Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2009: Subaru Impreza jen se čtyřmi hvězdami, chybí připomínače pásů

Ondřej Láník
Diskuze (26)
Další obětí nové metodiky se stala Impreza. Ačkoliv je přechod na nová hodnotící měřítka pozvolný, na detailech i tak můžou záviset počty hvězd.

1370 kg těžká Impreza s motorem 2,0R byla vybavena šesti airbagy, předpínači a omezovači tahu v bezpečnostních pásech na předních sedadlech.

Ochrana dospělých

Při čelním nárazu zůstala bezpečnostní schránka stabilní, A-sloupek se po nárazu posunul pouze o 3 mm. Kolena i stehna předních pasažérů jsou při nárazu dobře chráněna konstrukcí přístrojové desky. Výrobce navíc deklaroval na dalších vlastních výsledcích, že obdobná ochrana je poskytována i cestujícím s jinou tělesnou velikostí.

Při bočním nárazu na kůl došlo k vysokému stlačení žeber.

Po analýze bočního nárazu bylo zjištěno, že zadní dveře na straně nárazu byly před otevřením jištěny už jen druhou západkou, za což byl vůz penalizován.

Ochrana cestujících proti zraněním krční páteře při nárazu zezadu byla nízká.

Ke stoprocentnímu výsledku scházelo Impreze v každé subkategorii několik bodů. Přesto v této disciplíně splnila předpoklady na pětihvězdičkový výsledek.

Euro NCAP 2009: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,893%7,189%5,771%2,563%3084%

Ochrana dětí

Dynamické testy dopadly na sedačce tříletého dítěte na jedničku. Airbag spolujezdce nelze vypnout, takže sedačka s dítětem na předním sedadle by neměla být umisťována proti směru jízdy. Kvůli absenci varování v jazycích zemí, na nichž je vůz prodáván, nebyly uděleny body. Další penalizace přišla za nejasně označenou přítomnost úchytů ISOFIX na zadních sedadlech.

Euro NCAP 2009: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční8,773%4100%2100%14,782%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-325%
Ochrana dětí-3673%

Ochrana chodců

Nárazník Imprezy poskytuje dobrou ochranu při střetu s dolními končetinami chodce. Kapota je při střetu s hlavou dítěte hodnocena jako relativně bezpečná.

Euro NCAP 2009: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců16,268%3,660%6100%2672%

crashtest subaru video euroncap nizsistredni crashtest subaru video euroncap nizsistredni

Asistenční systémy

Stabilizační systém je od února 2009 položkou standardní výbavy Imprez. Euro NCAP současně upozorňuje, že ve skladech mohou být ještě starší vozy bez stabilizačního systému. Připomínač nezapnutých bezpečnostních pásů (pro řidiče) je součástí standardní výbavy.

Euro NCAP 2009: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%133%457%

Celkový výsledek: 5 hvězd

Rozšíření stabilizačního systému je chvályhodné, ale o pět hvězd přišla Impreza díky absenci relativně levnějšího připomínače bezpečnostních pásů. Má jej pouze řidič. Když by jej dostal i spolujezdec, mohla by se japonská ikona chlubit pěti hvězdami. Za současného stavu jsou to pouze 4 hvězdy.

Euro NCAP 2009 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3084%3673%2672%457%77%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení? Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří v roce 2009 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2009)
2009Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****75%70%25%60%70%
Pro ****60%55%15%40%55%
Pro ***30%30%10%25%45%
Pro **25%25%5%15%35%
Pro *15%15%0%5%20%

Zajímá vás co je nového v novém systému hodnocení Euro NCAP? Změn je celá řada, a proto odkazujeme na následující článek.

VŠE o NOVÉ METODICE EURO NCAP 2009
Euro NCAP 2009: Nová metodika hodnocení bezpečnosti vozidel

Ondřej Láník
Diskuze (26)
Avatar - Pierro
3. 3. 2009 09:20
Re: prečo
je vidieť že ešte si také malé decko. Taký plejstejšnový matelko.... >:-[] >:-[]
3. 3. 2009 08:27
Re: Spravne
A co ta co potom, ci ja mam alebo nemam bezp. pas? Ved ohrozujem seba a nie inych. Skor by ta malo trapit, ci nechodim ozraly alebo nelietam ako blazon!!! Nemyslis?
3. 3. 2009 08:25
Re: Pripomínač pásov a iné chu....iny
To mi ako chces nakecat, ze v impreze sa nemozem otocit a pozriet dozadu??? To nemyslis vazne, ze?
Avatar - bubucci
2. 3. 2009 19:11
Re: prečo
to Pierro: jasně kup si Octavii nebo Golfa pochopitelně TDi, ale věřím, že dřív ty pásy budeš potřebovat Ty než ja s Imprezou. Já osobně zapínám pás automaticky, to je jako by mi nějaký pípák připomínal, že se mám jít vychcat 8-s
Daleko větší roli hraje aktivní bezpečnost (tj u Subaru dosud nepřekonané AWD).
Avatar - Emel
2. 3. 2009 15:56
Re: prečo
Hmm... asi proto, že Octavia dostala v čelním nárazu 69%.