Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen I.D. Buzz: Elektrický busík má 275 kW a fantastický dojezd

Jan Mička Jan Mička 9. 1. 2017 • 15:29
49
36
Zobrazit náhledy (49)
Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz Volkswagen I.D. Buzz
Volkswagen v Detrioitu představil další model elektrické série I.D. Tentokrát jde o busík Buzz Concept, který na jedno nabití ujede až 600 kilometrů.

Koncept I.D. Buzz je nedílnou součástí velké elektrické ofenzívy automobilky Volkswagen. Odstartovat má už v roce 2020, přičemž o pět let později chce automobilka vyrábět milion elektrických vozidel ročně. Jde už o druhý počin postavený na zcela nové platformě MEB pro vozy s elektrickým pohonem (poprvé se ukázala u konceptu I.D. pro loňskou Paříž), zde se však v rámci snahy o dosažení maximální přepravní kapacity jedná o prodlouženou variantu.

Možná si říkáte, že už jste něco podobného před časem viděli, a máte pravdu. Design konceptu I.D. Buzz je velmi podobný konceptu Budd-e představeného loni na veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas, design novinky je však výrazně uhlazenější. Vůz stojí na dvaadvacetipalcových kolech, je doslova obehnán diodovým osvětlením, a svým způsobem odkazuje na prapředka Volkswagen T1.

Interiér jasně napovídá autonomní budoucnost. Koncept I.D. Buzz samozřejmě můžete sami řídit, přístrojová deska a v podstatě celý minimalistický kokpit ukazují, že to není úplně nezbytné. Centrem všeho je velký tablet nahrazující středovou konzolu, řidič má před sebou netradiční volant, který se však může schovat do přístrojové desky a v tu chvíli si už jízdu diktuje samo auto. Sedadlo řidiče lze dokonce otočit o 180 stupňů, to aby k dalším cestujícím neseděl zády. A mimochodem, dovnitř se vejde až osm pasažérů.

I.D. Buzz je elektrická čtyřkolka se dvěma elektromotory, pro každou nápravu jeden. Kombinovaný výkon je 275 kW a zrychlení z 0-100 km/h zabere 5,3 sekundy, mnohem zajímavější je ale elektrický dojezd. Vůz totiž může mít akumulátor o kapacitě až 111 kWh, díky kterému podle cyklu NEDC ujede až 600 kilometrů na jedno nabití. Ani to ale není problém – akumulátor se totiž na 80procentní kapacitu nabije za půl hodiny.

Výhodou platformy MEB je možnost přepracování na pohon pouze zadních kol, i na ten nakonec I.D. Buzz myslí. Jako zadokolka může mít až 200 kW a vystačí si s akumulátorem o kapacitě 83 kWh. Maximální rychlost je v každém případě omezena na 160 km/h, více ale stejně ani nebude potřeba.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

VW
| 7. 1. 2018
Ve Státech a Kanadě si to normální člověk nekoupí. Jen postněmečtí přistěhovalci, možná nějakej Polák, a pár neznalejch, co si nedaj poradit.... Konec prodeje už očekával i optimista, ale jen díky dotování z nesmyslnejch cen aut v EU, to tam automobilka zubynehty drží....
Jinak projekt s dojezdem 600km se vyplatí tisícům hotelových poskakovačů k letištím atd... Taky jako dodávky pro městký řemesla a služby jako dělaný. Když bude cena 300km dojezdu příznivá, nemusí se bát o odbyt.
Ale to tady pístovci těžko rozjedou, ty potřebujou vzadu trombón a každej tejden k pumpě.... Mimochodem, i kdyby celá ulice nabíjela v noci dvě dodávky z 230V zásuvky, tak to síť nepoloží( nebo jste viděli, že by v neděli před polednem padla sít když se pečou kachny a smažej řízky??? nebo když začne bejt zima, a do každýho baráku teče 10kW, tak to něco dělá???
Jediný komu to je divný, jsou písťáci, těm je divný všecko.
Další jalový
| 9. 1. 2017
Vidieť, že si toho naozaj nedokážeš moc predstaviť ... V Nórsku je cca 70 000 vozidiel na baterky (vrátane plug-in hybridov) a keď vieš niečo o Nórsku, tak asi vieš, že väčšina je situovaná, tak ako obyvatelia do jeho južnej časi - cca v línii Bergen - Oslo. A teraz si predstav, že všetkých 70 000 sa pripojí v noci na nabíjačky ... Divoká predstava ... až na to, že u nich je to jaksi realita a ... nič sa nedeje. Všetko je zatiaľ O.K.
Další jalový
| 9. 1. 2017
Ty si radšej pozri na čo reagujem ...
A čo sa týka druhej časti - predstav si, že v Nórsku nie sú počuť žiadne náreky na nedostatok elektriny a to má Nórsko najväčší počet elektromobilov na obyvateľa v Európe ...
Další jalový
| 9. 1. 2017
Mne sa páči ten "nápis" dolu na volante. P R N D .... že by taký zvuk z reprákov pri jazde tento nový VW vydával? A za príplatok si budeš môcť kúpiť aj B R R M, V R O O M, a ktovie, možno aj Z O O M - Z O O M...
jsem na ty VW Wunderwaffen zvědavý...
| 9. 1. 2017
Nesúhlasím. To slovíčko "moc" už si dal navyše, bez neho to vystihuje realitu. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku