Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP 2012: SEAT Leon – Pět hvězd poprvé

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 29. 11. 2012 • 18:32
5
7
SEAT Leon se letos představil již ve své třetí generaci, ale plný počet hvězd si z testů Euro NCAP odváží poprvé.

Podle současného přehledu Euro NCAP se první generace SEATu Leon z let 1998 až 2006 nárazových testů neúčastnila. Druhá generace je podstoupila v roce 2005 a získala pouze čtyři hvězdy.

Teprve poslední SEAT Leon odjíždí z testů Euro NCAP s plným počtem pěti hvězd. Velmi dobrých výsledků dosáhl v ochraně dospělých cestujících i dětí a prostor ke zlepšení má v případě ochrany chodců.

Předmětem testu byl SEAT Leon 1,6 TDI ve výbavě Reference, s karoserií pětidvéřový hatchback, pohotovostní hmotností 1205 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem na předních a omezovačem síly na předních i zadních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, kolenní, boční a hlavové airbagy. Vůz byl také vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů pro přední sedadla.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX a podpůrného rámu) autosedačka Fair G0/1S, pro starší figurínu pak pomocí úchytů ISOFIX a top tether autosedačka Britax-Römer Duo Plus s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje zaznamenané zkušebními figurínami indikují dobrou ochranu kolen a stehen řidiče i spolujezdce. SEAT poskytuje stejnou ochranu pro cestující různých výšek, sedících v různých pozicích.

crashtest seat euroncap novemodely nizsistredni crashtest seat euroncap novemodely nizsistredni

Při testu bočního nárazu získal Leon maximální počet bodů za dobrou ochranu všech částí těla. Při testu nárazu na sloup byla ochrana hrudníku a břicha dostatečná, ochrana hlavy a pánve byla dobrá.

Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).

Euro NCAP 2012: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
Test Čelní Boční Na kůl Whiplash Celkem
Jednotky body % body % body % body % body %
Ochrana dospělých 15,6 98% 8 100% 7,3 91% 3,1 78% 34 94%

Ochrana dětí

Na základě údajů z figurín dostal Leon maximální počet bodů za dynamický test. Při čelním nárazu nebyl dopředný pohyb hlavy 3letého dítěte nadměrný.

Při bočním nárazu byly obě figuríny dobře ochráněny autosedačkami a možnost nárazu hlavy dítěte do částí interiéru byla minimální.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy a řidič má dobrý přehled o jeho stavu. V automobilu jsou jasná varování před přepravou dítěte sedícího proti směru jízdy na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2012: Kategorie 2 - Ochrana dětí
Test Dynamické testy Označení Upevnění Celkem sedačky Celkem
Jednotky body % body % body % - - body %
18 měsíční 12 100% 4 100% 2 100% 18 100% - -
36 měsíční 12 100% 4 100% 2 100% 18 100% - -
Vozidlo - 9 69%
Ochrana dětí - 45 92%

Ochrana chodců

Nárazník získal maximum bodů za dobrou ochranu nohou chodců.

Přední hrana kapoty poskytuje mezní nebo špatnou ochranu.

Kapota poskytuje dobrou ochranu ve většině oblastí možného nárazu hlavy dospělého i dětského chodce.

Euro NCAP 2012: Kategorie 3 - Ochrana chodců
Test Hlava Pánev Nohy Celkem
Jednotky body % body % body % body %
Ochrana chodců 16,9 70% 2,2 37% 6 100% 25 70%

Asistenční systémy

Standardním vybavením SEATu Leon je ESC a připomínač zapnutí pásů pro přední sedadla. Řidičem nastavitelné varování při vysoké rychlosti je standardem jen u některých verzí.

Euro NCAP 2012: Kategorie 4 - Asistenční systémy
- Omezovač rychl. Stabilizační systém Připomínač pásů Celkem
- body % body % body % body %
Asistenční systémy 0 0% 3 100% 2 67% 5 71%

Celkový výsledek: Pět hvězd

SEAT Leon má výborné výsledky v ochraně cestujících, prostor pro zlepšení je v ochraně chodců a doplnění některých asistenčních systémů.

Euro NCAP 2012 - Rekapitulace výsledků
Kategorie 1 2 3 4 Celkem
Název Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asist. syst. Vážený průměr
Jednotky body % body % body % body % %
Výsledky 34 94% 45 92% 25 70% 5 71% 87%
Počet hvězd *****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2012?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2012)
2012 Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Asistenční systémy Vážený průměr
Pro ***** 80% 75% 60% 60% 80%
Pro **** 70% 60% 50% 40% 70%
Pro *** 40% 30% 25% 25% 60%
Pro ** 30% 25% 15% 15% 55%
Pro * 20% 15% 10% 5% 45%

Související články

Témata
29. 11. 2012 22:48
Re: Leon
Málo jich podle mne nebude. Jenže líbivější karoserie Seatu šla ruku v ruce s nedostatky jinde, asi největším problémem byl interiér. A to není něco, co by typický zákazník VW snadno skousnul. K prodejům pak nepomohlo ani pár fines převzatých z Audi, které Golf neměl.
Avatar - twistedTSD
29. 11. 2012 18:39
Re: ten pohlad zozadu
Leon a Clio se objevili v prakticky stejnou dobu.
Avatar - PeterLuk
29. 11. 2012 17:09
Re: ten pohlad zozadu
Nie, nie. Ten pohľad zozadu na Clio, to je čistý Leon/Ibiza. Seat bol prvý (Ibiza). ;-)
Avatar - 3_diamanty
29. 11. 2012 15:55
ten pohlad zozadu
to je ciste clio ;-) , este ze je tam logo seat....
29. 11. 2012 15:51
Leon
Problém Seatu je ten, že prostě nemá kupce... Těch kteří chtějí VW v líbivějším kabátě zjevně je omezené množství... ;-)
K tomu punc ještě horší koncenrové kvality dělá své..
Články odjinud