Euro NCAP 2010: Nissan Micra – Čtyři hvězdy
Z testů Euro NCAP si Micra jen těsně odváží pouze 4 hvězdy, které by i v roce 2012 uhájila.
Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v listopadu 2010, absolvoval model Nissan Micra 1.2 Visia s karoserií pětidveřový hatchback o hmotnosti 945 kg a v provedení s levostranným řízením.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínačem nezapnutých bezpečnostních pásů pouze na místě řidiče.
Úchyty ISOFIX byly pouze na zadních místech. Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Fair G0/1, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Roemer Duo Plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu stehen a kolen řidiče i spolujezdce. Nicméně konstrukce přístrojové desky je riziková s ohledem na různé tělesné parametry cestujících a na jejich pozici při sezení. Ochrana v oblasti koleno/bérec/pánev byla zhodnocena jako mezní.
Při bočním nárazu byla ochrana většiny sledovaných oblastí těla dobrá. Ochrana hrudníku při bočním nárazu byla na základě údajů senzorů také dobrá, ale komisaři udělili penalizaci za nereálný způsob zatížení figuríny, takže nakonec je ochrana hrudníku hodnocena jako dostačující.
Při agresivnějším nárazu na kůl byla ochrana hrudníku mezní.
Ochrana krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash) si vysloužila rovněž známku mezní.
Euro NCAP 2010: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní | Boční | Na kůl | Whiplash | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana dospělých | 12,7 | 79% | 7,7 | 96% | 7,1 | 89% | 2,7 | 68% | 30 | 84% |
Ochrana dětí
Dopředný pohyb hlavy tříleté figuríny, přepravované v zádržném systému s orientací ve směru jízdy, nebyl nadlimitní.
Obě figuríny byly rovněž i při bočním nárazu dokonale chráněny uvnitř svého zádržného systému.
Airbag spolujezdce lze deaktivovat pomocí přepínače a na jeho sedadle nainstalovat za účelem přepravy dítěte dětský zádržný systém.
Informace o stavu airbagu spolujezdce není řidiči dostatečně zřetelně zprostředkována. Na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu je dostatečně upozorněno pomocí varovných samolepek ve voze.
Euro NCAP 2010: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||||||
Test | Dynamické testy | Označení | Upevnění | Vozidlo | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
18 měsíční | 11,8 | 98% | 4 | 100% | 2 | 100% | 3 | 23% | - | - |
36 měsíční | 12 | 100% | 4 | 100% | 2 | 100% | - | - | ||
Ochrana dětí | - | 39 | 79% |
Ochrana chodců
Za ochranu nohou v oblasti nárazníku byl udělen maximální počet bodů. Ochrana pánve v oblasti přední hrany kapoty je převážně mezní (až na jeden segment, kde je ochrana nedostatečná).
V oblastech kapoty s největší pravděpodobností kontaktu s dětskou hlavou je ochrana dobrá.
Bohužel ochrana hlavy dospělého chodce je převážně nedostatečná.
Euro NCAP 2010: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | Celkem | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana chodců | 13,4 | 56% | 1,6 | 27% | 6 | 100% | 21 | 58% |
Asistenční systémy
Nissan Micra je vybaven elektronickým stabilizačním systémem v rámci základní výbavy, stejně jako připomínačem nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče.
Řidičem nastavitelný omezovač rychlosti není součástí výbavy Vision.
Euro NCAP 2010: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Stabilizační systém | Připomínač pásů | Celkem | ||||
- | body | % | body | % | body | % | body | % |
Asistenční systémy | 0 | 0% | 3 | 100% | 1 | 33% | 4 | 57% |
Celkový výsledek: 4 hvězdy
Nissan Micra podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle nové přísnější metodiky pro rok 2010 získal v celkovém hodnocení pouze 4 hvězdy, které by v roce 2012 bez problémů obhájil.
Micra na pět hvězd jen těsně nedosáhla zejména kvůli oblasti asistenčních systémů.
Euro NCAP 2010 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 30 | 84% | 39 | 79% | 21 | 58% | 4 | 57% | 75% |
Počet hvězd | * * * * |
Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2010?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.
Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2010 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.
Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2010) | |||||||||
2010 | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asistenční systémy | Vážený průměr | ||||
Pro ***** | 80% | 75% | 40% | 60% | 75% | ||||
Pro **** | 65% | 60% | 25% | 40% | 60% | ||||
Pro *** | 35% | 30% | 15% | 25% | 50% | ||||
Pro ** | 30% | 25% | 10% | 15% | 35% | ||||
Pro * | 20% | 15% | 5% | 5% | 25% |