Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2011: BMW X3 – Pět hvězd a zase ti chodci…

BMW X3
BMW X3
BMW X3
BMW X3
6 Fotogalerie
Diskuze (9)
Ochrana chodců bude od příštího roku trápit většinu automobilek, včetně těch prémiových. BMW nevyjímaje.

BMW X3 dosáhlo v testech Euro NCAP vynikajících výsledků ve všech kategoriích. Jedinou výjimkou je ochrana chodců. 53 % maxima letos na 5 hvězd stačí, v roce 2012 by ale nová X3 získala jen 4 hvězdy.

Předmětem testu Euro NCAP (2011) byl vůz BMW X3 2.0 Diesel v provedení pětidveřové SUV s hmotností 1790 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného vozu obsahovala stabilizační systém, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínači a omezovači síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18měsíčního dítěte instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka FAIR G 0/1, pro figurínu 3letého dítěte pak stejná autosedačka (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) orientovaná ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín řidiče a spolujezdce indikují dobrou ochranu kolen a bérců řidiče i spolujezdce.

BMX X3 stejně ochrání cestující různých výšek sedících v různých pozicích, což automobilka ukázala na výsledcích vlastních testů.

crashtest bmw euroncapcrashtest bmw euroncap | Zdroj: acz

X3 získala plný počet bodů za ochranu poskytnutou při testu bočního nárazu.

Při těžším nárazu na sloup poskytuje vůz slabou ochranu hrudníku řidiče.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytuje při nárazu zezadu krční páteři jen mezní ochranu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,691%8100%6,480%2,665%3288%

Ochrana dětí

Na základě údajů z figuríny 3letého dítěte získalo BMW X3 maximální počet bodů a ztratilo jen desetinu bodu za ochranu 18měsíčního dítěte.

Přestože airbag spolujezdce je možné pro umístění dětské sedačky vypnout, informace o jeho stavu je špatně viditelná.

Na nebezpečí při použití dětské autosedačky na předním sedadle bez vypnutí airbagu je jasně upozorněno pevně připevněným štítkem na sluneční cloně.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční11,999%4100%2100%17,999%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-539%
Ochrana dětí-4183%

Ochrana chodců

Nárazník zajišťuje nohám chodcům dobrou ochranu, hrana kapoty ale poskytuje špatnou ochranu.

V oblasti nárazu dětské hlavy poskytuje kapota jen mezní nebo špatnou ochranu. V oblastech nárazu hlavy dospělého je ochrana převážně dobrá, v některých oblastech špatná.

Celkově hodnotí Euro NCAP BMW X3 v této kategorii jen 53 % maximálního dosažitelného počtu bodů.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců13,155%00%6100%1953%

Asistenční systémy

Elektronická kontrola stability je u BMW X3 standardním vybavením, čímž splňuje požadavky Euro NCAP. Dalším standardním vybavením jsou připomínače zapnutí pásů řidiče a spolujezdce. BMW X3 se nedodává s omezovačem rychlosti.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Celkový výsledek hodnocení bezpečnosti BMW X3 je velmi dobrý, vůz získal podle metodiky Euro NCAP (2011) 5 hvězd. Pokud by byl testován v roce 2012, na pětihvězdičkové skóre by kvůli slabé ochraně chodců nedosáhl.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3288%4183%1953%571%78%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Vstoupit do diskuze (9)