Euro NCAP 2010: Mazda CX-7 – Pouze čtyři hvězdy, rezervy existují téměř všude
Z testů Euro NCAP si Mazda CX-7odváží pouze čtyři hvězdy. Prostor pro zlepšení a navýšení bodového zisku a následně počtu hvězd je téměř ve všech sledovaných disciplínách.
Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v červnu 2010, absolvoval model Mazda CX-7 2.2 diesel s karoserií SUV o hmotnosti 1865 kg a v provedení s pravostranným řízením.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.
Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována (pomocí úchytů ISOFIX ) autosedačka Britax Römer Baby Safe ISOFIX Plus s orientací proti směru jízdy a pro starší figurínu sedačka Britax Römer Duo Plus Universal se standardní orientací ve směru jízdy.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Řidič i spolujezdec jsou dobře chráněni ve většině oblastech těla, ale konstrukce přístrojové desky obsahuje bohužel tuhá místa, která pro řidiče i spolujezdce představují zvýšené riziko poranění kolen a stehen.
crashtest mazda euroncap video
Při bočním nárazu byl vůz oceněn maximálním počtem bodů. Při agresivnějším nárazu na kůl byla žebra hrudníku stlačena natolik, že ochrana v této oblasti je hodnocena jako slabá. Ochrana krční páteře při nárazech zezadu je nedostačující.
Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní | Boční | Na kůl | Whiplash | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana dospělých | 13,7 | 86% | 8 | 100% | 5,8 | 73% | 0 | 0% | 27 | 76% |
Ochrana dětí
Na základě hodnot naměřených senzory figuríny při dynamických zkouškách (čelní a boční náraz) byla Mazda CX-7 oceněna maximálním bodovým přídělem za ochranu mladší figuríny.
Dopředný pohyb hlavy starší figuríny (sedačka ve směru jízdy) nebyl nadlimitní. Obě figuríny byly při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému.
Airbag spolujezdce ale nelze deaktivovat a poté na sedadle spolujezdce použít k přepravě dítěte zádržný systém instalovaný proti směru jízdy. Varovná samolepka však jasně neupozorňuje na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte v zádržném systému instalovaném na sedadle spolujezdce.
Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||||||
Test | Dynamické testy | Označení | Upevnění | Vozidlo | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
18 měsíční | 12 | 100% | 4 | 100% | 2 | 100% | 3 | 23% | - | - |
36 měsíční | 11,7 | 98% | 4 | 100% | 2 | 100% | - | - | ||
Ochrana dětí | - | 39 | 79% |
Ochrana chodců
Ochrana chodců není silnou stránkou nové Mazdy. V pořádku je pouze ochrana nohou v oblasti nárazníku. Oblast přední hrany kapoty a místa kapoty s největší pravděpodobností střetu s hlavou dítěte i dospělého jsou hodnocena bohužel převážně jako nedostačující.
Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | Celkem | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana chodců | 6,5 | 27% | 3,1 | 52% | 6 | 100% | 16 | 43% |
Asistenční systémy
Elektronický stabilizační sytém, stejně jako připomínače nezapnutého bezpečnostního pásu na místě řidiče a spolujezdce.
Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Stabilizační systém | Připomínač pásů | Celkem | ||||
- | body | % | body | % | body | % | body | % |
Asistenční systémy | 0 | 0% | 3 | 100% | 2 | 67% | 5 | 71% |
Celkový výsledek: 4 hvězdy
Mazda CX-7 podrobená nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získala v celkovém hodnocení pouze 4 hvězdy. Rezervy jsou v mnoha disciplínách: v ochraně kolen a stehen při čelním nárazu, ochraně hrudníku při nárazu na kůl, ochraně krční páteře při nárazech zezadu i v ochraně chodců.
Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 27 | 76% | 39 | 79% | 16 | 43% | 5 | 71% | 70% |
Počet hvězd | * * * * |
Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.
Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010) | |||||||||
2010 | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asistenční systémy | Vážený průměr | ||||
Pro ***** | 80% | 75% | 40% | 60% | 75% | ||||
Pro **** | 65% | 60% | 25% | 40% | 60% | ||||
Pro *** | 35% | 30% | 15% | 25% | 50% | ||||
Pro ** | 30% | 25% | 10% | 15% | 35% | ||||
Pro * | 20% | 15% | 5% | 5% | 25% |
Euro NCAP Mazda CX-7 (2010) |