Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2010: Mazda CX-7 – Pouze čtyři hvězdy, rezervy existují téměř všude

Jan Blaha
Diskuze (6)
Mazda CX-7 ročníku 2010 je faceliftovanou verzí vozu SUV, který se vyrábí od roku 2007. Označení CX znamená crossover podobně jako označení u modelu RX znamená rotary engine.

Z testů Euro NCAP si Mazda CX-7odváží pouze čtyři hvězdy. Prostor pro zlepšení a navýšení bodového zisku a následně počtu hvězd je téměř ve všech sledovaných disciplínách.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v červnu 2010, absolvoval model Mazda CX-7 2.2 diesel s karoserií SUV o hmotnosti 1865 kg a v provedení s pravostranným řízením.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována (pomocí úchytů ISOFIX ) autosedačka Britax Römer Baby Safe ISOFIX Plus s orientací proti směru jízdy a pro starší figurínu sedačka Britax Römer Duo Plus Universal se standardní orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Řidič i spolujezdec jsou dobře chráněni ve většině oblastech těla, ale konstrukce přístrojové desky obsahuje bohužel tuhá místa, která pro řidiče i spolujezdce představují zvýšené riziko poranění kolen a stehen.

crashtest mazda euroncap video crashtest mazda euroncap video

Při bočním nárazu byl vůz oceněn maximálním počtem bodů. Při agresivnějším nárazu na kůl byla žebra hrudníku stlačena natolik, že ochrana v této oblasti je hodnocena jako slabá. Ochrana krční páteře při nárazech zezadu je nedostačující.

Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých13,786%8100%5,873%00%2776%

Ochrana dětí

Na základě hodnot naměřených senzory figuríny při dynamických zkouškách (čelní a boční náraz) byla Mazda CX-7 oceněna maximálním bodovým přídělem za ochranu mladší figuríny.

Dopředný pohyb hlavy starší figuríny (sedačka ve směru jízdy) nebyl nadlimitní. Obě figuríny byly při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému.

Airbag spolujezdce ale nelze deaktivovat a poté na sedadle spolujezdce použít k přepravě dítěte zádržný systém instalovaný proti směru jízdy. Varovná samolepka však jasně neupozorňuje na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte v zádržném systému instalovaném na sedadle spolujezdce.

Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční12100%4100%2100%323%--
36 měsíční11,798%4100%2100%--
Ochrana dětí-3979%

Ochrana chodců

Ochrana chodců není silnou stránkou nové Mazdy. V pořádku je pouze ochrana nohou v oblasti nárazníku. Oblast přední hrany kapoty a místa kapoty s největší pravděpodobností střetu s hlavou dítěte i dospělého jsou hodnocena bohužel převážně jako nedostačující.

Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců6,527%3,152%6100%1643%

Asistenční systémy

Elektronický stabilizační sytém, stejně jako připomínače nezapnutého bezpečnostního pásu na místě řidiče a spolujezdce.

Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: 4 hvězdy

Mazda CX-7 podrobená nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získala v celkovém hodnocení pouze 4 hvězdy. Rezervy jsou v mnoha disciplínách: v ochraně kolen a stehen při čelním nárazu, ochraně hrudníku při nárazu na kůl, ochraně krční páteře při nárazech zezadu i v ochraně chodců.

Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2776%3979%1643%571%70%
Počet hvězd* * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010)
2010Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP
Euro NCAP Mazda CX-7 (2010)

Jan Blaha
Diskuze (6)
Avatar - WinDiesel
3. 6. 2010 18:37
Re: Prémie
jojo, nekritický přístup ke skupině Fiat a VW, to je spojuje
3. 6. 2010 13:28
Re: Prémie
lol co to je, to je dnes uz druhy pokus o napodobenie stylu prejavu jedneho z miestnych diskuterskych machov, ktory je uz v originale dost odpudivy. Nerozumiem asi celkom, o co tu ide... ;-\
Avatar - Dinar
3. 6. 2010 12:05
Re: Prémie
>:D >:D >:D Vím, že nemáš na to, abys pochopil, že myš lva parodovat nesvede, ale na momentálně zavostalýho pěknej pokus. :yes:
3. 6. 2010 12:00
Prémie
Jak poznáte prémiové auto?

I v oblasti bezpečnosti nabízí to nej co může v dané třídě zákazník chtít a co za své nemalé peníze může dostat.

Bylo zde mnoho diskuzí...kdo je prémií v nižší střední?

Hodně vody uteklo a slov bylo řečeno... Byly zde návrhy, že prémií je snad audi... kdo ho zná...? Prý nějaký papír (že by papírová karosérie? - snad...), BMW 1? Po faceliftu je ale horším autem než předfaceliftem, je malá, pro převoz více než sebe sama nevyužitelná... Volvo C 30... asi ani ne.. Furt je to ten starý sice dobrý Focus...ale... na prémii to nestačí...

A teď přišla..ona Giulietta ..nauč se to správně psát..., protože kolik řečí umíš tolikrát si člověkem (tvá neznalost nemůže přebít tvoji neschopnost sžít se s tím krásným jménem)... a hned se stala královnou prémiové nižší střední. Top výbava, top motory, top design... a teď už to všichni víme.. i TOP bezpečnost, která s rezervou splňuje požadavky nezávislé organizace EuroNcap již i pro rok 2012!!!.

Tedy chceš-li nové auto... práskni se přes kapsu a dopřej si to nejlepší... Dopřej si ALFA ROMEO Giulietta, protože jen ona v dnešní době harmonicky skloubí výborné jízdní vlastnosti, nízkou hmotnost a nejvyšší stupeň pasivní a aktivní bezpečnosti!!! :yes:

A Mazda? Dobré auto..., ale dnes už to pomalu přestává stačit... :-O
3. 6. 2010 11:28
Re: Tak pet nebo ctyri???
Správně jsou 4 hvězdy, díky za upozornění.