Euro NCAP 2009: Subaru Impreza jen se čtyřmi hvězdami, chybí připomínače pásů
1370 kg těžká Impreza s motorem 2,0R byla vybavena šesti airbagy, předpínači a omezovači tahu v bezpečnostních pásech na předních sedadlech.
Ochrana dospělých
Při čelním nárazu zůstala bezpečnostní schránka stabilní, A-sloupek se po nárazu posunul pouze o 3 mm. Kolena i stehna předních pasažérů jsou při nárazu dobře chráněna konstrukcí přístrojové desky. Výrobce navíc deklaroval na dalších vlastních výsledcích, že obdobná ochrana je poskytována i cestujícím s jinou tělesnou velikostí.
Při bočním nárazu na kůl došlo k vysokému stlačení žeber.
Po analýze bočního nárazu bylo zjištěno, že zadní dveře na straně nárazu byly před otevřením jištěny už jen druhou západkou, za což byl vůz penalizován.
Ochrana cestujících proti zraněním krční páteře při nárazu zezadu byla nízká.
Ke stoprocentnímu výsledku scházelo Impreze v každé subkategorii několik bodů. Přesto v této disciplíně splnila předpoklady na pětihvězdičkový výsledek.
Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní | Boční | Na kůl | Whiplash | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana dospělých | 14,8 | 93% | 7,1 | 89% | 5,7 | 71% | 2,5 | 63% | 30 | 84% |
Ochrana dětí
Dynamické testy dopadly na sedačce tříletého dítěte na jedničku. Airbag spolujezdce nelze vypnout, takže sedačka s dítětem na předním sedadle by neměla být umisťována proti směru jízdy. Kvůli absenci varování v jazycích zemí, na nichž je vůz prodáván, nebyly uděleny body. Další penalizace přišla za nejasně označenou přítomnost úchytů ISOFIX na zadních sedadlech.
Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||||||
Test | Dynamické testy | Označení | Upevnění | Celkem sedačky | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | - | - | body | % |
18 měsíční | 8,7 | 73% | 4 | 100% | 2 | 100% | 14,7 | 82% | - | - |
36 měsíční | 12 | 100% | 4 | 100% | 2 | 100% | 18 | 100% | - | - |
Vozidlo | - | 3 | 25% | |||||||
Ochrana dětí | - | 36 | 73% |
Ochrana chodců
Nárazník Imprezy poskytuje dobrou ochranu při střetu s dolními končetinami chodce. Kapota je při střetu s hlavou dítěte hodnocena jako relativně bezpečná.
Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | Celkem | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana chodců | 16,2 | 68% | 3,6 | 60% | 6 | 100% | 26 | 72% |
crashtest subaru video euroncap nizsistredni
Asistenční systémy
Stabilizační systém je od února 2009 položkou standardní výbavy Imprez. Euro NCAP současně upozorňuje, že ve skladech mohou být ještě starší vozy bez stabilizačního systému. Připomínač nezapnutých bezpečnostních pásů (pro řidiče) je součástí standardní výbavy.
Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Stabilizační systém | Připomínač pásů | Celkem | ||||
- | body | % | body | % | body | % | body | % |
Asistenční systémy | 0 | 0% | 3 | 100% | 1 | 33% | 4 | 57% |
Celkový výsledek: 5 hvězd
Rozšíření stabilizačního systému je chvályhodné, ale o pět hvězd přišla Impreza díky absenci relativně levnějšího připomínače bezpečnostních pásů. Má jej pouze řidič. Když by jej dostal i spolujezdec, mohla by se japonská ikona chlubit pěti hvězdami. Za současného stavu jsou to pouze 4 hvězdy.
Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 30 | 84% | 36 | 73% | 26 | 72% | 4 | 57% | 77% |
Počet hvězd | **** |
Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.
Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009) | |||||||||
2009 | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asistenční systémy | Vážený průměr | ||||
Pro ***** | 75% | 70% | 25% | 60% | 70% | ||||
Pro **** | 60% | 55% | 15% | 40% | 55% | ||||
Pro *** | 30% | 30% | 10% | 25% | 45% | ||||
Pro ** | 25% | 25% | 5% | 15% | 35% | ||||
Pro * | 15% | 15% | 0% | 5% | 20% |
Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.
VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009 |
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel |