Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2011: Nissan Juke – Pět hvězd

Jan Blaha
Diskuze (3)
Z testů Euro NCAP si Juke odváží 5 hvězd, které by v roce 2012 neuhájil kvůli ochraně chodců.

Potenciál pro zlepšení je právě v ochraně chodců, ochraně krční páteře a v ochraně hrudníku při nárazu na kůl. Naopak pochvalu zaslouží úroveň ochrany dětí.

Výsledky testů, které Euro NCAP zveřejnilo v únoru 2011, absolvoval model Nissan Juke 1.6 Acenta s karosérií hatchback o hmotnosti 1172 kg a v provedení s levostranným řízením. Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy. Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a pomocného rámu) autosedačka FAIR BIMBOFIX G0/1S, pro starší figurínu pak autosedačka RÖMER BRITAX DUO+ (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní a pohyb sloupku volantu směrem vzad byl malý. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami sice indikují dobrou ochranu stehen a kolen řidiče i spolujezdce, nicméně konstrukce přístrojové desky se považuje za potenciálně nebezpečnou s ohledem na různé tělesné parametry cestujících a na jejich pozici při sezení. Proto byla ochrana v této oblasti nakonec vyhodnocena pouze jako mezní.

crashtest nissan euroncap crossover crashtest nissan euroncap crossover

Při bočním nárazu i při agresivnějším nárazu na kůl byla ochrana hrudníku hodnocena jako dostačující.

Ochrana krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash) si vysloužila známku mezní.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých13,786%7,796%7,493%2,768%3187%

Ochrana dětí

Juke získal při dynamických testech maximální počet bodů za ochranu tříleté figuríny.

Pohyb hlav obou figurín byl při čelním i bočním nárazu dobře zvládnutý.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pomocí přepínače a na jeho sedadle nainstalovat za účelem přepravy dítěte dětský zádržný systém. Informace o stavu airbagu spolujezdce není řidiči dostatečně zřetelně zprostředkována.

Varovná samolepka upozorňující na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu je výstižná a je trvale viditelná na sluneční cloně a vyhotovená v požadovaných jazykových mutacích EU.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníVozidloCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
18 měsíční10,789%4100%2100%538%--
36 měsíční12100%4100%2100%--
Ochrana dětí-4081%

Ochrana chodců

Ochranu nohou v oblasti nárazníku je nedostatečná pouze v levé krajní zóně, v ostatních je dobrá a dostačující.

Ochrana pánve v oblasti přední hrany kapoty je téměř všude nedostačující. V oblastech kapoty s největší pravděpodobností kontaktu s dětskou hlavou je ochrana dobrá.

Ochrana hlavy dospělého chodce je však nedostačující.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců9,540%0,813%4,473%1541%

Asistenční systémy

Nissan Juke je vybaven již v základní výbavě elektronickým stabilizačním systémem i připomínačem nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče a spolujezdce. Omezovač rychlosti nastavitelný řidičem nesplnil požadavky EuroNCAP pro udělení bodů, protože je k dispozici pouze v rámci mimořádné výbavy.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy00%3100%267%571%

Celkový výsledek: 5 hvězd

Nissan Juke podrobený nárazovým zkouškám organizace Euro NCAP podle metodiky pro rok 2011 získal v celkovém hodnocení 5 hvězd.

Tento výsledek by ale v roce 2012 s ohledem na zpřísnění metodiky neobhájil kvůli ochraně chodců.

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3187%4081%1541%571%75%
Počet hvězd* * * * *

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Jan Blaha
Diskuze (3)
28. 2. 2011 19:06
Puke
Novou Micru podělali, Puke vypadá taky divně, Nissan teda dnes nic moc.
Avatar - pelikoš
26. 2. 2011 11:29
bravo
nissan juke.malý,ale šikovný... :yes: ;-)