Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

EU by ráda do roku 2025 snížila spotřebu aut na 2,7 l na 100 km

Michal Fokt Michal Fokt 5. 5. 2013 • 08:04
69
Drastickému zpřísňování spotřeby se budou muset přizpůsobit všechny automobilky, které budou po roce 2025 působit v Evropě. Půjde přitom o novější, reálnější metodiku.

Dalo se očekávat, že Evropské unii nevydrží dobrý pocit ze současného snižování emisí na dlouho. V současnosti činí pro automobilky bezplatný limit 130 g oxidu uhličitého na kilometr, už se ale spřádají plány na další drastické utahování šroubů. Členové Evropského parlamentu chtějí prosadit snížení tohoto limitu na 95 g/km a to už v roce 2020, ani tím však represe vůči automobilkám a motoristům nekončí - v roce 2025 by měla činit průměrná spotřeba všech automobilek, produkujících více než 1000 vozů ročně, neuvěřitelných 2,7 l na 100 km!

Ba co víc, nepomohou kouzla s laboratorními výsledky, EU totiž chce v roce 2017 kompletně přejít na metodiku World Light Duty Test Procedure (WLTP). Ta má na popud OSN více odpovídat běžné realitě, zatímco současná evropská laboratorní metodika se realitě vzdaluje více a více a je proto stále častěji kritizována. Reálně tedy bude muset k ještě dramatičtějšímu snížení spotřeby, než jakému napovídá prostý pokles ze 130 na 95 g.

Mainstreamové automobilky, prodávající velké množství malých, úsporných aut, by podle svých vlastních slov neměly mít až takové problémy vypořádat se s 95g limitem, prémiovým značkám ale nezbude nic jiného, než platit tučné pokuty. Pomoci splnit tento cíl pomůže i speciální program podpory automobilů, jejichž emise CO2 budou pod hranicí 50 g/km. Každý takový prodaný vůz bude od letoška do roku 2020 při kalkulaci emisí automobilce počítán jako 3,5 auta, poté tento koeficient klesne na 1,3.

Zdá se téměř jisté, že v roce 2025 už nejspíš bude velmi nesnadné koupit vůz, vybavený pouze spalovacím motorem, automobilky nebudou mít patrně jinou možnost, než přejít ve velkém na hybridy, plug-in hybridy, vodíkové automobily a elektromobily.

Související články

6. 5. 2013 14:58
Re: S EU na věčné časy...
Nebudu hodnotit Španělsko, ale my si za vše špatné můžeme sami. A pokud se budeme jako malé děti jen vymlouvat na EU, tak to lepší nebude.
Avatar - Barrichello
6. 5. 2013 14:18
Re: V POHODĚ TO SPLŇUJE...
Citigo není auto, to je šlapací tříkolka pro trpaslíky >:D
Avatar - Barrichello
6. 5. 2013 14:15
Re: S EU na věčné časy...
AT EU táhne k čertu, na 3 litry na sto není nikdo zvědavej ani na jejich 3x oturbené vysavače a morky ze sekaček.

Strčte si do do zádele a běžte se bodnout!!!!
Avatar - vabis
6. 5. 2013 12:45
teoretickcýh úvah už tady bylo
Jak se dospělo zrovna k číslu 2,7? Proč ne třeba 4,0 ? Hodně záleží na výkladu pravidla. Stačí aby byl v nabídce elektromobil = 0L + jeden malý diesel = 5,4L a jsme na průměru 2,7. Jinak umělá opatření jsou blbost, ukáže trh sám a ceny paliv jakbysmet.

PS: ale úsporný Volkswagen XL1 se mi celkem líbí, kdyby byl za 150tkč, tak jako jako 2-3 auto do rodiny proč ne
6. 5. 2013 11:53
Re: Žiadny problém : ).
Suhlasim, len s tym rozdielom, ze ekologovia by mali byt paradoxne proti elektromobilom. Pre vysvetlenie: litium-ionova bateria vyzaduje vytazit tazky kov litium, dalej spracovat, prepravit, skladovat, zlikvidovat + stupol by mnohonasobne dopyt po el. energii, ktora sa vo vacsine pripadov vyraba bud v tepelnych elektrarnach (spalujucich fosilie), vodnych (narusajucich biodiverzitu), alebo atomovych (kam s jadrovym odpadom?). Cize skor by to polo premiestnenie problemu inam namiesto jeho riesenia.
Články odjinud