Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sedmimístné hybridní SUV Toyota Highlander míří do Česka

Ondřej Mára
Diskuze (86)

Největší hybridní SUV značky zamíří poprvé v historii na starý kontinent. Na trzích západní Evropy, včetně Česka, by se mělo objevit počátkem roku 2021.

Toyota Highlander, největší hybridní SUV v nabídce tradiční japonské automobilky, není žádná žhavá novinka. Vůz už se prodává například v USA, Austrálii (kde je známý pod názvem Kluger) i v dalších částech světa. Začátkem příštího roku ale poprvé v historii vstoupí i na trhy západních států starého kontinentu, včetně Česka.

Highlander je postaven na moderní platformě GA-K, která by měla být zárukou komfortu, bezpečí i kvalitních jízdních vlastností. Karoserie dlouhá 4.950 mm se snaží kombinovat eleganci luxusního městského SUV s dynamikou, odolností a všestranností, kterou by měl zajišťovat i pohon všech kol.

Interiér byl navržen s ohledem na praktičnost, všestrannost a komfort až sedmičlenné posádky, která může být usazena ve třech řadách sedadel. Díky možnosti posouvat druhou řadu sedadel v rozsahu až 180 mm by přitom třetí řada měla nabídnout dostatek prostoru i pro dvě dospělé osoby. Automobilka navíc slibuje snadné nastupování i vystupování.

Kromě prostoru pro posádku by ovšem kabina měla nabídnout i dostatek úložných prostor a bohatou moderní výbavu. Například multimediální systém ve středovém panelu s úhlopříčkou 12,3“ nabídne GPS navigaci nebo podporu Android Auto/Apple Car Play. Ve výbavě dále nechybí ani průhledový displej (HUD), bezdrátové nabíjení, ventilovaná sedadla nebo digitální zpětné zrcátko, které umí zobrazovat záběry širokoúhlé zadní kamery.

Zavazadlový prostor láká na standardní objem 658 litrů, po sklopení obou řad zadních sedadel lze ovšem úložný prostor zvětšit až na působivých 1.909 litrů. Páté dveře jsou navíc ovládané elektronicky a k jejich aktivaci stačí máchnout nohou pod zadním nárazníkem.

Pouze hybrid se čtyřkolkou

Highlander bude v Evropě dostupný s jedinou motorizací, kterou je hybridní soustava čtvrté generace. Ta spojuje benzínový 2,5 litrový motor, pracující v Atkinsonově cyklu, s předním a zadním elektromotorem  (díky zadnímu elektromotoru disponuje SUV pohonem AWD-i – zkr. All Wheel Drive-intelligent). NiMH baterie hybridního systému je uložena pod druhou řadou sedadel.

Hybridní soustava slibuje systémový výkon 244 koní, průměrná spotřeba by se dle cyklu WLTP měla pohybovat okolo 6,6 l/100 km a emise CO2 okolo 146 g/km. Podle automobilky se tak jedná o nejlepší poměr výkonu a emisí CO2 v daném segmentu.

K dispozici bude volič jízdních režimu Drive Mode Select, který nabídne volbu z režimů Eco, Normal, Sport nebo Trail. Všechny režimy by přitom měly být dostupné i v čistě elektrickém režimu EV, který se bude aktivovat automaticky.

I při jízdě se spalovacím motorem by ovšem Highlander měl být ukázkově tichý. Automobilka totiž vůz osadila akustickým čelním sklem i akustickými předními bočními okny. Nešetřilo se ovšem ani na tlumící hmotě, která byla instalována do střechy, přístrojové desky nebo podlahy. V podbězích a zavazadlovém prostoru pak automobilka použila tlumící vložky.

A samozřejmě nemůže chybět ani obsáhlý paket bezpečnostních systémů Toyota Safety Sense, jehož smyslem je napomoci předcházet nehodám nebo zmírňovat jejich následky. Součástí bezpečnostního paketu Toyota Safety Sense pro Highlander je například předkolizní bezpečnostní systém (PCS) s aktivním asistentem řízení pro zabránění nehodám včetně funkce rozpoznávání chodců ve dne i v noci (a identifikace cyklistů za denního světla), adaptivní tempomat s podporou celého rozsahu rychlostí (ACC), systém rozpoznávání dopravních značek (RSA) nebo asistent pro udržení v jízdním pruhu (LTA).

Ondřej Mára
Diskuze (86)

Doporučujeme

12. 5. 2020 21:33
Re: Re: Bez dieselu to v Evropě v kategorii velkých SUV nejd
No právě, záleží, jak to jezdí a jak se to chová, takže někdo to má přesně opačně.
12. 5. 2020 21:24
Re: Re: Bez dieselu to v Evropě v kategorii velkých SUV nejd
Velký benzín je také k neutahání. ;-)
12. 5. 2020 20:40
Re: Ten japonský designér
RAVka je teď nejhezčí z celé historické řady RAVek :yes: Diesel ani za nic ...
12. 5. 2020 20:36
Re: Dobrý, ale..
U Toyoty není problém hluk od motoru, ale hluk od kol.
12. 5. 2020 20:31
Re: Na Toyotu nadprůměrně...
:yes: jo, uhlazenější design RAVky