Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Essen 2006: Lotus Sport Exige Cup 255

Ladislav Čermák
Diskuze (13)
Týden po losangeleském autosalonu se dočkala i Evropa - v Essenu se představila vylepšená verze vrcholného Lotusu pro příští sezónu

Po letošním modelu Sport Exige Cup 240, tedy lehkém a velmi rychlém dvoumístném kupé v polozávodní úpravě, přichází jeho posílené provedení. Ultralehké (950 kg) dvoumístné kupé s motorem uprostřed, jehož zadní kola pohání přeplňovaná zážehová osmnáctistovka Toyota VVTL-i, umí díky přísným jízdním vlastnostem a dokonale vyvážené technice honit tisíciny vteřiny na okruzích stejně dobře, jako srážet sebevědomí majitelů drahých a těžškých snobských kupé v zatáčkových partiích. Kdo se smíří s poněkud šikmookým designem, toho čeká čistá motoristická radost.

Precizní japonskou osmnáctistovku s plynule variabilním časováním i zdvihem ventilů, známou v původní, atmosférické verzi z Corolly, přeplňuje Rootsovo dmychadlo Eaton M62 s odlehčovacím ventilem, poháněné mechanicky od vačkové hřídele, které díky celoživotnímu těsnění nepotřebuje mazání motorovým olejem. Vzduch do mezichladiče stlačeného vzduchu proudí nejkratší možnou cenou zvětšenými střešními náběry, více benzínu dodává posílené palivové čerpadlo se silnějšími vstřikovacími tryskami. Výsledných 185 kW/252 k, při 8.000 ot. a 243 Nm/7.000 ot., přenášených přes krátkou, šestistupňovou skříň C64 a volitelný diferenciál s omezenou svorností, vystřelí Lotus z klidu na stovku za 3,9 s, na 160 km/h pak za 9,8 s. O odpovídající trakci se starají 16" kola s pneumatikami Yokohama A048R a podvozek s pružením Öhlins a tlumiči s nastavitelnou tuhostí ve 22 a odskokem v 60 krocích. Pětistupňově nastavit lze také přední stabilizátor, nechybí samozřejmě příručka, co, jak a proč na podvozku vyladit. Přpracované brzdy o průměru 308/282 mm obsluhují dvoudílné čtyřpístky AP vpředu a plovoucí Bremba vzadu, destičky Pagid RS14, silikonová brzdová kapalina a hadičky, oplétané nerezovou ocelí - tak zní specifikace polozávodního podvozku.

Součástí standardní specifikace je ochranná klec, vypínač zapalování a hasící systém, aktivovatelné zevnitř i zvenčí, sportovní sedačky se čtyřbodovými pásy a laděný výfuk Level One. Kdo to myslí ze závoděním vážně, může si dokoupit ještě sedmdesátilitrovou závodní nádrž, slicky, skořepiny Recaro s šestibodovými pásy a závodní výfuk Level Two; pak už ale nesmí do běžného provozu. Základní cena evropské specifikace bez DPH činí 56.034,48 €, ve Velké Británii není vůz k dispozici.

Ladislav Čermák
Diskuze (13)
7. 12. 2006 08:39
pásy
Rally špeciály na prejazdoch majú tiež 6-bodové a polícia ich zastavuje len v prípadem, že auto je značne poškodené. Takže buď to nie je problém, alebo sa dá vybaviť výnimka.
Avatar - MeSiL
5. 12. 2006 19:51
Re: lotus
Neni homologovaná pro silniční provoz! Klec v autě je taky bezpečnější...auto se překulí na střechu, ale drží, ale víš jak by si vypadal, když by si nebyl připoutaný a naboural by si??? o trubky by ses zabyl... (to byl příklad...)