Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen I.D. Buzz
Volkswagen I.D. Buzz
Volkswagen I.D. Buzz
Volkswagen I.D. Buzz
49 Fotogalerie

Volkswagen I.D. Buzz: Elektrický busík má 275 kW a fantastický dojezd

Volkswagen v Detrioitu představil další model elektrické série I.D. Tentokrát jde o busík Buzz Concept, který na jedno nabití ujede až 600 kilometrů.

Koncept I.D. Buzz je nedílnou součástí velké elektrické ofenzívy automobilky Volkswagen. Odstartovat má už v roce 2020, přičemž o pět let později chce automobilka vyrábět milion elektrických vozidel ročně. Jde už o druhý počin postavený na zcela nové platformě MEB pro vozy s elektrickým pohonem (poprvé se ukázala u konceptu I.D. pro loňskou Paříž), zde se však v rámci snahy o dosažení maximální přepravní kapacity jedná o prodlouženou variantu.

Možná si říkáte, že už jste něco podobného před časem viděli, a máte pravdu. Design konceptu I.D. Buzz je velmi podobný konceptu Budd-e představeného loni na veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas, design novinky je však výrazně uhlazenější. Vůz stojí na dvaadvacetipalcových kolech, je doslova obehnán diodovým osvětlením, a svým způsobem odkazuje na prapředka Volkswagen T1.

Interiér jasně napovídá autonomní budoucnost. Koncept I.D. Buzz samozřejmě můžete sami řídit, přístrojová deska a v podstatě celý minimalistický kokpit ukazují, že to není úplně nezbytné. Centrem všeho je velký tablet nahrazující středovou konzolu, řidič má před sebou netradiční volant, který se však může schovat do přístrojové desky a v tu chvíli si už jízdu diktuje samo auto. Sedadlo řidiče lze dokonce otočit o 180 stupňů, to aby k dalším cestujícím neseděl zády. A mimochodem, dovnitř se vejde až osm pasažérů.

I.D. Buzz je elektrická čtyřkolka se dvěma elektromotory, pro každou nápravu jeden. Kombinovaný výkon je 275 kW a zrychlení z 0-100 km/h zabere 5,3 sekundy, mnohem zajímavější je ale elektrický dojezd. Vůz totiž může mít akumulátor o kapacitě až 111 kWh, díky kterému podle cyklu NEDC ujede až 600 kilometrů na jedno nabití. Ani to ale není problém – akumulátor se totiž na 80procentní kapacitu nabije za půl hodiny.

Výhodou platformy MEB je možnost přepracování na pohon pouze zadních kol, i na ten nakonec I.D. Buzz myslí. Jako zadokolka může mít až 200 kW a vystačí si s akumulátorem o kapacitě 83 kWh. Maximální rychlost je v každém případě omezena na 160 km/h, více ale stejně ani nebude potřeba.