Elektrický Fiat 500 odhaluje českou cenu. Levný není ani zdaleka
Nová generace Fiatu 500 s elektrickým pohonem je prezentována jako luxusní zboží. Na ceně je to jasně patrné.
Fiat 500 vstupuje do nové fáze svého života. Automobilka už v březnu představila jeho novou generaci, která nabídne výhradně elektrický pohon. Nenahradí však stávající provedení se spalovacími motory, ale bude se prodávat po jeho boku. Elektrická novinka už díky zveřejněnému konfigurátoru zná českou cenu.
Čítá 977.900 korun, což není zrovna málo, vzhledem k tomu, že Fiat 500 je významně dražší než podobně koncipovaná Honda e (základ za 899.900 korun) nebo Mini SE (895.600 korun).
Vyšší cenovka ale má své vysvětlení. V tuto chvíli je k dispozici výhradně úvodní edice la Prima, navíc aktuálně dostupná výlučně v otevřené variantě Cabrio s elektricky stahovatelnou plátěnou střechou. Hatchback by měl dorazit později.
Fiat 500 la Prima navíc znamená bohatou výbavu, čítající už v základu 17palcová kola z lehkých slitin, sedadla čalouněná ekokůží, multimediální systém Uconnect ovládaný prostřednictvím 10,25“ dotykového displeje včetně navigace, automatickou klimatizaci nebo zadní parkovací kameru. Dále nechybí ani dešťový a světelný senzor, full-LED světlomety s automatickým přepínáním tlumených a dálkových světel, asistent pro jízdu v dopravních zácpách nebo bezklíčový vstup.
Příplatkových prvků tak zůstává jen pár. Vyhřívání předních sedadel vyjde na 5.500 korun, vyhřívané čelní sklo na 3.000 Kč. Výchozí šedý lak Metal Grey lze pak za 14.500 Kč vyměnit za odstín Ocean Green, nebo za 25.000 korun za odstín Celestial Blue.
Nový Fiat 500 je od dosavadní varianty na první pohled rozpoznatelný díky jinak tvarované přídi. Tu zdobí nově řešené světlomety a především výrazný nápis 500 místo loga Fiatu. Jiný je rovněž interiér, s již zmíněným displejem s úhlopříčkou 10,25“ na středovém panelu nebo digitálním přístrojovým štítem. Oproti konvenční pětistovce navíc 500e nepatrně povyrostla na délku (3,63 m vs. 3,55 m) i na šířku (1,69 m vs. 1,63 m).
Základ je pak zcela nový, uzpůsobený elektrickému pohonu. Pohyb zajišťuje elektromotor o výkonu 88 kW, který čerpá svoji energii z lithium-iontové akumulátoru o kapacitě 42 kWh. Ta má zajistit dojezd až 320 kilometrů podle metodiky WLTP.