Euro NCAP 2013: Toyota Corolla – Pět hvězd bez problémů
Toyota Corolla podstoupila testy Euro NCAP naposledy v roce 2007. Tehdy byl zkoušen čtyřdveřový sedan, který dostal pět hvězd za ochranu dospělých cestujících, čtyři hvězdy za ochranu dětí a tři hvězdy za ochranu chodců. Nejnovější Corolla pro evropský trh předvedla velmi dobré výsledky v ochraně dospělých a dětí, zatímco v kategoriích ochrany chodců a asistenčních systémů má ještě prostor pro zlepšení.
Předmětem testu byla Toyota Corolla, 1,6l Valvematic, s karosérií čtyřdveřový sedan, pohotovostní hmotností 1290kg a volantem na levé straně.
Bezpečnostní výbava testovaného exempláře obsahovala ESC, tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče a připomínání zapnutí pásů na předních i zadních sedadlech.
Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů ISOFIX) autosedačka Toyota MINI, pro starší figurínu pak autosedačka Toyota Duo + (pomocí úchytů ISOFIX) s orientací po směru jízdy.
crashtest toyota euroncap novemodely nizsistredni
Ochrana dospělých
Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Údaje z figurín ukázaly dobrou ochranu stehen a kolen cestujících řidiče i spolujezdce. Toyota poskytuje stejnou úroveň ochrany cestujícím různých rozměrů sedících v různých pozicích.
Při testu bočního nárazu byla ochrana všech částí těla dobrá a vůz získal maximum bodů.
Při nárazu na sloup prokázal vůz dostatečnou ochranu hrudníku a dobrou ochranu všech ostatních částí těla cestujících.
Sedadlo a hlavová opěrka poskytují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu (Whiplash).
Euro NCAP 2013: Kategorie 1 - Ochrana dospělých | ||||||||||
Test | Čelní | Boční | Na sloup | Whiplash | Celkem | |||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana dospělých | 15,1 | 94% | 8 | 100% | 7,4 | 93% | 3,4 | 85% | 34 | 94% |
Ochrana dětí
Na základě údajů z figuríny při dynamických testech získala Toyota Corolla maximum bodů za ochranu 18měsíčního dítěte. Pohyb hlavy 3leté figuríny dopředu při čelním nárazu nebyl nadměrný.
Při bočním nárazu byly obě figuríny ochráněny autosedačkami, které minimalizovaly riziko kontaktu hlavy se součástmi interiérů.
Airbag spolujezdce lze pro bezpečné umístění dětské sedačky proti směru jízdy deaktivovat a řidič má jasnou představu o jeho stavu.
Je třeba věnovat mimořádnou pozornost uchycení sedaček skupiny I do úchytů ISOFIX na zadních vnějších sedadlech. Do vozu lze bez problému nainstalovat všechny dětské autosedačky, pro které je vůz navržen.
Euro NCAP 2013: Kategorie 2 - Ochrana dětí | ||||||||||
Test | Dynamické testy | Bezpečnostní výbava | Upevnění | Celkem | ||||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | ||
Ochrana dětí | 23,3 | 97% | 6 | 75% | 11 | 69% | 40 | 82% |
Ochrana chodců
Nárazník získal za dobrou ochranu nohou chodců maximální počet bodů, naproti tomu přední hrana kapoty poskytuje převážně špatnou ochranu.
Plocha kapoty poskytuje hlavám chodců převážně dobrou nebo dostatečnou míru ochrany.
Euro NCAP 2013: Kategorie 3 - Ochrana chodců | ||||||||
Test | Hlava | Pánev | Nohy | Celkem | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % |
Ochrana chodců | 16,4 | 68% | 1,8 | 30% | 6 | 100% | 24 | 67% |
Asistenční systémy
Standardní výbavou Toyoty je ESC, které splňuje požadavky Euro NCAP a připomínání zapnutí pásu pro všechna sedadla. Výbava Corolly neobsahuje omezovač rychlosti.
Euro NCAP 2013: Kategorie 4 - Asistenční systémy | ||||||||
- | Omezovač rychl. | Stabilizační systém | Připomínač pásů | Celkem | ||||
- | body | % | body | % | body | % | body | % |
Asistenční systémy | 0 | 0% | 3 | 100% | 3 | 100% | 6 | 66% |
Celkový výsledek: Pět hvězd
Jako u všech vozů i Corolla potřebuje především vylepšit ochranu chodců. Další prostor pro zlepšení je u úchytů ISOFIX, do kterých se některé sedačky obtížně upevňují.
Euro NCAP 2013 - Rekapitulace výsledků | |||||||||
Kategorie | 1 | 2 | 3 | 4 | Celkem | ||||
Název | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asist. syst. | Vážený průměr | ||||
Jednotky | body | % | body | % | body | % | body | % | % |
Výsledky | 34 | 94% | 40 | 82% | 24 | 67% | 6 | 66% | 83% |
Počet hvězd | ***** |
Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2013?
Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce. V letošním roce se zvýšila hranice váženého průměru a hranice ochrany cestujících.
Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2013) | |||||||||
2013 | Ochrana dospělých | Ochrana dětí | Ochrana chodců | Asistenční systémy | Vážený průměr | ||||
Pro ***** | 80% | 75% | 60% | 60% | 80% | ||||
Pro **** | 70% | 60% | 50% | 40% | 70% | ||||
Pro *** | 40% | 30% | 25% | 25% | 60% | ||||
Pro ** | 30% | 25% | 15% | 15% | 55% | ||||
Pro * | 20% | 15% | 10% | 5% | 45% |