Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Fiat 500 odhaluje českou cenu. Levný není ani zdaleka

David Bureš
Diskuze (34)

Nová generace Fiatu 500 s elektrickým pohonem je prezentována jako luxusní zboží. Na ceně je to jasně patrné.

Fiat 500 vstupuje do nové fáze svého života. Automobilka už v březnu představila jeho novou generaci, která nabídne výhradně elektrický pohon. Nenahradí však stávající provedení se spalovacími motory, ale bude se prodávat po jeho boku. Elektrická novinka už díky zveřejněnému konfigurátoru zná českou cenu.

Čítá 977.900 korun, což není zrovna málo, vzhledem k tomu, že Fiat 500 je významně dražší než podobně koncipovaná Honda e (základ za 899.900 korun) nebo Mini SE (895.600 korun).

Vyšší cenovka ale má své vysvětlení. V tuto chvíli je k dispozici výhradně úvodní edice la Prima, navíc aktuálně dostupná výlučně v otevřené variantě Cabrio s elektricky stahovatelnou plátěnou střechou. Hatchback by měl dorazit později.

Fiat 500 la Prima navíc znamená bohatou výbavu, čítající už v základu 17palcová kola z lehkých slitin, sedadla čalouněná ekokůží, multimediální systém Uconnect ovládaný prostřednictvím 10,25“ dotykového displeje včetně navigace, automatickou klimatizaci nebo zadní parkovací kameru. Dále nechybí ani dešťový a světelný senzor, full-LED světlomety s automatickým přepínáním tlumených a dálkových světel, asistent pro jízdu v dopravních zácpách nebo bezklíčový vstup.

Příplatkových prvků tak zůstává jen pár. Vyhřívání předních sedadel vyjde na 5.500 korun, vyhřívané čelní sklo na 3.000 Kč. Výchozí šedý lak Metal Grey lze pak za 14.500 Kč vyměnit za odstín Ocean Green, nebo za 25.000 korun za odstín Celestial Blue.

Nový Fiat 500 je od dosavadní varianty na první pohled rozpoznatelný díky jinak tvarované přídi. Tu zdobí nově řešené světlomety a především výrazný nápis 500 místo loga Fiatu. Jiný je rovněž interiér, s již zmíněným displejem s úhlopříčkou 10,25“ na středovém panelu nebo digitálním přístrojovým štítem. Oproti konvenční pětistovce navíc 500e nepatrně povyrostla na délku (3,63 m vs. 3,55 m) i na šířku (1,69 m vs. 1,63 m).

Základ je pak zcela nový, uzpůsobený elektrickému pohonu. Pohyb zajišťuje elektromotor o výkonu 88 kW, který čerpá svoji energii z lithium-iontové akumulátoru o kapacitě 42 kWh. Ta má zajistit dojezd až 320 kilometrů podle metodiky WLTP.

Doporučujeme

David Bureš
Diskuze (34)

Doporučujeme

Avatar - .StenLi.
16. 7. 2020 16:37
Re: Šílenost...
Nemoze mi byt viac ukradnute co si vy o Tesle myslite.. popravde je vas stale az neuveritelne vela co tu bluznite o bubline. Ja sam som bol odporcom Tesly este v roku 2012 pretoze to nevyzeralo ako udrazatelna a profitabilna strategia ktora ma sancu konkurovat Nissanu Leaf a tak velkej automobilke. Potom sa to zmenilo, lebo som si nastudoval viziu, strategiu a bezkonkurencnu techniku a od vtedy sa im dari stale viac.. to odporucam aj vam. Ked to uznalo vedenie vsetkych automobiliek, snad to raz dojde aj vam :)
Porovnavat nekryte meny s najvacsim EV vyrobcom na svete je vizitka vasej inteligencie a vedomosti ;) Nad tym ze vam to pripomina lietadlo a co tym chcel basnik povedat sa radsej ani nezamyslam :D
16. 7. 2020 14:58
Re: Šílenost...
Stejně je to bublina jako měny nekryté ničím ...připomíná mi to letadlo a muzete tu psát svoje ekonomické teorie jak chcete :-|
Avatar - .StenLi.
16. 7. 2020 10:37
Re: Šílenost...
Co je to za blbu modu pisat nezmysel ktory odporuje faktom ktore ocividne neovladas? To tvoja sebareflexia vedomosti je zalostna, jasne ti pisem ze marza je to co urcuje ci je vyroba a predaj neakeho auta ziskova alebo stratova . Pises tu o strate a pritom nemas sajnu o financnych vysledkoch Tesly. Pleties si operacny zisk s financnym vysledkom spolocnosti do ktoreho su zahrnute investicie a dalsie vydavky a ked kvoli najvacsiemu investovaniu v pomere na pocet vyrobenych kusov oproti vsetkym ostatnym automobilkam vyjde v minuse par stoviek milionov, netusis o navyseni hotovosti o niekolko miliard.. matiku snad ovladas. Toto je dovod preco ti odporucam doplnit vzdelanie z ekonomiky lebo tu pleties 2 na 3.. kazdeho s takymito vedomostami budem nalepkovat ako nevzdelaneho pretoze je to fakt a ak sa chces rozpravat s niekym kto ma ekonomicke vzdelanie tak si na to musis zvyknut. Ak vyroba a predaj aut u VW dosahuje skoro 17 miliard a chcu investovat 60 miliard do EV tak budu teraz niekolko rokov stratovi a skrachuju? Tiez blbost ako v pripade Tesly.. takze sa tu mozes hrat na vseveda a tvrdit ze sa vsetci mylia a cudovat sa preco akcie Tesly letia hore o 450% alebo si nastudujes napr Q1 financny report a objavis zisk 283milionov a navysenie hotovosti na 8,1 mililardy, to je tisic milionov a teda viac ako vsetky celkove investicne straty vzniknute od zalozenia.. Sorry ale clovek ktoremu su predlozene fakty a stale toci dookola svoje je troll. Vsetky automobilky cakaju masivne investicie do EV a je tu jedna ktora ich ma za sebou a ako jedina profituje a ty sa tu cudujes preco sa vyraba tak malo EV a aj ked su vsetky vypredane tak spochybnujes ich uspech a bluznis tu o tom co Fiat bavi a co nie.. krcmove reci bez vedomosti, sorry.. fakt strata casu.
15. 7. 2020 23:45
Re: Vypadá parádně.
:yes:

Prvni elektricky (skoro-) kabriolet.

Jako druhy druhy elektricky auto ho chci. :-)

PS Asi nejlepsi interiery co jsem v posledni dobe videl. Italove design umi...
Nadherny limitky.
15. 7. 2020 23:41
Re: Šílenost...
???

Muzes to rozvest?