Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Eagle Low Drag GT je více než jen replika závodního Jaguaru E-Type

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 20. 11. 2013 • 19:27
26
Zobrazit náhledy (26)
Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar Jaguar
Na pozici špičkového modelu britské značky Eagle střídá dosavadní E-Type Speedster Lightweight nové kupé Low Drag GT.

Historie společnosti Eagle se začala psát v roce 1982, když se tato firma zaměřila na opravy a renovace Jaguarů E-Type z let 1961 až 1974. Na přelomu dvacátého a jednadvacátého století se začal rodit plán na výrobu replik klasických šestiválcových verzí E-Typu z šedesátých let s lehce modernizovanou technikou.

Vedle na první pohled přesných kopií sériových roadsterů a kupé se v roce 2009 v nabídce objevil E-Type Speedster, který díky sníženému čelnímu sklu, absenci chromovaných nárazníků a vybouleným nárazníkům připomíná závodní D-Type a prototyp E2A. V roce 2011 se představil E-Type Speedster Lightweight, který se od svého staršího sourozence liší pohotovostní hmotností sníženou o 90 kg na 1008 kg.

Letos zařadil Eagle do své nabídky model Low Drag GT, který je inspirován závodními Jaguary E-Type Low Drag označovanými někdy také jako Lightweight Coupé. Na první pohled působí novinka jako jejich věrná kopie, ale ve skutečnosti je delší a vyšší, protože nemá být nekompromisním závodním strojem, ale relativně kultivovaným dvoumístným GT.

Tomuto záměru odpovídá především zvětšený interiér, který oproti vzoru z šedesátých let nabízí řidiči a jeho spolujezdci výrazně více prostoru všemi směry. Navíc zde nechybí, odhlučnění, kompletní čalounění kůží a alcantarou a součástí výbavy může být moderní audio systém, klimatizace a elektrický posilovač řízení s proměnným účinkem. Při delších cestách přijde vhod i zavazadlový prostor umístěný v zádi vozu za palivovou nádrží.

Lightweight má stejně jako Speedster ručně vyrobenou samonosnou hliníkovou karoserii s celkovou délkou 4310 mm, šířkou 1740 mm a výškou 1200 mm. V přídi je uložen atmosférický řadový šestiválec o objemu 4,7 litru vybavený vstřikováním paliva, disponující výkonem 255 kW (346 k) při 4800 min-1 a točivým momentem 488 N.m při 3600 min-1. Standardem je pětistupňová manuální převodovka s hliníkovou skříní.

Vpředu i vzadu je stejně jako u originálního E-Typu nezávislé zavěšení kol. Zcela současným prvkem jsou stavitelné tlumiče Öhlins a brzdový systém AP Racing. Ten je vybaven kotouči s vnitřním chlazením o průměru 315 mm vpředu a 280 mm vzadu. Hliníkové brzdové třmeny jsou 4pístkové. Kontakt s asfaltem zajišťují magnesiová 16palcová kola obutá do pneumatik o rozměrech 225/55 R16 vpředu a 235/60 R16 vzadu.

Dvoumístné kupé Eagle Low Drag GT s pohotovostní hmotností 1038 kg dosahuje maximální rychlosti přes 273 km/h a z 0 na 96 km/h akceleruje za méně než 5,0 s. Cena kompletního vozu se má pohybovat nad 600.000 britských liber (zhruba 19,6 milionu Kč) a produkce má být omezena jen na několik exemplářů.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku