Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Eagle Low Drag GT je více než jen replika závodního Jaguaru E-Type

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Na pozici špičkového modelu britské značky Eagle střídá dosavadní E-Type Speedster Lightweight nové kupé Low Drag GT.

Historie společnosti Eagle se začala psát v roce 1982, když se tato firma zaměřila na opravy a renovace Jaguarů E-Type z let 1961 až 1974. Na přelomu dvacátého a jednadvacátého století se začal rodit plán na výrobu replik klasických šestiválcových verzí E-Typu z šedesátých let s lehce modernizovanou technikou.

Vedle na první pohled přesných kopií sériových roadsterů a kupé se v roce 2009 v nabídce objevil E-Type Speedster, který díky sníženému čelnímu sklu, absenci chromovaných nárazníků a vybouleným nárazníkům připomíná závodní D-Type a prototyp E2A. V roce 2011 se představil E-Type Speedster Lightweight, který se od svého staršího sourozence liší pohotovostní hmotností sníženou o 90 kg na 1008 kg.

Letos zařadil Eagle do své nabídky model Low Drag GT, který je inspirován závodními Jaguary E-Type Low Drag označovanými někdy také jako Lightweight Coupé. Na první pohled působí novinka jako jejich věrná kopie, ale ve skutečnosti je delší a vyšší, protože nemá být nekompromisním závodním strojem, ale relativně kultivovaným dvoumístným GT.

Tomuto záměru odpovídá především zvětšený interiér, který oproti vzoru z šedesátých let nabízí řidiči a jeho spolujezdci výrazně více prostoru všemi směry. Navíc zde nechybí, odhlučnění, kompletní čalounění kůží a alcantarou a součástí výbavy může být moderní audio systém, klimatizace a elektrický posilovač řízení s proměnným účinkem. Při delších cestách přijde vhod i zavazadlový prostor umístěný v zádi vozu za palivovou nádrží.

Lightweight má stejně jako Speedster ručně vyrobenou samonosnou hliníkovou karoserii s celkovou délkou 4310 mm, šířkou 1740 mm a výškou 1200 mm. V přídi je uložen atmosférický řadový šestiválec o objemu 4,7 litru vybavený vstřikováním paliva, disponující výkonem 255 kW (346 k) při 4800 min-1 a točivým momentem 488 N.m při 3600 min-1. Standardem je pětistupňová manuální převodovka s hliníkovou skříní.

Vpředu i vzadu je stejně jako u originálního E-Typu nezávislé zavěšení kol. Zcela současným prvkem jsou stavitelné tlumiče Öhlins a brzdový systém AP Racing. Ten je vybaven kotouči s vnitřním chlazením o průměru 315 mm vpředu a 280 mm vzadu. Hliníkové brzdové třmeny jsou 4pístkové. Kontakt s asfaltem zajišťují magnesiová 16palcová kola obutá do pneumatik o rozměrech 225/55 R16 vpředu a 235/60 R16 vzadu.

Dvoumístné kupé Eagle Low Drag GT s pohotovostní hmotností 1038 kg dosahuje maximální rychlosti přes 273 km/h a z 0 na 96 km/h akceleruje za méně než 5,0 s. Cena kompletního vozu se má pohybovat nad 600.000 britských liber (zhruba 19,6 milionu Kč) a produkce má být omezena jen na několik exemplářů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)