Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Eterniti Artemis: Bohyně lovu a cayenský pepř

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 24. 4. 2012 • 19:12
28
3
Zobrazit náhledy (28)
Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors Eterniti Motors
Londýnská firma Eterniti Motors to se svým SUV myslí vážně. Dovedla jej už do předprodukční podoby, kterou se chlubí v Pekingu.

Je pravda, že zmíněné auto není tak úplně jejím dílem, protože se jedná o upravené Porsche Cayenne. Přesto o sobě stále hrdě tvrdí, že je výrobcem a nikoli pouhým úpravcem. Oproti loňskému frankfurtskému konceptu Hemera se změnil nejen název vozu a barva. Jmenuje se Artemis podle řecké bohyně lovu a Měsíce. Že by se přece jen vyskytly problémy s původním jménem, které už používá francouzská PGO?

Pod kapotou najdeme vidlicový osmiválec objemu 4,8 l přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Ano, i ten má původ u Porsche, ale v novince od Eterniti nabízí přes 600 k (442 kW) a 750 Nm točivého momentu, konstruktéři přidali nějakého toho koníka navíc. Artemis vystřelí z klidu na 100 km/h za 4,5 s a dosahuje největší rychlosti 290 km/h. Jezdí na kolech o průměru 23 palců s nízkoprofilovými pneumatikami 315/25 (!).

Karosářské panely jsou z kompozitu. Oproti Hemeře se změnila hlavně přední část, která dostala obří šestiúhelníkovou masku s velkým logem, štít „made by Porsche“ už tu nehledejme. Hlavní světlomety jsou hranatější a přední nárazník je také trochu jiný. Chladicí otvory v kapotě zůstaly, zmizely naopak z předních blatníků, kde je nahradily chromované prvky. Dvě koncovky výfuku jsou stále součástí nárazníku zadního.

Interiér je luxusní včetně přístrojové desky čalouněné hnědou kůží s viditelným prošíváním. Je libo karbonové doplňky nebo pianový lak? Nebude problém stejně jako několik druhů prosklených střech. Dvojici zadních vyhřívaných sedadel lze sklopit, mezi nimi najdeme malou ledničku a stojánky pro iPad.

Výroba by měla začít ještě letos v létě. Artemis bude ke koupi za minimálně 210 tisíc liber (přes 6,4 milionu korun), ovšem bez daně. Číňané se dočkají speciálního ceníku. První zákazníci si své vozy odvezou domů na podzim. Základna v Londýně ale ještě není zcela kompletní, navíc showroomy v Hong Kongu a Taipei zatím nestojí. A to chce britská „automobilka“ příští rok expandovat dále na východ - do Japonska.

Eterniti Motors nezapomíná v tiskových materiálech zdůraznit, že brzkým uvedením svého modelu na trh předběhne konkurenci od Bentleye, Lamborghini a Maserati. Nedělají si z nás v Londýně tak trochu legraci? Zřejmě ne. Je moc hezké, že vývoj vede Alastair Macqueen, který se podílel na vzniku legendárního Jaguaru XJ220 a auto testoval Johnny Herbert, ten navíc značku bude propagovat. Ale pořád nejde o zcela vlastní produkt. Dárce genů pochopitelně není nikde oficiálně zmíněn.

Témata
Avatar - curwasportiva
25. 4. 2012 08:05
Re: Design vs. SUV
No řekl bych že je to tak stejná úroveň. To je jako porovnávat, který výkal smrdí víc >:D
24. 4. 2012 22:19
Re: Design vs. SUV
no škaredé...rozhodně lepší než Urinus od Italů.. :no:
Avatar - curwasportiva
24. 4. 2012 09:00
Design vs. SUV
No škaredé je to dostatenče, takže myslím že se to bude dobře prodávat... >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku