Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2011: Ford Focus – Pět hvězd pro třetí generaci

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Ford Focus se podle výsledků testů Euro NCAP jeví jako jedno z nejbezpečnějších aut ve své třídě.

Ford Focus dosáhl v testech Euro NCAP vynikajících výsledků jak v oblasti bezpečnosti cestujících, tak chodců. Pokulhává jen v bezpečnosti při bočním nárazu a v ochraně hlavy dospělých chodců.

Testován byl pětidvéřový hatchback Ford Focus Trend 1.6 TDCI, s levostranným řízením a pohotovostní hmotností 1344kg.

Bezpečnostní výbava testovaného vozu obsahovala ESP a připomínač zapnutí pásů řidiče a spolujezdce.

Pro testy ochrany dětí byla pro figurínu 18 měsíčního dítěte instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka Britax baby safe plus ISOFIX, pro figurínu 3letého dítěte pak autosedačka Römer Duo plus (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether) orientovaná ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín řidiče a spolujezdce hlásí dobrou ochranu celého těla řidiče i spolujezdce. Výjimkou jsou dolní části bérce řidiče, kde je ochrana hodnocena jako dostatečná.

Ford prokázal, že do stejné míry ochrání cestující různých výšek sedících v různých pozicích.

crashtest ford focus euroncap nizsistredni crashtest ford focus euroncap nizsistredni

Při bočním nárazu byla ochrana pánve hodnocena jako dostatečná, pro zbytek těla jako dobrá.

V testu nárazu sloup byla ochrana hrudníku mezní, jinak dobrá, nebo dostatečná.

Ochrana krční páteře při nárazu zezadu získala hodnotu dobrá.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých1594%7,695%7,290%3,383%3392%

Ochrana dětí

Ford Focus získal plný počet bodů při ochraně 3letého dítěte při čelním i bočním nárazu, ztratil pouze zlomek bodu při testu bezpečnosti 18měsíčního dítěte.

Možnost vypnutí airbagu spolujezdce je dostupná za příplatek a testovaná verze jím nebyla vybavena, nebyla proto ani hodnocena.

Nálepka upozorňující na nebezpečí a nutnost vypnout airbag při použití dětské autosedačky neobsahovala nápis ve všech evropských jazycích.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční12100%4100%2100%18100%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-431%
Ochrana dětí-4082%

Ochrana chodců

Nárazník poskytuje převážně dobrou ochranu nohám chodců. Přední hrana nárazníku poskytuje dobrou ochranu ve všech testovaných částech.

Dobrou ochranu poskytuje vůz i ve většině oblastí možného nárazu dětské hlavy.

Zatímco na některých místech je ochrana hlavy dospělého dobrá, na jiných je mezní nebo malá.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců1667%6100%467%2672%

Asistenční systémy

Standardním vybavením všech variant Fordu Focus je ESP, které splňuje podmínky Euro NCAP.

Připomínač zapnutí pásů pokrývá sedadlo řidiče a spolujezdce.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: Pět hvězd

I přes výborné výsledky existuje u nového Focusu prostor pro další vylepšení ochrany cestujících při nárazu z boku a ochranu hlavy chodců.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3392%4082%2672%571%84%
Počet hvězd*****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

      

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)