Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Emory Motorsports dokazuje, že úspěšně modernizovat lze i Porsche 356

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Restomody, jejichž základem jsou Porsche 911 se vzduchem chlazenými motory, jsou stále populárnější. Společnost Emory Motorsports ovšem již několik desetiletí předvádí, že modernější technikou lze vybavit i Porsche 356.

Společnost Emory Motorsports založil Rod Emory se svou ženou Amy v roce 1996 s původním cílem věnovat se především opravám a kompletním renovacím klasických vozů značky Porsche.

Kořeny společnosti lze ovšem vysledovat až do roku 1948, kdy se Neil Emory, dědeček Roda Emoryho, stal spoluzakladatelem Valley Custom Shop a následně vyhledávaným karosářem. V jeho stopách se do jisté míry vydal i jeho syn Gary Emory, jehož firma Porsche Parts Obsolete se stala specialistou na náhradní díly pro sportovní a závodní vozy německé značky.

Gary Emory si pro zábavu upravoval své vlastní Porsche 356 a s tím mu později pomáhal i jeho syn Rod. V režii těchto dvou vzniklo již na přelomu osmdesátých a devadesátých let několik výjimečných Porsche 356.

Nadšení pro klasická Porsche nakonec vyústilo v založení společnosti Emory Motorsports. Ta se vedle již zmíněných oprav a renovací věnuje i úpravám vozů modelových řad 356 a 911. Na svém kontě má za uplynulých dvaadvacet let údajně přes 170 různě modifikovaných vozů.

Mezi nejnovější a nejúchvatnější kreace společnosti Emory Motorsports patří Porsche 356, jehož majitelem se stal hudebník John Oates, který spolu s Darylem Hallem tvořil populární duo Hall & Oates.

Porsche 356, které bylo postaveno u Emory Motorsports pro slavného hudebníka, zahájilo svou kariéru v roce 1960 jako sériový model 356B Cabriolet. Ten se ovšem nyní dočkal řady úprav karoserie i techniky pod ní ukryté.

V případě vzhledu představují nejzásadnější změny použití přídě z modelu 356A s níže usazeným nárazníkem a snížení rámu čelního skla. Na tyto úpravy pak navazuje zadní nárazník z typu 356A a nová pevná odnímatelná střecha, která se díky svému tvaru výrazně podílí na celkovém snížení siluety vozu.

Pod přepracovanou karoserií se ukrývá prakticky kompletně nová technika. Za zadní nápravou je sice uložen plochý vzduchem chlazený čtyřválec, ale jeho konstrukce vychází ze šestiválcového motoru o objemu 3,6 l, používaného v Porsche 911 generace 964 z přelomu osmdesátých a devadesátých let.

Pohonná jednotka o objemu 2,4 l má disponovat výkonem kolem 147 kW (200 k) a spolupracovat s pětistupňovou manuální převodovkou původem z modelové řady 911. Ta se stala dárcem orgánů i v případě zavěšení kol, které doplňují nově navržené stabilizátory a tlumiče značky Koni. Za 16palcovými koly, obutými do pneumatik Pirelli P Zero Rosso o rozměrech 205/55 ZR16, se ukrývají kotoučové brzdy z vlastní produkce Emory Motorsports.

Za změnami provedenými v oblasti karoserie, pohonné jednotky i podvozku nijak nezaostává ani interiér. Ten se pyšní především použitými sedadly a jejich čalouněním spolu s volantem Derrington a trojicí přístrojů ve stylu Porsche 904 usazených v původní palubní desce modelu 356.

Výsledkem všech provedených úprav je nádherné Porsche 356, které si zachovává svůj původní styl, ale díky výkonům svého motoru ve spojení s řešením podvozku a hmotností pouhých 839 kg nabídne výrazně svižnější a zároveň i bezpečnější svezení.

Foto: Emory Motorsports

Doporučujeme

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
7. 11. 2018 00:17
koment
..vskutku nádhera.. (jen snad ta tyč za předníma sedačkama příjde mi poněkud nebezpečná ve vztahu k dvoubodovým bezpečnostním pásům, co si vybavuji, bylo od tohoto typu jištění v 80. tých letech upuštěno vzhledem k zpětnému rázu po nárazu.. aspoň mi to jen tak příjde, ta kára vypadá celkem svižně.. asi bych na tom neměnil nic, jen tu štangli... no
co ty na to??