Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Volkswagen ID Buzz by se měl stát Touranem nové generace

Ondřej Mára Ondřej Mára 15. 4. 2020 • 13:53
27
48
Zobrazit náhledy (27)
Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ Volkswagen ID. BUZZ

Stylový elektromobil s emocionálním designem by mohl opět nastartovat upadající zájem o segment MPV.

Segment MPV to v posledních letech nemá snadné, za což může poděkovat především rostoucí popularitě segmentu SUV. Své o tom ví i koncern Volkswagen, který má v současnosti v nabídce MPV modely Touran a Sharan. Výroba většího Sharanu, stejně jako sesterského Seatu Alhambra, by však měla být ke konci roku ukončena.

Výroba menšího Touranu by měla nadále pokračovat, vůz je však postaven na základech Golfu sedmé generace a tak je téměř jisté, že Sharan nepřežije o více než pár let. S dalším vývojem modelů v segmentu MPV se pak kvůli rostoucímu důrazu koncernu VW na segmentu SUV a velkým investicím do elektrifikace příliš nepočítá.

To ovšem neznamená, že by měl Touran upadnout zcela v zapomnění. Přímého nástupce se sice nedočká, na jeho odkaz by však měla navázat nová modelová rodina elektrických vozidel ID, naznačil v rozhovoru pro Autocar Frank Welsch, člen představenstva Volkswagen pro vývoj a výzkum.

Pro něj byl Touran společně Golfem GTI nejoblíbenějším modelem, na jehož vývoji se podílel. „Někteří lidé mohou namítat, že je Touran nudné auto, ale nabízí skvělou hospodárnost, skvělý poměr ceny a výkonu a je skvělý pro rodiny,“ uvedl Welsch.

V současnosti se Volkswagen namísto MPV soustředí hlavně na vývoj SUV, jako je například Tiguan a jeho sedmimístná verze Tiguan Allspace. Současně však Volkswagen pracuje i na rodině elektrických modelů ID „včetně ID Buzz, který nyní vyvíjíme. To bude skutečný nástupce Touranu,“ dodal Welsch. „Buzz nabízí spoustu prostoru. Skvěle vypadá. Produkční verze vypadá ještě lépe než koncept. Je to to nejlepší z Touranu.

Navzdory klesajícím prodejům tak podle Welsche segment MPV stále neřekl poslední slovo. Podle jeho názoru jen potřebují modely z tohoto segmentu lepší design, což je i jeden z důvodů, proč působí design ID Buzz tolik emocionálně.

Související články

Témata
Avatar - Gasoline
16. 4. 2020 18:39
Re: ID Buzz jako náhrada Touranu
Hele mám úplně stejné auto jako ty, i stejný motor, jen o rok starší. (A spotřebu o 0,5l menší :-) ). To že SUV vytlačují MPV mě hodně vadí. Sám jsem Se od SUV pokorně k MPV vrátil a nelituji. ID Buzz se mi ale líbí a dovedl bych s ním žít. I ta cesta do Chorvatska by mě nevadila. Já v Touranu stavím asi 3x a pokaždé je to tak 30-40 min. Když už stojím, tak se pěkně protáhnu, pokochám se pohledem, dám si s ženou kávu, ... no stress. Takže by mě ani ta hodinka nezabila. Jinak jezdím do práce denně 30km, parkuji u RD a víkendy trávím na chalupě nebo na horách cca 100km max. Takže za slušnou cenu bych ID Buzz za Tourana vyměnil.
Avatar - xxc
16. 4. 2020 16:49
Re: ID Buzz jako náhrada Touranu
Kym najdeme zachody, kym zozenieme forinty (nie vsade je vstup zadarmo), kym nieco zjeme, napijeme sa, kym vychladne kava. S 3 malymi detmi to tak byva. Raz sme cistili autosedacku a sedadlo od zvratkov, prezliekali dieta a pod. Potom myslim na dalsej zastavke druhe. Nezda sa to, ale zaberie to celkom cas. A ja som zastanca kratkych zastavok.
16. 4. 2020 15:53
Re: ID Buzz jako náhrada Touranu
jj když jsem jel do UK, tak do Callais je to cca 1100km, stavěl jsem 2x, kafíčko, hygiena a jednou dotankovat ;-)
16. 4. 2020 15:38
Re: ID Buzz jako náhrada Touranu
Otázka je, jestli rychlou nabíječku po cestě najdeš nebo si budeš muset zajíždět a hledat (jasně, dá se to naplánovat). Další otázka je, jestli tam bude zrovna volno a to nenaplánuješ... Upřímně, zatím elektromobil prostě není "user friendly" řešení.

Ještě ho pochopím jako malé auto na cesty do práce 20-30km tam, 20-30km zpět, pojezdy ve městě a pak píchnout doma na nabíječku. Pokud ho chceš a není ti líto dát 500k za Citigoe, proč ne? Pro potřeby rodiny to ale není... ;-)
16. 4. 2020 15:32
Re: ID Buzz jako náhrada Touranu
Bydlim v lokalite, kde EV auta nejsou nic vyjimecneho a plni roli hracky, u drtive vetsiny treti auto v rodine pouzivane jako mama taxi, nakupy do blizkeho hypermarketu. Na dovolenou s tim nejede nikdo z nich.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku