Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Hilux dostala facelift. Pod novou maskou má teď silnější turbodiesel

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 4. 6. 2020 • 02:45
30
9
Zobrazit náhledy (30)
Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux Toyota Hilux

Po několika únicích a oficiálním videu s Fernandem Alonsem se Toyota Hilux představuje oficiální cestou. A novinek je více než dost.

Omlazená osmá generace užitkového modelu Toyota Hilux přijíždí se značně přepracovanou přídí, jež dostává novou masku a jinak tvarovaný přední nárazník, takže teď podle tvůrců působí ještě robustněji. Úpravy podtrhují přepracované a plně diodové světlomety vpředu i svítilny vzadu, stejně jako tři nové odstíny barev a 18” kola z lehkých slitin.

Kosmetických úprav se dočkal rovněž interiér. Toyota vyslyšela kritiku zákazníků a plně dotykovou obrazovku multimediálního systému nahradila řešením s fyzickými tlačítky po stranách, což před časem učinila také u jiných modelů. Vylepšený infotainment slibuje rychlejší odezvu a umožňuje zrcadlení chytrého telefonu prostřednictvím služeb Apple CarPlay a Android Auto.

Výbava zahrnuje bezklíčový nástup do vozidla a startování tlačítkem, satelitní navigaci, automatickou klimatizaci, parkovací senzory vpředu i vzadu či prémiový audiosystém JBL s devíti reproduktory včetně osmikanálového zesilovače o výkonu 800 W. Z příplatkových položek si pak můžete vybrat třeba sportovní rám s plastovou ochranou, elektricky ovládaný hliníkový rolovací systém, uzamykání výklopné zádě, pevnou nástavbu či 12V napájení v prostoru kabiny.

Důležitá novinka se objevuje pod kapotou, kde máme očekávat důstojnější 2,8litrový turbodiesel s výkonem 150 kW a 500 newtonmetry točivého momentu. Jednotka se páruje se šestistupňovou manuální, případně šestistupňovou samočinnou převodovkou a volitelným pohonem všech kol. Jen pro zajímavost, na stovce je vůz za rovných deset sekund. Pořád je to sice čtyřválec, ve srovnání s aktuálním 2,4litrovým agregátem o výkonu 110 kW je to však slušný posun kupředu (ten se na stovku dostal za 13,2 s)..

Hilux i nadále zůstává především schopným pracovním nástrojem s rámovou konstrukcí, Toyota nicméně říká, že zapracovala na jízdních vlastnostech i na klasických silničkách, kde teď bude pick-up těžit z přepracovaných předních i zadních tlumičů a vylepšené konstrukce listových pružin a nových pouzder.

Terénní vlastnosti vylepšuje nové elektronické řešení, které simuluje funkci mechanického samosvorného diferenciálu pro vozy s pohonem zadních kol. Snižuje otáčky při volnoběhu z 850 na 680 ot/min, odladila se rovněž odezva akcelerátoru ve prospěch lepší kontroly. Modernizací prošel i stabilizační systém a nová je funkce zobrazování úhlu natočení kol.

Pro provedení Extra Cab a Double Cab je k dispozici nové provedení Invincible, které kombinuje schopnosti terénního pick-upu s dobrodružnějším stylem a bohatou výbavou. Takové auto dostává specifické prvky - masku, ochranný kryt nárazníku, lemy blatníků, kliky dveří či design kol. Interiér se vyznačuje unikátními dekory kabiny, stejně jako speciálním klíčkem Smart Entry. Třešničkou je pak dvoubarevné čalounění sedadel perforovanou kůží.

Na východoevropských trzích se omlazený Hilux objeví již v červenci, trhy západoevropské si musejí počkat na závěr letošního roku. Do té doby bychom se měli dozvědět také oficiální české ceny.

Související články

Témata
Avatar - CICERO
4. 6. 2020 15:39
Re: Já tedy zírám pánové ...
Já taky, gratulka pro Toyotu !!
Avatar - CICERO
4. 6. 2020 15:37
Re: Tleskám
žádné BMW Dacie... wow chci HILUX !!! Terrorist win !!!
4. 6. 2020 12:03
Hilux dobrý, ale co L-C 150?
Ten už by potřeboval nástupce velmi výrazně. Předchozí L-C 120 se vyráběla mezi lety 2002-2009, tedy 7 let, současný L-C 150 se vyrábí od roku 2009, takže má za sebou 11 let a začíná to být hodně znát. Vždyť interiér má hezčí už i užitkovější Hilux...

Evropa je pro Toyotu okrajový trh, ale prostor pro off-road typu L-C tu snad pořád je. Konkurence ubývá, ale auta jako M-B G, Jeep Wrangler nebo L-R Defender se tady pořád prodávají.
4. 6. 2020 11:59
Re: Re: Motor
Vdaka svojim hybridom plni Toyota s prstom v nose flotilove emisie, takze si teraz mozu silnejsi motor dovolit.
4. 6. 2020 11:52
Re: Motor
Přesně tak, L-C 150 a Hilux jsou od roku 2015 s přechodem na nové motory řady GD dost podmotorované. Ještě v roce 2015 měla končící řada motorů KD možnost výkonu až 150kW, takže se po 5-ti letech vracíme tam, kde jsme byli...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku