Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2011: BMW X3 – Pět hvězd a zase ti chodci…

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Ochrana chodců bude od příštího roku trápit většinu automobilek, včetně těch prémiových. BMW nevyjímaje.

BMW X3 dosáhlo v testech Euro NCAP vynikajících výsledků ve všech kategoriích. Jedinou výjimkou je ochrana chodců. 53 % maxima letos na 5 hvězd stačí, v roce 2012 by ale nová X3 získala jen 4 hvězdy.

Předmětem testu Euro NCAP (2011) byl vůz BMW X3 2.0 Diesel v provedení pětidveřové SUV s hmotností 1790 kg.

Bezpečnostní výbava testovaného vozu obsahovala stabilizační systém, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínači a omezovači síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18měsíčního dítěte instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka FAIR G 0/1, pro figurínu 3letého dítěte pak stejná autosedačka (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) orientovaná ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín řidiče a spolujezdce indikují dobrou ochranu kolen a bérců řidiče i spolujezdce.

BMX X3 stejně ochrání cestující různých výšek sedících v různých pozicích, což automobilka ukázala na výsledcích vlastních testů.

crashtest bmw euroncap crashtest bmw euroncap

X3 získala plný počet bodů za ochranu poskytnutou při testu bočního nárazu.

Při těžším nárazu na sloup poskytuje vůz slabou ochranu hrudníku řidiče.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytuje při nárazu zezadu krční páteři jen mezní ochranu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých14,691%8100%6,480%2,665%3288%

Ochrana dětí

Na základě údajů z figuríny 3letého dítěte získalo BMW X3 maximální počet bodů a ztratilo jen desetinu bodu za ochranu 18měsíčního dítěte.

Přestože airbag spolujezdce je možné pro umístění dětské sedačky vypnout, informace o jeho stavu je špatně viditelná.

Na nebezpečí při použití dětské autosedačky na předním sedadle bez vypnutí airbagu je jasně upozorněno pevně připevněným štítkem na sluneční cloně.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční11,999%4100%2100%17,999%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-539%
Ochrana dětí-4183%

Ochrana chodců

Nárazník zajišťuje nohám chodcům dobrou ochranu, hrana kapoty ale poskytuje špatnou ochranu.

V oblasti nárazu dětské hlavy poskytuje kapota jen mezní nebo špatnou ochranu. V oblastech nárazu hlavy dospělého je ochrana převážně dobrá, v některých oblastech špatná.

Celkově hodnotí Euro NCAP BMW X3 v této kategorii jen 53 % maximálního dosažitelného počtu bodů.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců13,155%00%6100%1953%

Asistenční systémy

Elektronická kontrola stability je u BMW X3 standardním vybavením, čímž splňuje požadavky Euro NCAP. Dalším standardním vybavením jsou připomínače zapnutí pásů řidiče a spolujezdce. BMW X3 se nedodává s omezovačem rychlosti.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Pět hvězd

Celkový výsledek hodnocení bezpečnosti BMW X3 je velmi dobrý, vůz získal podle metodiky Euro NCAP (2011) 5 hvězd. Pokud by byl testován v roce 2012, na pětihvězdičkové skóre by kvůli slabé ochraně chodců nedosáhl.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3288%4183%1953%571%78%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Avatar - Ham.
29. 8. 2011 17:17
Re: Ledvinkami do ledvin
No raději to moc nikde nerozšiřuj, nakonec by se to nějaké EU komisi mohlo líbit.
Avatar - saldy
29. 8. 2011 13:01
Re: Ledvinkami do ledvin
Z těch čelních BMW ledvinek by mohl vystřelovat airbag pro chodce :-)
Avatar - Ham.
29. 8. 2011 12:16
Re: Prodám BVP, 8abg,abs,esp, HDC.........
Koupím, ale musí mít prokazatelně zabudovaný omezovač max. rychlosti na 160km/h a přední kapota, pardon pancíř, musí mít obložení ze zdravotních matrací s certifikátem komise EU. A taky chci vidět cerfikát EUNCAP, že ani v rychlosti 160km/h si v protisměru letící čmelák (vmax=5 kmh) při nárazu neublíží a max. přetížení jeho citlivých tykadel nesmí přesáhnout 2G a zároveň nevysype ani zrnko pylu.
Avatar - Ham.
29. 8. 2011 11:56
Re: BMW za jedna, tedy za pět
Ale stejně jí dá bruselský úředník omezovač, protože co kdyby z kopce náhodou dokázala 163, nebo při volném pádu ze skály 220....
29. 8. 2011 11:41
Re: BMW za jedna, tedy za pět
Aneb Fabii HTP pro každého! >:-[]