. Nový motor pořídíte nejlevněji ve verzi Double Cab s výbavou Active od 1.070.850 Kč. Toyota navíc nově ke každému Hiluxu přidává prodlouženou záruku na 5 let nebo 250.000 kilometrů v ceně vozu.

Nová Toyota Highlander 2,5 Hybrid začíná ve verzi Comfort na částce 1.399.000 Kč a její dostupnost se očekává až po Vánocích. První exempláře by se měly k zákazníkům dostat začátkem roku 2021.

Související články

Témata
20. 11. 2020 17:53
Re: Fakt se nenávidím
Ranger a Navara nebyly ve výběru ?
20. 11. 2020 15:19
Re: Fakt se nenávidím
Ve firme mame jednoho Hiluxe uz cca 4 roky a musim rict ze je to neskutecny pracant co bez problemu vydrzi i kdyz se s nim nejedna v rukavickach... Fakt drzak :yes:
20. 11. 2020 11:21
Re: Aktuálně
Ministrem financí by měl být Kalousek. To je hospodář. Jen tak na okraj.
Hlavní problem vidím v tom, ze moderních dieselu se vstřikováním močoviny je u nás minimum. Takže další zvýhodnění už zvýhodněné nafty je absolutní nonsens. A argumentovat dotacemi na elektro - ty ale nejsou u nás. U nás se dotují sazomety.
Avatar - WinDiesel
20. 11. 2020 10:59
Re: Aktuálně
No při tom jak jdou proti dieselům v EU, si tuto kapku v moři diesel dokonce snad zaslouží ... Lidem to bude stejně k ničemu když diesely násilím mizí z nabídky.
Všechny možné dotace na EV hravě mnohonásobně překračují kvazi-dotace na naftu.

Plánuje se výstavba nabíječek za 85 000 000 000 Kč.
Ale to zjevně dotace není ....... :D :D :D
Avatar - WinDiesel
20. 11. 2020 10:54
Re: Docela pikantní je
V THAJSKU OVŠEM JEZDÍ S MOTORY 2,5 A 3,0.
:no: EVROPA
:yes: VŠUDE JINDE

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud